AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #1 Skrevet 8. desember 2014 Jeg tok en omplasseringshund på prøve for å se om den gikk sammen med hunden jeg har fra før. Betalte oppdretter penger for hunden, og fikk kontrakt. Etter en periode så jeg at dette fungerte ikke for noen av hundene - de gikk rett og slett ikke sammen i det hele tatt. Jeg leverte da hunden tilbake til oppdretter, og fikk beskjed om at jeg får igjen pengene mine når hunden blir solgt videre. Greit nok. Men hva om hun ikke får solgt den videre? Da har jeg ikke krav på å få tilbake pengene mine? Jeg burde sikkert ikke betalt det depositumet i det hele tatt, sånn i etterpåklokskapens tegn, men det ble nå gjort. Jeg lurer mest på om oppdretter bare kan beholde pengene mine selv om hunden ikke blir solgt videre? Det blir jo helt feil i mine øyne. Anonymous poster hash: e0ccb...ea8
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #2 Skrevet 8. desember 2014 Hva står i kontrakten? Står det du skal få det tilbakebetalt ved levering av hunden så skal du ha det tilbake uavhengig om hun får solgt den eller ikke Anonymous poster hash: df26f...f9c 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #3 Skrevet 9. desember 2014 Hva står i kontrakten? Står det du skal få det tilbakebetalt ved levering av hunden så skal du ha det tilbake uavhengig om hun får solgt den eller ikke Anonymous poster hash: df26f...f9c Har ikke finlest den, men skal rote den fram igjen og finne ut av det. Om det ikke står noe om det, synes jeg likevel det er på grensen til - om ikke ulovlig - så umoralsk å ta betalt for noe når man tar det i retur. Anonymous poster hash: e0ccb...ea8
Gjest Gia_ Skrevet 12. desember 2014 #4 Skrevet 12. desember 2014 For det første, du burde ha lest gjennom kontrakten(din og hennes) FØR du skrev under... for det andre synes jeg dere skulle blitt enige om at det skulle være en prøveperiode på 1-2mnd FØR betaling vil skje!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå