Gå til innhold

Mellomting mellom feminist og maskulinist

Anbefalte innlegg

Skrevet

I sverige har de et ord for dette, "jämställdist". Finnes det noe tilsvarende her i Norge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"bryr meg ikke".

Anonymous poster hash: f9d64...a78
Skrevet

"bryr meg ikke".

Du vet åpenbart ikke hva dettte handler om, både feminister og maskulinister kjemper for likestilling, men fra to ulike ender. En "jämställdist" er en som kjemper for likestilling, men som stiller seg helt nøytral, noe som i mine ører virker som det mest naturlige siden målet er å oppnå LIKEstilling :P

• Liker 1
Skrevet

Du vet åpenbart ikke hva dettte handler om, både feminister og maskulinister kjemper for likestilling, men fra to ulike ender. En "jämställdist" er en som kjemper for likestilling, men som stiller seg helt nøytral, noe som i mine ører virker som det mest naturlige siden målet er å oppnå LIKEstilling :P

jeg vet at jeg som feminist kjemper mot systemer som også jobber mot mannen, jeg vet at jeg som feminist kan gjenkjenne at det er områder i samfunnet der menn blir urettferdig behandlet. jeg vet nok om likestillingskamp og kjønn til å fylle en feit triologi.

maskulinister er i 95 % av tilfellene hvite, heterofile menn mellom 16 og 25 som projekterer urettferdige troper på unge kvinner og som griner om at feminister ikke bryr seg om voldtekt mot menn, og som ikke forstår at menns undertrykkelse i utgangspunktet bunner i kvinners. DERFOR heter det feminisme.

• Liker 10
Skrevet (endret)

jeg vet at jeg som feminist kjemper mot systemer som også jobber mot mannen, jeg vet at jeg som feminist kan gjenkjenne at det er områder i samfunnet der menn blir urettferdig behandlet. jeg vet nok om likestillingskamp og kjønn til å fylle en feit triologi.

maskulinister er i 95 % av tilfellene hvite, heterofile menn mellom 16 og 25 som projekterer urettferdige troper på unge kvinner og som griner om at feminister ikke bryr seg om voldtekt mot menn, og som ikke forstår at menns undertrykkelse i utgangspunktet bunner i kvinners. DERFOR heter det feminisme.

? Hva er galt med at hvite menn sier i fra om urettferdig behandling som rammer dem? Er ikke de verdt likeverdig behandling på grunn av at de som sjeler ble født med feil kropp? I tillegg har ikke vestresiden greid å bytte ut denne befolkningen enda med andre folkeslag, i sin iver etter etnisk rensing, så de fleste er fremdeles hvite her i vesten.

Endret av EnFyr
  • Liker 1
Skrevet

Eg tviler ikke på noe som helst måte at du vet alt dette her. Eg er sammen med en feminist, har ingenting i mot feminister eller feminisme, er en av de få gubbene her i landet som har baller til å kalle meg selv feminist. Det var ingen her som spurte hvorfor feminisme heter feminisme, det vet vi som følger med :)

Spørsmålet var om det finnes et ord for dette her i Norge, eller om vi bare har de to nevnte hovedgruppene?

Skrevet

Maskulinister= hvite gjerne rike menn som hutrer seg og klager over at minoriteter og kvinner har de samme rettigheter som seg selv.

Feminister= sure sinte damer som lager store opptøyer av ingenting.

En mellomting må være oss som ikke definerer oss som noen "ist" vi vil det beste for alle, uansett kjønn,seksuell legning,hudfarve eller religion.

• Liker 2
Skrevet

"Mellomtingist"?

Anonymous poster hash: 3b3d0...c1a
Skrevet

Maskulinister= hvite gjerne rike menn som hutrer seg og klager over at minoriteter og kvinner har de samme rettigheter som seg selv.

Feminister= sure sinte damer som lager store opptøyer av ingenting.

En mellomting må være oss som ikke definerer oss som noen "ist" vi vil det beste for alle, uansett kjønn,seksuell legning,hudfarve eller religion.

Om så det skulle være hvite menn, då har det kanskje med at vi bor i vesten og sist jeg sjekket har enda ikke venstresiden greid å etnisk rense oss bort. Og det finnes problemer for menn i vårt samfunn og, selv om de skulle ha hvit hud. Faktisk er de aller fleste som har det dårligest i vårt samfunn nettopp hvite menn, fordi ingen bryr seg om dem. Det handler om en syk tankegang der noen inni deres egne hoder har fordeler pga hudfarge. Jeg skjønner meg ikke på kvinner i vesten som er allierte med de som ønsker å bytte dem ut og ødelegge deres brødre.

• Liker 2
Gjest avocadoen
Skrevet

? Hva er galt med at hvite menn sier i fra om urettferdig behandling som rammer dem? Er ikke de verdt likeverdig behandling på grunn av at de som sjeler ble født med feil kropp? I tillegg har ikke vestresiden greid å bytte ut denne befolkningen enda med andre folkeslag, i sin iver etter etnisk rensing, så de fleste er fremdeles hvite her i vesten.

Greia er at disse menneskene heller bør kjempe for like rettigheter enn å svartmale andre. Du er vel enig i det håper jeg?
  • Liker 1
Gjest avocadoen
Skrevet

Om så det skulle være hvite menn, då har det kanskje med at vi bor i vesten og sist jeg sjekket har enda ikke venstresiden greid å etnisk rense oss bort. Og det finnes problemer for menn i vårt samfunn og, selv om de skulle ha hvit hud. Faktisk er de aller fleste som har det dårligest i vårt samfunn nettopp hvite menn, fordi ingen bryr seg om dem. Det handler om en syk tankegang der noen inni deres egne hoder har fordeler pga hudfarge. Jeg skjønner meg ikke på kvinner i vesten som er allierte med de som ønsker å bytte dem ut og ødelegge deres brødre.

Tror du ikke samfunnet bryr seg om menn? :klo: Hvorfor tror du det?
  • Liker 1
Skrevet

Greia er at disse menneskene heller bør kjempe for like rettigheter enn å svartmale andre. Du er vel enig i det håper jeg?

De fortjener å bli svartmalt. Fordi de har vist seg å ikke bry seg, og viser seg å ikke ønske alle vel.

Skrevet

De som har det dårligst i vårt samfunn er narkomane(kvinner og menn) og asylsøkere(minoritetsmenn) den generelle hvite norske mannen er ikke på bunnen i noen forstand. Mange av dem tror de er det fordi de ikke får seg fitte da har de det verst av alle..

Er enig med deg at det er ille at sosialister(ikke vestlige kvinner men SOSIALISTER av begge kjønn) vil ha hit folk fra kulturer der undertrykkelse og voldtekt er ok, og samtidig synes synd på disse folkene.

Skrevet

De fortjener å bli svartmalt. Fordi de har vist seg å ikke bry seg, og viser seg å ikke ønske alle vel.

Å svartmale noen er ikke likestilling!

Skrevet (endret)

Tror du ikke samfunnet bryr seg om menn? :klo: Hvorfor tror du det?

Jeg tror at fantasien til venstresiden om privilegier, der noen er over andre, og at en derfor må gjøre direkte tiltak fra statens side for å ordne det har resultert i at de ikke bryr seg om hvite menn. De driver også med folkeskifte.

Endret av EnFyr
Gjest avocadoen
Skrevet

Sist jeg sjekka så lagde JEG som er FEMINIST en tråd her på KG angående omskjæring av guttebarn. Den het vel noe som "hvorfor er omskjæring lov egentlig?".

Men neivel.. jeg fortjener vel å bli svartmalt selv om jeg har kjempet for begge kjønn i politikken i mange år og helt sikkert gaaanske mye mer enn det du har. Men jeg som både er AP-politiker og feminist er vel tidenes idiot i følge deg selv om jeg har sannsynligvis har gjort mye mer for å påvirke lover og regler enn det du har.

Så nå får du ta deg sammen og slutte med den sutringa di. Du får heller melde deg inn i et politisk parti, få deg verv i styret og faktisk gjøre noe nyttig. For sutringa di på et forum hjelper ikke særlig mye.

ok?

• Liker 5
Skrevet (endret)

De som har det dårligst i vårt samfunn er narkomane(kvinner og menn) og asylsøkere(minoritetsmenn) den generelle hvite norske mannen er ikke på bunnen i noen forstand. Mange av dem tror de er det fordi de ikke får seg fitte da har de det verst av alle..

Er enig med deg at det er ille at sosialister(ikke vestlige kvinner men SOSIALISTER av begge kjønn) vil ha hit folk fra kulturer der undertrykkelse og voldtekt er ok, og samtidig synes synd på disse folkene.

Å få seg fitte eller å ikke få seg fitte har ikke noe med å føle seg verdsatt eller ikke verdsatt i samfunnet på :) Greit nok at den vanlige hvite mannen ikke har det like vondt som samfunnets kvinner, men vi bor i et land hvor vi har ekstremt mye selvmord både blant menn og kvinner. Tror du dette har noe å gjøre med å få seg fitte eller kuk?

Endret av OleTho
Skrevet

Sosialkonservativ er en person som mener at det sosiale status quo ikke skal endres og er dermed noe som vil falle innenfor dette.

Det du bommer litt på slik jeg ser det er å si at å være feminist eller maskulinist automatisk innebærer at en er for likestilling. I praksis er en isme troen på at ens eget budskap er løsningen for alle. Altså vil ordets form innebære at en mener det feminine (for feminister) og det maskuline (for maskulinister) er basisen og det viktigste for ikke bare dem selv men også for alle andre.

Det er selvsagt ikke slik at alle som omtaler seg selv som feminister mener det slik - men i ordets forstand vil en kunne si det. På samme måte som at en kommunist mener at kollektivet er hva en skal bygge alt på, liberalister mener at frihet er basisen og det viktigste osv.

Skrevet

Det er det nok, men jeg er ikke enige i det der med minoritetsmenn. Grunnen til at de har det dårlig er isåfall at de har grenet seg til ekstra privilegier, ekstra fokus osv., som har gjort at mange norske menn, spesielt fattige, hater dem. De har skapt det selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...