Sessa Skrevet 27. juli 2004 #1 Skrevet 27. juli 2004 Hvem pleier å ha corsager? Jeg vet jo at brudgom, forlover og brudens far har. Men er det vanlig at brudgommens far eller evt andre har også?
Prinsesse-vil-ikke Skrevet 27. juli 2004 #2 Skrevet 27. juli 2004 Vi har bestilt corsager til brudgommens forlover, brudens far og brudgommen. 2 stk. til brudgommen, i tilfelle hans blir helt most av all klemmingen på kirketrappa, før vi drar til fotografen. Vet ikke helt om det er vanlig, men vi gjør det iallefall slik!
Sessa Skrevet 27. juli 2004 Forfatter #3 Skrevet 27. juli 2004 2 stk. til brudgommen, i tilfelle hans blir helt most av all klemmingen på kirketrappa, før vi drar til fotografen. Vet ikke helt om det er vanlig, men vi gjør det iallefall slik! Det var jo faktisk en ganske genial idé!!!
Gjest Tex Skrevet 27. juli 2004 #4 Skrevet 27. juli 2004 Hvis vi hadde hatt en "brudgommens far" skulle han også hatt corsage. I tillegg hadde toastmasteren vår og brudesvennen corsage foruten de du nevner øverst her.
Gjest MrsL Skrevet 27. juli 2004 #5 Skrevet 27. juli 2004 Hos oss hadde brudgommen og hans forlover. Brudens far og brudesvennen
Martha Stewart Skrevet 27. juli 2004 #6 Skrevet 27. juli 2004 Bare et lite tips: Jeg ser at mange bruker ordet corsage om knapphullsblomst for menn. Det er feil, en corsage er for kvinner, oftest brukt om den typen bukett som amerikanske "bridesmaids" har rundt håndleddet. Ifølge en engelsk ordbok har corsage disse betydningene: 1. A small bouquet of flowers worn at the shoulder or waist or on the wrist. 2. The bodice or waist of a dress. Dvs. det er alltid en kvinne som bruker en corsage, enten den sitter på armen eller kjolen. Den amerikanske benevnelsen for knapphullsblomst for menn er bouttoniere (sannsynligvis fra fransk). Så vet dere det!
smofie Skrevet 27. juli 2004 #7 Skrevet 27. juli 2004 Bare et lite tips: Jeg ser at mange bruker ordet corsage om knapphullsblomst for menn. Det er feil, en corsage er for kvinner, oftest brukt om den typen bukett som amerikanske "bridesmaids" har rundt håndleddet. Så vet dere det! Ja, det har du rett i :-) Det hadde søsteren min som var forlover.
hoppende Skrevet 27. juli 2004 #8 Skrevet 27. juli 2004 Hos oss er det brudgommen, brudgommens forlover og brudens far som skal ha knapphullsblomst
Lisemor Skrevet 27. juli 2004 #9 Skrevet 27. juli 2004 Norske blomsterdekoratører bruker corsage ordet for knapphullsblomst. Så corsage er riktigt i Norge.
Gjest Poirot Skrevet 27. juli 2004 #10 Skrevet 27. juli 2004 Norske blomsterdekoratører bruker corsage ordet for knapphullsblomst. Så corsage er riktigt i Norge. Jeg synes knapphullsblomst er riktig i Norge, jeg... Ikke feil bruk av engelske ord.
Chiquita Skrevet 27. juli 2004 #11 Skrevet 27. juli 2004 Hos oss er det brudgommen, brudgommens folover, brudens far og brudgommens far som har knappehullsblomster...
Gjest Lompa Skrevet 27. juli 2004 #12 Skrevet 27. juli 2004 Hos oss blir det knapphullsblomst til: Brudgommen Brudgommens far Brudgommens forlover Min bror (som følger meg opp) Min forlover (jeg har fettern min som forlover)
minniepus Skrevet 27. juli 2004 #13 Skrevet 27. juli 2004 Hos oss er det brudgommen' date=' brudgommens folover, brudens far og brudgommens far som har knappehullsblomster...[/quote'] Hos oss også. Bestilte de 3 ekstra i dag.
Sessa Skrevet 27. juli 2004 Forfatter #14 Skrevet 27. juli 2004 Da blir det 6 corsager jeg skal bestille 2 til brudgom, forlover, brudens far, brudgommens far og til toastmaster
~*Unni*~ Skrevet 27. juli 2004 #15 Skrevet 27. juli 2004 Da blir det 6 corsager jeg skal bestille 2 til brudgom, forlover, brudens far, brudgommens far og til toastmaster Slik ble det hos oss også sånn sirka. Men ikke to til brudgommen...han får passe på den han har Men vi fotograferer før kirka vi. (les: det blir en del sipping )
Sessa Skrevet 27. juli 2004 Forfatter #16 Skrevet 27. juli 2004 Vi og fotograferer før kirken, menhan vil nok føle seg tryggere om corsagen hans tar seg fint ut når han skal holde tale også :D Og ja, det blir nok en del sipping, hihi...
kimmi Skrevet 28. juli 2004 #17 Skrevet 28. juli 2004 Hos oss hadde brudgommen og hans forlover. Brudens far og brudesvennen her også!
kimmi Skrevet 28. juli 2004 #18 Skrevet 28. juli 2004 Slik ble det hos oss også sånn sirka. Men ikke to til brudgommen...han får passe på den han har Men vi fotograferer før kirka vi. (les: det blir en del sipping ) vi tok også bilder før kirken. suverent, så dro vi rett til hotellet etterpå sammen med alle våre gjester.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå