AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #1 Skrevet 8. desember 2014 Hva gjør man med besteforeldre som avslår invitasjoner gang, på gang, på gang? Når slutter man å be dem? Føler det av prinsipp blir feil at det utelukkende er vi som skal besøke dem hver eneste gang også... Har invitert dem nylig, noe vi føler kanskje er siste gangen, har ikke fått svar enda siden invitasjonen ikke har kommet frem i posten enda, men hvis de avslår nok en gang så føler jeg det blir for dumt å fortsette å ha kontakt? Det er et halvt år siden vi så dem, og da var det vi som besøkte dem... Jeg skjønner ikke oppførselen heller. De kommer ikke med noen begrunnelse, bare at de er "så slitne" eller noe i den duren, eller at "vi kan ta det neste uke istedet" (sier de 1 dag før de skulle komme og vi hadde forberedt), og så kommer det neste uke "vi kan ta det neste helg" etc. Utsetter og utsetter, og kommer til slutt med en eller annen unnskyldning som ifølge deres sønn (og min mann) bare er oppspinn... (men det er mye annet de gidder, som tar like lang tid å kjøre til, f.eks spesielle butikker eller hytta). De er nå pensjonister begge to, men i god form. Er det bare et tydelig signal om at vi bare skal la dem være, at de ikke ønsker å ha noe med oss å gjøre? Noen med erfaring? Mannen vil heller ikke ta det opp med dem og ha en ordentlig samtale om det siden han synes det blir veldig ubehagelig, og han er litt konfliktsky.. Føler det ikke er riktig av meg å ta det opp heller, selvom jeg får vondt i magen på mitt barns vegne.Anonymous poster hash: 59b2a...da9
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #2 Skrevet 8. desember 2014 Invitasjon i posten? Til noe stort da eller? Om ikke kan man vel bedre ta det over telefon? Anonymous poster hash: 28a20...f70
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #3 Skrevet 8. desember 2014 Invitasjon i posten? Til noe stort da eller? Om ikke kan man vel bedre ta det over telefon? Anonymous poster hash: 28a20...f70 Ja, ville gjøre det litt "stort" denne gangen, siden de da kanskje ikke klarer å avslå like lett. Har tidligere alltid tatt det over tlf. Anonymous poster hash: 59b2a...da9
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #4 Skrevet 9. desember 2014 Bor de såpass langt unna at det er snakk om overnatting eller? Nå aner ikke jeg noe om hvordan det er hjemme hos dere, men i min slekt er det slik at mine besteforeldre kvier seg som hunder for å besøke min tante og hennes barn... Rett og slett fordi det er så ekstremt støynivå og så mye rot og styr og stress, at de blir helt utkjørte av det. Det er ikke at de ikke er glade i ungene eller tanten min, det er bare det at de liker å ha det stille og rolig, og ikke klarer hyperaktive unger uten tøyler i flere timer av gangen. Da er det litt lettere for dem å heller ha dem på besøk hjemme hos seg selv, hvor de kan legge litt mer regler og si at sånn er det her i huset. Jeg ville tatt en prat med disse besteforeldrene, og hørt hva som er grunnen til at det er så lite kontakt. Anonymous poster hash: 7dfe3...e41 1
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 9. desember 2014 #5 Skrevet 9. desember 2014 Snakk med dem og spør om hva som er årsaken, så tar du det videre derfra.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #6 Skrevet 9. desember 2014 Sånn er det her også, svigers må omtrent tvinges på besøk, selv om han bor 10 min unna... Jeg har forøkt alt, men gitt litt opp. Alikevel fortsetter jeg i ren høfflighet og invitere han til jul, bursdag og 17 mai... Det er kjempe trist for ungene, de kjenner han ikke bare vet at han finnes... Han bør ikke ha så mye i mot unger heller, siden han fikk 4 selv, og kan rissikere en haug av barnebarn.... Det er jo lite å gjøre med desverre:( Anonymous poster hash: 71cb8...dde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå