AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #1 Skrevet 8. desember 2014 Noen som har tips til en fin turbukse til bruk på fjellturer som er av ok kvalitet men ikke koster 2000 kroner? Anonymous poster hash: 25b85...803
boblesaft Skrevet 8. desember 2014 #2 Skrevet 8. desember 2014 Selv har jeg "Vestmarka", bukse fra Stormberg. Den er virkelig fantastisk! Hvis du scroller litt ned så ser du haugevis med gode produktomtaler. Bildene der folk faktisk har buksa på seg viser mye bedre hvordan den er, i forhold til produktbildet tatt i studio Det er strikk nederst i beina og, som du putter inni en skjult lomme nedi der, så strikken ikke kommer i veien. Fant den kun i restekassa nå, ikke under damebukser som før.. Hvis det betyr at den forsvinner snart, så bør du virkelig slå til før det er for sent!
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #3 Skrevet 8. desember 2014 På xxl har de mange fine turbukser. Jeg kjøper stort sett alltid bergans, da de er lange nok i bena. Synes ikke de er så alt for dyre heller. Anonymous poster hash: d7434...cc7
Gjest anonym2233 Skrevet 8. desember 2014 #4 Skrevet 8. desember 2014 http://www.xxl.no/klar/klar-dame/bukser/friluftsbukser/lundhags-traverse-pants-turbukse-dame/p/1061091_2_style Jeg har denne, veldig god og behagelig å gå med. Har stretch over rumpa og knær, så blir ikke "stivt" når du skal sette deg ned, eller f.eks ta lange steg. Vannavisende i tillegg. Har brukt den når det har vært lett regn/yr og det har gått bra. Har også feste på hver bein på bånn, som du kan feste til skoene. Dette for å unngå at buksa blir dratt opp om du går i skog med masse busk og greiner. Genial til å brette opp til knær om du ønsker det, ser ikke dumt ut! Kan anbefale denne på det sterkeste! Jeg er kjempe fornøyd!
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #5 Skrevet 8. desember 2014 Takk, nå fikk jeg jo plutselig mye å velge i! Også fikk jeg en kupongkode tilsendt på HH også. Hva tror dere om denne? http://shop.hellyhansen.com/no-no/item/w-verglas-randonee-pant-60921/?t_type=src&t_type=cat Anonymous poster hash: 25b85...803
Gjest anonym2233 Skrevet 8. desember 2014 #6 Skrevet 8. desember 2014 Den var fin, men i skall. Så må du tenke til hva slags bruk? Fjell og tur? Da bør du heller ha en turbukse som ikke er i skall, som gjerne puster. Skall gir deg ikke full bevegelsesfrihet, enda den gjør det på en annen måte. I tillegg puster den ikke godt (med mindre du ikke benytter det av ventilasjons glidelåsene) Den buksen som du linker til vil fungere mer på vintertid. Om du vil ha en som du kan bruke på sommeren , bør du gå for en annen. Dette er nå min mening, gått mye turer og fått prøvd litt. Så blir litt av erfaring også. Har to bukser i dag: den jeg linket som primært brukt, og en skallbukse til mer guffent, kaldt vær Takk, nå fikk jeg jo plutselig mye å velge i! Også fikk jeg en kupongkode tilsendt på HH også. Hva tror dere om denne?http://shop.hellyhansen.com/no-no/item/w-verglas-randonee-pant-60921/?t_type=src&t_type=catAnonymous poster hash: 25b85...803
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #7 Skrevet 8. desember 2014 Ok, da skal jeg se nærmere på de dere poster til! Anonymous poster hash: 25b85...803
Anneline80 Skrevet 8. desember 2014 #8 Skrevet 8. desember 2014 http://www.xxl.no/klar/klar-dame/bukser/friluftsbukser/lundhags-traverse-pants-turbukse-dame/p/1061091_2_style Jeg har denne, veldig god og behagelig å gå med. Har stretch over rumpa og knær, så blir ikke "stivt" når du skal sette deg ned, eller f.eks ta lange steg. Vannavisende i tillegg. Har brukt den når det har vært lett regn/yr og det har gått bra. Har også feste på hver bein på bånn, som du kan feste til skoene. Dette for å unngå at buksa blir dratt opp om du går i skog med masse busk og greiner. Genial til å brette opp til knær om du ønsker det, ser ikke dumt ut! Kan anbefale denne på det sterkeste! Jeg er kjempe fornøyd! Har samme og støtter denne fullt ut! Veldig behagelig, tåler litt lett duskregn (og tørker fort), kan lufte i sidene og hempen til å feste i skoen er kjekk. Også behagelig passform, noe jeg syns mange bukser ikke har.
Gjest anonym2233 Skrevet 8. desember 2014 #9 Skrevet 8. desember 2014 Så Ts! Nå har du to stk som støtter denne buksa :D Thora: I know, den er god!:D Så er det deilig å ha sånne bukser som du kan møkke til litt, uten å være redd Har samme og støtter denne fullt ut! Veldig behagelig, tåler litt lett duskregn (og tørker fort), kan lufte i sidene og hempen til å feste i skoen er kjekk. Også behagelig passform, noe jeg syns mange bukser ikke har.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #10 Skrevet 8. desember 2014 Jeg kjøpte fjellreven Vidda pro før sommern. Beste jeg noen gang har hatt. Ligger på rundt 1299. Veldig behagelig og VELDIG slitesterk. Anonymous poster hash: 20c12...f6a
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #11 Skrevet 8. desember 2014 Det kommer jo helt an på hvilke kvaliteter du ønsker buksen skal ha (vanntett, vindtett, lommer, beltehemper, luftemuligheter, for, stramming i buksebenet osv), og hva du skal bruke den til (hele året, bare på vei/lett sti, ulendt terrend, friluftsliv). Min allround favoritt har i mange år vært Breheimen fra Bergans, den har alltid holdt meg tørr, har god bevegelsesfrihet, luftemuligheter og lommer. Hvis det ikke regner og går på turvei/god sti bruker jeg Bergans Microlight eller Stormberg Lia bukse, veldig godt fornøyd med begge to. (Stormberg har forresten ganske ofte salg, meld deg på mailinglisten deres eller lik på fb). Kjøpte også en zip off bukse bra Bergans for nærmere 12 år siden som jeg bruker på sommeren, den er fortsatt like fin. Anonymous poster hash: 4e8de...374
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #12 Skrevet 8. desember 2014 Takk! Den skal være en julegave, så det spørs om jeg rekker å vente på tilbud. Det er ikke noe hun egentlig ønsker seg, men hun har lånt det flere ganger av meg, og jeg tenker at det kan være lurt siden hun nå er blitt blakk student i Nord-Norge. Tror en allround er ok, som hun kan bruke både på vanlige turer med hunden og når hun skal på fjelltur. Selv har jeg bare en Norheim, men jeg har ikke vært superfornøyd med den, så jeg tenkte å kjøpe en litt bedre til henne når hun først får en slik. Anonymous poster hash: 25b85...803
Renate79 Skrevet 9. desember 2014 #13 Skrevet 9. desember 2014 Lundhags Traverse pants er en stor favoritt hos meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå