Gå til innhold

Kjedebrev/mail


Gjest Miss Gemini

Anbefalte innlegg

Gjest Miss Gemini

Denne fikk jeg i mail i dag:

Den person, som sender deg brevet, ønsker deg hell, lykke og kjærlighet.

Lykken vil med andre ord bli sendt til deg.

Det betyr, at ,hell og lykke vil komme til deg, etter at du mottar dette brevet.

Dette er altså ingen spøk. Hellet skal komme til deg, og det eneste du behøver å gjøre, er å sende dette brevet videre.

Det handler ikke om penger, etter som lykken ikke har en pris. Kjeden startet i Venezuela, da det første brevet ble skrevet av Paul Anton Duppon,som var misjonær i Søramerika.

Originalen eksisterer stadig i England.

LES DETTE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ellers går det galt... Se selv :-(Man tror,at brevet har vært jorden rundt minst 10 ganger. Christian Dior mottok et lykkebrev i 1953. Han lot sin sekretær lage og sende 10 brev. Dagen etter vant han 2 millioner i statslotto. En RAF-officer vant 70.000 pund, men tapte dem igjen da han brøt kjeden.

Kontorassistent Hugo Dallit glemte å sende sine brev innen 96 timer. Han mistet jobben. Senere ! forsto han meningen med brevet og sendte det videre. Noen dager senere fikk han et nytt og bedre arbeide.

Så send 10 kopier av dette brevet til mennesker, som du tror behøver litt hell og lykke.

Send det til familie og venner. Det kommer til glede dem, og etter noen dager får du en behagelig overraskelse.

#1. Du må ikke returnere dette brevet til personen som sendte det til deg.

#2. Ditt hell kommer an på hvor mange du sender dette til.

#3. Hvis du sletter det, vil du ha uhell i kjærlighet hele livet.

#4. Send det til så mange som mulig, også til dem som du ikke kjenner...

#5. Du skal sende det innen en time, fra du leste det.

Du skal følge reglene ellers blir konsekvensene:

1. Det eneste som skjer er at du får uhell i kjærlighet hele livet.

2. DU MÅ IKKE SENDE DET TIL DEN SOM HAR SENDT TIL DEG

Hvis jeg skal tro på dette, kommer jeg til å ha uhell i kjærlighet resten av livet.

Jeg vet at hun som sendte mailen til meg ønsker meg all lykke, men jeg blir faktisk veldig provosert av å få slike mailer! Hva er dette for noe tull da?

Finnes det virkelig noen som tror på dette?

Hva synes dere?

Sender dere slike mailer videre?

Selv sender jeg ikke slike mailer videre. Ikke synes jeg de er spesielt koselige å motta heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med deg.. Sånne mailer misliker jeg sterkt å få..

Sender gjerne artige ting videre .. men ikke denne sorten kjedebrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fighter

Det verste er med de der det kommer trusler om at hvis du ikke sender det videre kommer det til å skje sånn og sånn. Eller send til alle du er glad i, hvis du sender tilbake til den du har fått den av vet h*n at du er glad i h*n. Jeg kan da vise folk at jeg er glad i dem på min egen måte, og trenger ikke trues til det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Gemini

Ja, dette med truslene er nok det som provoserer meg mest..

Har tidligere fått liknende mailer hvor det har stått sånne ting som; en brøt kjeden og ble overkjørt av bussen neste dag. :o

Kan hende folk som sender disse mailene videre gjør det for at de innerst inne er litt usikre på hva de skal tro?

Sender videre i tilfelle det er noe i det?

Vet ikke jeg, men synes iallefall de er motbydelige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fighter

Synes det er forkastelig å si til mennesker at de må gjøre sånn eller sånn for da skal du bli fattig resten av livet eller dø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spam er internettleverandørenes alle største plage, kjedemail kommer nok som en god nummer to, tenker jeg.

Ingen av mine venner sender meg slikt lengre. Jeg sa klart og tydelig fra om hva jeg mente om det der :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg haater kjedebrev :frustrert:

Særlig hvis det er fra folk du kjenner. Du håper på en hyggelig mld istedenfor får du masse løfter og trusler og bla bla bla.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sluttet å sende dem videre for mange år siden..

et flertall blir slettet når jeg ser hva det er..... :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått en del sånne kjedebrev, enten i form av brev eller SMS. Jeg sender dem aldri videre. Blir irritert når jeg mottar sånne. Har bare fått dem av folk jeg vet er glad i meg, og desto mer irriterende er det. En gang i tiden var det ulovlig med denne form for kjedebrev, de spår jo tross alt ulykke hvis du ikke videresender dem.... :-? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Gemini
En gang i tiden var det ulovlig med denne form for kjedebrev' date= de spår jo tross alt ulykke hvis du ikke videresender dem.... :-? :roll:

Ulovlig? Er det ulovlg enda, eller har loven blitt endret da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet faktisk ikke.... Folk sender jo kjedebrev i hytt og pine, så da er det vel lov da... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miss Gemini

Det beste å gjøre for å få bukt med det, er vel å la være å sende det videre og å oppfordre alle andre til å gjøre det samme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste å gjøre for å få bukt med det, er vel å la være å sende det videre og å oppfordre alle andre til å gjøre det samme..

Eventuelt å gjera visse endringar før det vert sendt vidare til dei som stadig plagar andre med den slags - det er jo ein del folk som aldri vert teke med i desse oppramsingane:

"Per Knutsen kasta brevet i søpla, og fekk rekordutbetaling i Lotto same helg.

Anne Knutsdotter gløymde brevet heilt og lever i beste velgåande.

Metusalem sendte brevet omgåande vidare til alle han kjente. Diverre døydde han likevel dagen etter, kun 980 år gammal.

Send dette vidare til alle du pleier å få slike brev i frå. Om du ikkje gjer det, kan du risikere at livet går sin vante gang."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest TomKrus
En gang i tiden var det ulovlig med denne form for kjedebrev' date= de spår jo tross alt ulykke hvis du ikke videresender dem.... :-? :roll:

Hmm, kanskje kristendommen og andre religioner blir ulovlig etterhvert også da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. vi kan vel kanskje håpe på det.. - for tenk hvor mye urett som blir begått med troen i hånd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

.. vi kan vel kanskje håpe på det.. - for tenk hvor mye urett som blir begått med troen i hånd..

Var ikke det jeg tenkte på da, men trusselen om evig fortapelse hvis du ikke velger å tro er en ganske så grov spådom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...