AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #1 Skrevet 8. desember 2014 Hei. Min mor har kjøpt en samsung galaxy s5. Hun har tydeligvis ikke helt sjekket hvilken tlf det og nå skal jeg ha den istedenfor og hun tar min S2. Hun har bestilt med abonnement, og fått tilsendt nytt simkort. Lurer på hvordan det fungerer da? Må jeg sende tilbake den nye tlf for og få den opplåst? Min er ikke låst så hun kan lett ta i bruk den. Anonymous poster hash: 8f80f...b20
Klar*a Skrevet 8. desember 2014 #2 Skrevet 8. desember 2014 Jeg regner med at det er operatørlåsen du mener. Du kan få den koden du trenger fra operatøren, men da vil de nok kreve er bruddgebyr på noen tusen kroner. Telefonen ble solgt med abonement og da er det ment at man skal bruke telefonen med et abonement fra samme operatør i bindingstiden.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #3 Skrevet 8. desember 2014 Jeg regner med at det er operatørlåsen du mener. Du kan få den koden du trenger fra operatøren, men da vil de nok kreve er bruddgebyr på noen tusen kroner. Telefonen ble solgt med abonement og da er det ment at man skal bruke telefonen med et abonement fra samme operatør i bindingstiden. Selvom hun bruker simkortet og betaler abonnementet som vanlig?Anonymous poster hash: 8f80f...b20
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #4 Skrevet 8. desember 2014 Selvom hun bruker simkortet og betaler abonnementet som vanlig?Anonymous poster hash: 8f80f...b20 Ja. Med mindre du har samme operatør må dere kjøpe dere ut. Anonymous poster hash: 15199...ed9
Klar*a Skrevet 8. desember 2014 #5 Skrevet 8. desember 2014 Selvom hun bruker simkortet og betaler abonnementet som vanlig?Anonymous poster hash: 8f80f...b20 Jeg var nok i tvil til at jeg sjekket sidene til telenor, der kan du få operatørlåsen uten å betale hvis abonnementet beholdes. Forhåpentligvis går dette hos de andre operatørene også.
Kragebein Skrevet 8. desember 2014 #6 Skrevet 8. desember 2014 Kommer helt an på hvilken operatør det er. Operatørlås er ikke like populært i dag, og mange operatører låser ikke telefonene sine i det hele tatt lenger.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #7 Skrevet 8. desember 2014 Jeg var nok i tvil til at jeg sjekket sidene til telenor, der kan du få operatørlåsen uten å betale hvis abonnementet beholdes. Forhåpentligvis går dette hos de andre operatørene også. Takk for svar! Mamma har telenor jeg har onecall, men uten binding. Skal sende en mail til telenor og høre. Anonymous poster hash: 8f80f...b20
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #8 Skrevet 8. desember 2014 Kommer helt an på hvilken operatør det er. Operatørlås er ikke like populært i dag, og mange operatører låser ikke telefonene sine i det hele tatt lenger. Hun har telenor. Virker som de har operatørlås der. Anonymous poster hash: 8f80f...b20
Klar*a Skrevet 8. desember 2014 #9 Skrevet 8. desember 2014 Takk for svar! Mamma har telenor jeg har onecall, men uten binding. Skal sende en mail til telenor og høre.Anonymous poster hash: 8f80f...b20 Du trenger ikke sende mail, du kan hente koden her http://www.telenor.no/privat/kundeservice/mobilhjelp/operatorlas/
blomst12 Skrevet 8. desember 2014 #10 Skrevet 8. desember 2014 Du trenger ikke sende mail, du kan hente koden herhttp://www.telenor.no/privat/kundeservice/mobilhjelp/operatorlas/ Takk! Så greit har ikke fått tlf enda, men skal teste ut så fort den kommer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå