Gå til innhold

Gå til og fra bhg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har av personlige grunner ikke billappen. For en uke siden kom snøen. Det er ca. 30 min å gå til barnehagen. Snøven bare klabber seg på hjula!! Idag skle vogna nedover bakken.. og da var det kun sørpe..noen som har tips til hvordan jeg kan komme meg til bhg uten vogn nå når det er vinter? hva gjør dere andre uten bil? Ungen er 3år..

Anonymous poster hash: e704e...401

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Antar at det ikke er bussforbindelse eller mulighet for å samkjøre med andre foreldre siden du ikke nevner dette?

Anonymous poster hash: 8506c...d5d
Skrevet

Kjøp deg et rimelig akebrett som det ikke er så farlig med.. er det litt stort i tillegg, så kan du få plass til sekk, skift etc. også :)

Hvis det er et rimelig akebrett, gjør det jo ikke jo noe om det er et "bruksakebrett" som får skraper og riper under. Det er jo uansett bedre, enn å bruke en vogn det er vanskelig å hanskes med..

Og så lenge barnet ditt går i barnehagen, er h*n jo iallefall 12-13 måneder regner jeg med, og da kan jo akebrettet være en litt morsom greie noen dager også?

Anonymous poster hash: 3edd4...495
  • Liker 2
Skrevet

Nei ellers hadde vi tatt bussen :) Vet ikke om noen foreldre som bor her i området..

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Sjekk ut ulike apotek + sportsbutikker/barneutstyrsbutikker om det finnes noe pigger man kan feste på barnevogner. Det burde jo finnes i 2014. Jeg vet at det finnes enkelt-pigger man kan feste til sko i alle fall.

Ellers ville jeg skaffet meg en oversikt over hvilke instanser som er ansvarlige for å brøyte de veiene dere går på, slik at om det ikke er brøytet en dag så kan du ringe de for å pushe dem litt. Det har jeg gjort før.

Når det er snø på vinteren er det nok best å bruke akebrett til og fra barnehagen.

Ellers bør du jo ha på deg støvler om det er mer sørpe enn fast snø, også pigger som du fester under støvlene.

Skrevet

Akebrett eller spark kanskje? Spark er ganske ugunstig når det er sørpe, men om vinteren holder seg fin og jevn kan jo det være en mulighet!

Gjest Margit Spat
Skrevet

Bæremeis på de slapsete dagene? Hvis du ikke har ligger det ganske mange ute for salg på finn. Dersom du bor et sted der det blir godt snøføre er spark et alternativ på vinteren.

Skrevet

Vi går og bærer. Får ikke stappa treåringen i en vogn om det så står om livet. Sparkesykkel på bart føre. Håper på nok snø snart til kjelke.

Anonymous poster hash: e0ac8...d38
Skrevet

Vi bruker sparkesykkel på tørt føre og kjelke når det er is og snø. Fungerer veldig bra for oss!

Skrevet

Ville også satsa på akebrett :-)

Skrevet

Altså, en normal 3 åring har ingenting i en vogn å gjøre!

Jeg har heller ikke lappen, og må gå til bhg med en 2 og en 4 åring. Har brukt vogn til minsten frem til snøen kom, nå man han pent gå selv, da vogna ikke funker på dette føret, og det er kun oppoverbakker på veien.

Når det blir litt mere snø, og ikke bare is/sørpe, blir det akebrett:)

Anonymous poster hash: c877d...5a8
  • Liker 2
Skrevet

Altså, en normal 3 åring har ingenting i en vogn å gjøre! Jeg har heller ikke lappen, og må gå til bhg med en 2 og en 4 åring. Har brukt vogn til minsten frem til snøen kom, nå man han pent gå selv, da vogna ikke funker på dette føret, og det er kun oppoverbakker på veien. Når det blir litt mere snø, og ikke bare is/sørpe, blir det akebrett:) Anonymous poster hash: c877d...5a8

Jeg kan jo forstå at hun velger å bruke vogn når hun sier det tar 30 min å gå til barnehagen, uten vogn tar det vel raskt over en time da..

Anonymous poster hash: 89809...719

• Liker 13
Skrevet

Vi bruker kjelke eller går. Barnet ble godt vant til 2-3 km gåing.

Anonymous poster hash: 14e32...44c
Skrevet

Skjønner godt at du har behov for vogn når det er 30 min gange :) jeg foreslår spark, så lenge det ikke strøes på hele fortauet. Er det for vått til spark vil vogna funke. Spark er dessuten veldig koselig, og både lettvint og gøy i nedoverbakken :-)

• Liker 2
Skrevet

Stort akebrett eller kjelke, og skikkelige sko og brodder til deg. Om det blir skikkelig vinterføre og ikke bare slaps/grus osv så kan du gå for spark. Er det noen nedoverbakker sparer du litt tid om du også kan sitte på. ;)

Anonymous poster hash: 3347c...c65
Skrevet

Tenkte du ikke på at vinteren kom før du flyttet dit? Vi har heller ikke bil, vi må gå i 10 min til bussen, i nedoverbakke full av is.. Jeg har en 3,5-åring, så vi bruker ikke vogn, men har kjøpt oss brodder begge to + varme klær. Skjønner at det sikkert er greit med vogn om dere går bortover, og da finnes det sikkert noe sikkerhets-utstyr til vogna der du kjøpte den :)

Anonymous poster hash: 9ee2d...632
Skrevet

Gå?

Anonymous poster hash: 6b199...bd6
  • Liker 2
Skrevet

Rattkjelke. Og i nedoverbakke setter du deg på også (om det er nok snø), så går det enda fortere :-)

• Liker 2
Skrevet

Altså, en normal 3 åring har ingenting i en vogn å gjøre!

Jeg har heller ikke lappen, og må gå til bhg med en 2 og en 4 åring. Har brukt vogn til minsten frem til snøen kom, nå man han pent gå selv, da vogna ikke funker på dette føret, og det er kun oppoverbakker på veien.

Når det blir litt mere snø, og ikke bare is/sørpe, blir det akebrett:)

Anonymous poster hash: c877d...5a8

Skjerp deg, du kan ikke diktere hva som er rett og galt for andre familier. Det er ingenting galt å bruke vogn til et barn på 3 år hva enn grunnen er. Om det skulle være at barnet har en sykdom, at man bor på et øde sted med lange strekninger mellom hjem, jobb, bhg, butikker osv, eller hva enn grunnen er.

Anonymous poster hash: 6d114...e3d

• Liker 2
Skrevet

Når barnet er3 år kan det fint gå selv, evt i kombinasjon med kjelke eller akebrett. Julegave kjøp kjelke el.

Anonymous poster hash: fcabb...9ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...