Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem pleier å ha corsager?

Jeg vet jo at brudgom, forlover og brudens far har. Men er det vanlig at brudgommens far eller evt andre har også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har bestilt corsager til brudgommens forlover, brudens far og brudgommen. 2 stk. til brudgommen, i tilfelle hans blir helt most av all klemmingen på kirketrappa, før vi drar til fotografen.

Vet ikke helt om det er vanlig, men vi gjør det iallefall slik!

Skrevet
2 stk. til brudgommen, i tilfelle hans blir helt most av all klemmingen på kirketrappa, før vi drar til fotografen.

Vet ikke helt om det er vanlig, men vi gjør det iallefall slik!

Det var jo faktisk en ganske genial idé!!! :)

Skrevet

Hvis vi hadde hatt en "brudgommens far" skulle han også hatt corsage. I tillegg hadde toastmasteren vår og brudesvennen corsage foruten de du nevner øverst her.

Skrevet

Hos oss hadde brudgommen og hans forlover. Brudens far og brudesvennen

Skrevet

Bare et lite tips:

Jeg ser at mange bruker ordet corsage om knapphullsblomst for menn. Det er feil, en corsage er for kvinner, oftest brukt om den typen bukett som amerikanske "bridesmaids" har rundt håndleddet.

Ifølge en engelsk ordbok har corsage disse betydningene:

1. A small bouquet of flowers worn at the shoulder or waist or on the wrist.

2. The bodice or waist of a dress.

Dvs. det er alltid en kvinne som bruker en corsage, enten den sitter på armen eller kjolen.

Den amerikanske benevnelsen for knapphullsblomst for menn er bouttoniere (sannsynligvis fra fransk).

Så vet dere det! :wink:

Skrevet
Bare et lite tips:

Jeg ser at mange bruker ordet corsage om knapphullsblomst for menn. Det er feil, en corsage er for kvinner, oftest brukt om den typen bukett som amerikanske "bridesmaids" har rundt håndleddet.

Så vet dere det! :wink:

Ja, det har du rett i :-)

Det hadde søsteren min som var forlover.

Skrevet

Hos oss er det brudgommen, brudgommens forlover og brudens far som skal ha knapphullsblomst :)

Skrevet

Norske blomsterdekoratører bruker corsage ordet for knapphullsblomst. Så corsage er riktigt i Norge.

Gjest Poirot
Skrevet
Norske blomsterdekoratører bruker corsage ordet for knapphullsblomst. Så corsage er riktigt i Norge.

Jeg synes knapphullsblomst er riktig i Norge, jeg... Ikke feil bruk av engelske ord.

Skrevet

Hos oss er det brudgommen, brudgommens folover, brudens far og brudgommens far som har knappehullsblomster...

Gjest Lompa
Skrevet

Hos oss blir det knapphullsblomst til:

Brudgommen

Brudgommens far

Brudgommens forlover

Min bror (som følger meg opp)

Min forlover (jeg har fettern min som forlover)

Skrevet
Hos oss er det brudgommen' date=' brudgommens folover, brudens far og brudgommens far som har knappehullsblomster...[/quote']

Hos oss også.

Bestilte de 3 ekstra i dag.

Skrevet

Da blir det 6 corsager jeg skal bestille :)

2 til brudgom, forlover, brudens far, brudgommens far og til toastmaster :)

Skrevet
Da blir det 6 corsager jeg skal bestille :)

2 til brudgom, forlover, brudens far, brudgommens far og til toastmaster :)

Slik ble det hos oss også sånn sirka. Men ikke to til brudgommen...han får passe på den han har :ler:

Men vi fotograferer før kirka vi. :) (les: det blir en del sipping :ler: )

Skrevet

Vi og fotograferer før kirken, menhan vil nok føle seg tryggere om corsagen hans tar seg fint ut når han skal holde tale også :D

Og ja, det blir nok en del sipping, hihi... :hoho:

Skrevet
Hos oss hadde brudgommen og hans forlover. Brudens far og brudesvennen

her også!

Skrevet

Slik ble det hos oss også sånn sirka. Men ikke to til brudgommen...han får passe på den han har :ler:

Men vi fotograferer før kirka vi. :) (les: det blir en del sipping :ler: )

vi tok også bilder før kirken. suverent, så dro vi rett til hotellet etterpå sammen med alle våre gjester.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...