AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #1 Skrevet 8. desember 2014 Vi har vært sammen i fire år, er 23 og 25. Han forteller meg at han aldri vil ha barn, men vil gjerne gifte seg etterhvert. Jeg vil gjerne begge deler, men ikke i dag! Kanskje om to-tre år... Hva gjør jeg? Holder kjeft, venter og ser om han endrer mening når vi blir eldre, får mer stabil økonomi, har råd til hus ect? Eller vil en 25 år gammel mann som sier han aldri vil ha barn, aldri endre mening? Eller er det meg han aldri vil ha barn med? Noen som har noen positive eller negative erfaringer? :) Anonymous poster hash: 324bf...b78
umwar Skrevet 8. desember 2014 #2 Skrevet 8. desember 2014 Dette er en problemstilling som dukker opp her inne i ny og ne. Du kan jo fortsette forholdet i noen år til og håpe han endrer mening. Men du kan ikke bli overrasket dersom du sitter der om 5 år med hus, bil og hund og en mann som fremdeles ikke ønsker barn. Da er det enda verre å bryte opp, samt du har færre år på deg til å finne en passende mann å få barn med. Mange vet helt sikkert i "ung" alder at de aldri ønsker barn, mens andre ombestemmer seg etterhvert som de modner. Sammenfallende interesser og ønsker for livet er, i mine øyne, en forutsetning for et lykkelig og stabilt forhold. 4
Gjest Castielz Skrevet 29. desember 2014 #3 Skrevet 29. desember 2014 Jeg er en 26 år gammel mann, og vil ikke ha barn. Det er rett og slett ikke trygt som mann i dagens samfunn. Vi har ingen rettigheter, dersom forholdet skulle ryke. Samtidig har jeg aldri likt barn, finner dem bråkete, illeluktende og tidkrevende. Flott at sterilisering finnes! :-)
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #4 Skrevet 29. desember 2014 Jeg er en 26 år gammel mann, og vil ikke ha barn. Det er rett og slett ikke trygt som mann i dagens samfunn. Vi har ingen rettigheter, dersom forholdet skulle ryke. Samtidig har jeg aldri likt barn, finner dem bråkete, illeluktende og tidkrevende. Flott at sterilisering finnes! :-) Hehe, må si at uttallige flyturer med skrikerunger på alle kanter har gjort meg skeptisk også. Samtidig hadde det vært deilig med et liv fritt for barnehensyn som må tas. Vi får se hva vi ender opp med til slutt. Anonymous poster hash: 9bb3a...4b0
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #5 Skrevet 29. desember 2014 Kanskje han ombestemmer seg om fem år, kanskje ikke. Vanskelig å si. Jeg er en 26 år gammel mann, og vil ikke ha barn. Det er rett og slett ikke trygt som mann i dagens samfunn. Vi har ingen rettigheter, dersom forholdet skulle ryke. Samtidig har jeg aldri likt barn, finner dem bråkete, illeluktende og tidkrevende. Flott at sterilisering finnes! :-) 110% enig. Kunne ikke sagt det bedre selv. Anonymous poster hash: 25e7e...2a9
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #6 Skrevet 29. desember 2014 Vil heller aldri ha barn, og har aldri endret holdning. Så kan godt hende han aldri endrer mening. Anonymous poster hash: e8a9c...75f 2
Gjest HeiHade Skrevet 29. desember 2014 #7 Skrevet 29. desember 2014 Jeg hadde satt pris på om en eventuell kjæreste hadde tatt meningen min seriøst når det gjelder barn. Hvis han bare er sammen med meg fordi han tror at jeg vil endre mening en dag så er det bortkastet og vi kunne heller slått opp. Så ja, jeg ville tatt ham på ordet. Enten blir du med ham og lever livet som barnløs eller så slår du opp først som sist hvis barn er viktig for deg. 5
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #8 Skrevet 29. desember 2014 Jeg hadde satt pris på om en eventuell kjæreste hadde tatt meningen min seriøst når det gjelder barn. Hvis han bare er sammen med meg fordi han tror at jeg vil endre mening en dag så er det bortkastet og vi kunne heller slått opp. Så ja, jeg ville tatt ham på ordet. Enten blir du med ham og lever livet som barnløs eller så slår du opp først som sist hvis barn er viktig for deg. Helt enig. Jeg ønsker ikke barn selv, og har sagt til kjæresten min fra første gang han tok det opp at jeg ikke vil ha det. Har sagt at om han vil ha MEG, blir det uten barn - og hvis han heller vil ha barn må han gjøre meg den tjenesten å gå fra meg NÅ og ikke vente til han skjønner at jeg er seriøs. For meg er det det eneste rette å gjøre. Anonymous poster hash: b82ee...cd8 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #9 Skrevet 29. desember 2014 Du kan ikke forvente, eller basere fremtiden i forholdet deres på at han kan forandre mening. Det er dårlig gjort både overfor han og deg selv. Om dere ikke er enige om slike ting er ikke forholdet liv laga. Jeg visste at jeg ikke noen gang ville ha barn da jeg var 12 og de 20 siste årene har jeg bare blitt mer og mer sikker på at barn er noe jeg absolutt ikke vil ha. Anonymous poster hash: d07be...23a 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #10 Skrevet 29. desember 2014 Dersom du ønsker barn i fremtiden, så gjør du det slutt nå. For mannen vil faktisk ikke ha barn. Jeg er selv frivillig barnløs, et valg jeg tok tidlig i 20-årene, og som jeg aldri har tvilt på. Har da funnet en mann med samme ønske som meg. Anonymous poster hash: 980c6...f37 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #11 Skrevet 29. desember 2014 Jeg er en 26 år gammel mann, og vil ikke ha barn. Det er rett og slett ikke trygt som mann i dagens samfunn. Vi har ingen rettigheter, dersom forholdet skulle ryke. Akkurat det som er skrevet her er så ufattelig 《hodet på spikeren》. Støtter dette og som kvinne er jeg selv redd for dette, hvor jeg ikke ønsker at far skal være engstelig. Skal jeg ha barn med min mann i fremtiden, da skal jeg faen meg være sikker på at forholdet vil holde, med en god kommunikasjon rundt hvordan det vil bli om vi skulle skli fra hverandre. Andre kan si at ingen kjenner fremtiden. Det er sant, men jeg vil ALDRI skape et liv med en tanke om skilsmisse og det skal være nøye kommunisert. Jeg ser at vi ikke er klar for barn etter tre år som nå, og gjør ikke som flere andre fordi jeg ønsker barn så sterkt, men vil vite at barnet vil få det godt først og ha en plan.Anonymous poster hash: c7c2f...e39
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #12 Skrevet 29. desember 2014 Både jeg og typen er ikke helt sikre på om vi vil ha barn. Begge tenker at det sikkert er noe vi vil senere. For meg er det viktigere å dele livet med han jeg elsker, enn å få barn (med en annen). For mange er det så viktig med barn, at de ville gjort det slutt med en som var usikker/ikke ønsket barn. Så det spørs jo om du er urokkelig i din sak da? Anonymous poster hash: aa7db...ed5
Gjest Runforit Skrevet 29. desember 2014 #13 Skrevet 29. desember 2014 Om han virkelig mener at han aldri ønsker barn og du har sterkt ønske om barn så burde du gå nå før du sitter igjen bitter fordi du håpet at han en dag skulle skifte mening for å så aldri gjøre det. Plutselig er det for sent enten fordi du er for gammel eller fordi du ventet for lenge generelt og må starte helt på nytt med dating og finne en mann du skal kunne leve med resten av livet som i tillegg vil ha barn.
Sylvari Skrevet 29. desember 2014 #14 Skrevet 29. desember 2014 Om han sier han ikke ønsker barn, så må da bare stole på det han sier. Når jeg var 19 var jeg sammen med en kar som var helt overbevist om at jeg kom til å skifte mening om å ikke ønske barn, nå er jeg over 30 og ønsker fortsatt ikke barn. Så han måtte ha ventet lenge gitt. Jeg endte forholdet, for det begynte å gå meg på nervene.
Peter007 Skrevet 29. desember 2014 #15 Skrevet 29. desember 2014 Ts du må ta et valg før du gjør andre viktige valg vi forholdet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå