AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #1 Skrevet 8. desember 2014 Vikarstillingen min avslutter om 1 mnd. Her har jeg jobbet i 1 år. Jeg har tjent ca 370 000,- kr i året. Nå får jeg ikke meg jobb andre steder forløpig, så jeg tenker og vente litt med å finne ny jobb. Vil jeg sa få utbetalt en liten sum av nav eller hvor mye ? Takker for svar Anonymous poster hash: 03aad...d86
Guybrush Skrevet 8. desember 2014 #2 Skrevet 8. desember 2014 Vikarstillingen min avslutter om 1 mnd. Her har jeg jobbet i 1 år. Jeg har tjent ca 370 000,- kr i året. Nå får jeg ikke meg jobb andre steder forløpig, så jeg tenker og vente litt med å finne ny jobb. Vil jeg sa få utbetalt en liten sum av nav eller hvor mye ? Takker for svar Anonymous poster hash: 03aad...d86 Vet ikke om dette er rette stedet for å spørre om tips til å svindle til deg skattepenger? Hvis du skal søke om dagpenger er det fjorårets inntekt eller de siste tre ligningsårs inntekt delt på 3 som er basisen. Utav dette får du rundt 62 % mener jeg å huske. Da får du se på selvangivelsene dine for de siste tre årene og se hva beregningsgrunnlaget ditt blir. Årets inntekt benyttes ikke. 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #3 Skrevet 8. desember 2014 Hvorfor poster du spørsmålet i flere fora? Jeg foreslår at du benytter deg av nettsidene til NAV. Der står svarene på alle dine spørsmål. Anonymous poster hash: 600fc...1b1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #4 Skrevet 8. desember 2014 Vet ikke om dette er rette stedet for å spørre om tips til å svindle til deg skattepenger? Hvis du skal søke om dagpenger er det fjorårets inntekt eller de siste tre ligningsårs inntekt delt på 3 som er basisen. Utav dette får du rundt 62 % mener jeg å huske. Da får du se på selvangivelsene dine for de siste tre årene og se hva beregningsgrunnlaget ditt blir. Årets inntekt benyttes ikke. Svindle til meg skattepenger???? ? Unnskyld meg, jeg har søkt flere stillinger uten å få svar. Jeg ønsker bare å vite hva jeg skal gjøre når jeg går ut døren siste arbeidsdag. Jeg har jobbet i over 20 år, men vet ikke noe om regler vet vikarforhold og nav. Så ikke snakk ut i fra løse luften! Skjerp deg! TS Anonymous poster hash: 03aad...d86 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #5 Skrevet 8. desember 2014 Svindle til meg skattepenger???? ? Unnskyld meg, jeg har søkt flere stillinger uten å få svar. Jeg ønsker bare å vite hva jeg skal gjøre når jeg går ut døren siste arbeidsdag. Jeg har jobbet i over 20 år, men vet ikke noe om regler vet vikarforhold og nav. Så ikke snakk ut i fra løse luften! Skjerp deg! TS Anonymous poster hash: 03aad...d86 Du melder deg arbeidsledig og søker om dagpenger. Anonymous poster hash: 600fc...1b1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #6 Skrevet 8. desember 2014 Hvorfor poster du spørsmålet i flere fora? Jeg foreslår at du benytter deg av nettsidene til NAV. Der står svarene på alle dine spørsmål. Anonymous poster hash: 600fc...1b1 Jeg vet ikke hvorfor det ble postet flere tråd etterhverandre. Aldri skjedd før. Jeg har allerede vært inne på nav sin nettside uten hell, og det er også grunnen til at jeg spør her. TS. Anonymous poster hash: 03aad...d86
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #7 Skrevet 8. desember 2014 Jeg vet ikke hvorfor det ble postet flere tråd etterhverandre. Aldri skjedd før. Jeg har allerede vært inne på nav sin nettside uten hell, og det er også grunnen til at jeg spør her. TS. Anonymous poster hash: 03aad...d86 Begynn her, kanskje: https://www.nav.no/no/skjema/Skjemaer/Privatpersoner/Uten+arbeid/Dagpenger Anonymous poster hash: 600fc...1b1
Guybrush Skrevet 8. desember 2014 #8 Skrevet 8. desember 2014 (endret) Svindle til meg skattepenger???? ? Unnskyld meg, jeg har søkt flere stillinger uten å få svar. Jeg ønsker bare å vite hva jeg skal gjøre når jeg går ut døren siste arbeidsdag. Jeg har jobbet i over 20 år, men vet ikke noe om regler vet vikarforhold og nav. Så ikke snakk ut i fra løse luften! Skjerp deg! TS Anonymous poster hash: 03aad...d86 så jeg tenker og vente litt med å finne ny jobb. Anonymous poster hash: 03aad...d86 Hvis du planlegger å vente med å finne en ny jobb samtidig som du har planer om å leve på skattepenger er det per definisjon trygdesvindel. Dagpenger er ment som støtte til de som ikke finner seg jobb mens de gjør alt de kan for å nettopp finne seg jobb. Du skriver sort på hvitt at dette har du ikke tenkt å gjøre.... Endret 8. desember 2014 av Guybrush 6
Gjest Phoenix Skrevet 8. desember 2014 #9 Skrevet 8. desember 2014 Svindle til meg skattepenger???? ? Unnskyld meg, jeg har søkt flere stillinger uten å få svar. Jeg ønsker bare å vite hva jeg skal gjøre når jeg går ut døren siste arbeidsdag. Jeg har jobbet i over 20 år, men vet ikke noe om regler vet vikarforhold og nav. Så ikke snakk ut i fra løse luften! Skjerp deg! TS Anonymous poster hash: 03aad...d86 Du høres jo ikke akkurat ut som du ikke er interessert i ny jobb når du skriver: Nå får jeg ikke meg jobb andre steder forløpig, så jeg tenker og vente litt med å finne ny jobb . 5
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #10 Skrevet 8. desember 2014 Du høres jo ikke akkurat ut som du ikke er interessert i ny jobb når du skriver: Nå får jeg ikke meg jobb andre steder forløpig, så jeg tenker og vente litt med å finne ny jobb . Med vente så mener jeg til at arbeidsforholdet mitt er avsluttet her. Det er 20. januar! Altså vente til nyåret så forsøke igjen. Ts. Anonymous poster hash: 03aad...d86
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #11 Skrevet 8. desember 2014 Hvis du planlegger å vente med å finne en ny jobb samtidig som du har planer om å leve på skattepenger er det per definisjon trygdesvindel. Dagpenger er ment som støtte til de som ikke finner seg jobb mens de gjør alt de kan for å nettopp finne seg jobb. Du skriver sort på hvitt at dette har du ikke tenkt å gjøre.... Med vente så mener jeg til at arbeidsforholdet mitt er avsluttet her. Det er 20. januar! Altså vente til nyåret så forsøke igjen. Ts. Anonymous poster hash: 03aad...d86
Guybrush Skrevet 8. desember 2014 #12 Skrevet 8. desember 2014 Med vente så mener jeg til at arbeidsforholdet mitt er avsluttet her. Det er 20. januar! Altså vente til nyåret så forsøke igjen. Ts. Anonymous poster hash: 03aad...d86 Da burde du kanskje ha skrevet dette istedet? Jeg håper du skjønner at våre svar skyldtes at du faktisk skrev klart og tydelig at du hadde tenkt å vente med å søke etter jobber. Jeg har skrevet svar på det du lurte på også som du sikkert kan se.
Cordelia Skrevet 8. desember 2014 #13 Skrevet 8. desember 2014 (endret) Du går til et vikarbyrå eller det eksisterende du har og ber de hjelpe deg finne et nytt vikariat til deg hvis de har, først og fremst. Endret 8. desember 2014 av Cordelia
Tvist Skrevet 8. desember 2014 #14 Skrevet 8. desember 2014 Du stikker innom Nav en uke eller to før engasjementet opphører. På Nav sine sider finner du informasjon om hvilke dokumenter du må ha med deg, det er greit å få arbeidsgiver til å fylle dem ut. Husk å notere 1-2 personer fra jobben du kan sette opp som referanser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå