AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #1 Skrevet 8. desember 2014 Holder på med siste innspurt i julegavestrikkingen, og trenger litt hjelp fra dere som har barn og erfaring. Skal strikke til barn på 2, 5 og 7 år og lurer på hva som er best av hals og skjerf ? Evt om det er bedre med trekantsjal? Hva blir mest brukt? Lurer også på om luer til en toåring må ha knyting under haken, eller om det går greit uten? Anonymous poster hash: 75444...03b
Frisørdama Skrevet 8. desember 2014 #2 Skrevet 8. desember 2014 Knyting under haken på lue til 2 åring er smart. Hals er det som blir brukt mest hos oss og andre vi kjenner. Men kan hende 7 åringen foretrekker skjerf?
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #3 Skrevet 8. desember 2014 Jeg lar ikke min på 3 ha på skjerf annet enn hvis vi skal på rolige uteturer. Er redd skjerfet skal henge seg fast i noe og kvele henne. Hals derimot er helt supert . (hysterisk mor) Anonymous poster hash: 103a8...160 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #4 Skrevet 8. desember 2014 har selv vært vitne til at ting nesten gikk galt med skjerf, så jeg kommer nok aldri til å bruke annet enn hals på mine barn Anonymous poster hash: 52741...8a8
Kragebein Skrevet 8. desember 2014 #5 Skrevet 8. desember 2014 Jeg husker at jeg virkelig hatet hals hele barndommen min... Så hvis det var meg ville jeg foretrukket skjerf.
Frisørdama Skrevet 8. desember 2014 #6 Skrevet 8. desember 2014 (endret) Jeg lar ikke min på 3 ha på skjerf annet enn hvis vi skal på rolige uteturer. Er redd skjerfet skal henge seg fast i noe og kvele henne. Hals derimot er helt supert . (hysterisk mor)Anonymous poster hash: 103a8...160 Sånn har jeg tenkte også, men hvis man tenker over det så kan de henge fast i hals også, skal noe mer til da men. Så hals med knepping eller borrelås er vel egentlig best.. Endret 8. desember 2014 av Frisørdama 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #7 Skrevet 8. desember 2014 Sånn har jeg tenkte også, men hvis man tenker over det så kan de henge fast i hals også, skal noe mer til da men. Så hals med knepping eller borrelås er vel egentlig best.. Det er lettere at skjerfet helter seg, da halsen sitter tettere på kroppen. Jeg ville strikket hals til de små, og tubehals til 7åringen. Lue med snorer til 2åringen er lurt, men hold snorene så korte som mulig, ellers kan de også utgjøre kvelningsfare. Til en 2åring er vel strengt tatt en baklava (hals og lue i ett) det aller beste. Anonymous poster hash: 3a3da...c6c
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #8 Skrevet 9. desember 2014 Hals er absolutt det beste dersom man skal være aktiv og ute hele dagen Lettere for barna å kle på seg selv og knytter seg ikke opp i løpet av dagen. Enkelte barnehager tillater ikke skjerf i barnehagen pga kvelningsfare.Anonymous poster hash: 0dfd8...144
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #9 Skrevet 9. desember 2014 Hals til 2- og 5-åringen og skjerf til 7-åringen? Anonymous poster hash: c1e60...8e0
Tante-Sofie Skrevet 9. desember 2014 #10 Skrevet 9. desember 2014 har selv vært vitne til at ting nesten gikk galt med skjerf, så jeg kommer nok aldri til å bruke annet enn hals på mine barn Anonymous poster hash: 52741...8a8 Hvis man strikker skjerf av denne typen er det ikke noe problem. Men jeg foretrekker uansett hals på min gutt, fordi de går litt nedover bryst og rygg.
mara2012 Skrevet 9. desember 2014 #11 Skrevet 9. desember 2014 Så lenge barna fortsatt går i barnehagen, synes jeg hals er best. I vår barnehage er det faktisk ikke lov å bruke skjerf heller, pga. kvelningsfaren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå