Gå til innhold

Barn???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke egentlig tenkt til å invitere barn når vi skal gifte oss. Syns det er en "voksen-anledning" og så blir det jo litt alkohol etterhvert og da syns vi liksom ikke det passer å ha masse barn der. Dette forsøkte jeg å forklare til kusinen til min forlovede som ble skikkelig fornærmet. Hun mente det var en selvfølge at datteren hennes skulle være med. Nå må jeg også legge til at vi ikke har noe særlig kontakt med denne kusinen. Hva syns dere? Tror broren min må ha med seg sin lille sønn for de bor i Trondheim og vi bor i Bergen og det blir veldig vanskelig for de å få barnevakt.

Videoannonse
Annonse
Gjest Augustbrud02_
Skrevet

Dette er det dere som bestemmer synes jeg, men i vårt bryllup er barn velkommen. Men vi har bare bedt barn som er nær familien også. Barn av kusiner kommer ikke, kun søskens barn og kusiner/fettere av oss.

Synes det er kjempekoselig at barna får være med jeg, og bryllupet vårt skal jo ikke være noen fyllefest uansett. Jeg vet iallfall e ting og det er at kusina mi hadde blitt utrolig skuffet om hun ikke hadde fått komme i bryllupet vårt, for hun gleder seg enormt til å se meg som "prinsesse".

Men er du redd for at barna skal få oppleve dette med alkohol, synes jeg du skal fortelle henne "problemet" og la henne selv bestemme. Hvis man ønsker kan an jo reise hjem tidligere med barnet også?

-Augustbrud02 -ikke innlogget-

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva med at dere tilbyr dere å skaffe barnevakt som kan "overta" barna etter middagen for eksempel? Vi hadde bedt en del barn i bryllupet vårt, og hadde skaffet ei barnepike som sto parat til å overta utpå dagen (men det var foreldrene selv som betalte henne). Vi hadde ingenting imot at barna var der, men de blir jo gjerne trøtte og slitne utpå kvelden, og da er det jo greit at de får muligheten til å legge seg, men at foreldrene kan være igjen i bryllupet. Imidlertid inviterte vi ikke barn av søskenbarn, selv om de kom langtveisfra og selv om dette er barn vi kjenner godt. Et sted må jo grensen gå.

Skrevet

Hun får bare være sur synes jeg. Man kan jo ikke invitere alle heller. Trodde ikke det var vanlig å invitere barn av søskenbarn i det hele tatt.

Vi hadde barnefritt bryllup, også uten våre egne barn, og det var deeilig.

Skrevet

Vi har ikke invitert barn i vårt bryllup, og våre egne barn skal hjem når kaker og brudevals er ferdig.

Jeg er enig med deg at unger egentlig ikke har så mye på selve bryllupsfesten å gjøre, at broren di må ta med seg sin sønn er en annen ting, du er jo hans tante. Jeg har bare et lite tante barn,men hun er invitert.

Aldri om jeg hadde begynt å be kusiner og fettere sine barn, ikke venners heller for den del.

Dessuten så synes jeg det er frekt å legge føringer for hva dere skal gjøre i deres bryllup. :x

Skrevet

Vi sliter med litt av det samme problemet selv..

I kirken er barna velkommen, skal ha en haug med brudepiker blant annet :D

Men på middagen og festen etterpå har vi mest lyst til å bare ha voksne der, vi kommer til å sende min sønn på 4 til pappan sin når han er ferdig med fotograferingen med oss.

Jeg syns også at dette er en "voksen" anledning (i allefall det bryllupet vi skal ha) og syns det hadde vært synd om taler og sånt skulle bli forstyrret av "ståk" som det gjerne blir rundt barn, og kanskje særlig små barn som må sitte stille så lenge..? :roll:

Dessuetn er kuvertprisen der vi skal ha det rimelig høy, og tar ikke hensyn til om det er barn eller voksne som spiser.

Jeg håper inderlig dette er i orden for alle våre gjester, og at ingen tar det ille opp.

Frk Busybody :smile:

Skrevet

Hei!

Ååååå, det værste jeg vet er foreldre som maser om at sine barn skal/bør og må inviteres. Dette er det brudeparet som bestemmer, og INGEN andre.

Jeg kunne personlig tenkt meg et barnefritt bryllup, men min søster og hennes familie bor 90 mil unna, og må ha med barna av den grunn. (den ene er bitteliten og puppeavhengig), så den er grei.

Våre egne barn skal også være der men kun fram til kaffen er ferdig. Det skal også min søsters barn.

Min kommende mann har en bror som har 2 barn. Disse har jeg ikke lyst å invitere da vi nesten ikk har noen som helst slags kontakt med dem, men da blir det vel ramaskrik fra barnas mor tenker jeg. De har heller ingen forståelse for at barna skal hjem til rett tid.

Så har han en "fostersøster" som vi har mye kontakt med. Hun har 3 barn. (2 av disse er store og ei er 6 år). Disse har vi heller egentlig ikke tenkt å invitere, men der tar moren det for gitt, for hun har allerede sagt at "barna gleder seg sånn"! De bor også 50 mil unna. Vet ikke helt hvordan vi skal få til dette men.

Grunnen til at jeg ikke ønsker barn utover kvelden i bryllupet, er at jeg synes ikke det hører hjemme med barn og åpen bar, og halvfulle folk.

Har selv vært i bryllup der brudeparets barn var oppe til klokka 3 på natta, og at det var dem selv som tok med barna hjem da. Barna valset rundt med kanon-fulle onkler og tanter. Tragisk!!

Nei, som jeg sa i innledningen. Barnas foreldre har INGENTING med hvem som inviteresl :evil:

Skrevet

Dette har væt heftig diskutert i venninnegjengen tidligere og vi er blitt enige om at bryllup med servering av alkohol er en voksengreie og barn har egentlig ikke noe der å gjøre.

Vi får vår del har så stor familie at vi hverken har barn eller søskenbarn med i det hele tatt. Noen får helt klart problemer med barnevakt, men jeg har vært så pass egoistisk og sagt at det ikke er vårt problem. Det er klart skjærer det seg helt så skal vi finne en løsning for at gjestene skal komme, men de fleste har noen gode venner som kan se etter barna en kveld.

Lykke til med kusina di, det var jo et godt forslag å ordne barnevakt for dem som ble foreslått over her.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi hadde også barnefritt bryllup og vi syntes at det var veldig greit. Var i et bryllup der det var barn med og det endte jo opp med at de kjedet seg under alle talene og klarer ikke sitte stille under middagen. Nei la dem skaffe barnevakt.

Må understreke at vi ikke hadde noe imot å ha barn i vårt bryllup. Dersom man skal ha dem med så sørg for at de har noe annet å gjøre på enn å kun sitte sammen med de voksne enten ved å ha et lekerom eller en plass der de kan se tegnefilm osv.

Gjest "symre"
Skrevet

Vi hadde barnefritt bryllup! Det fungerte kjempefint. Om noen ble fornærmet, så fikk ikke vi vite det.

Men det vi fikk vite av flere par i vårt bryllup hvor skjønt de synes det var å bli invitert UTEN barn i bryllup! Brylluper er romantiske, og er det noe småbarnsforeldre jeg kjenner savner, så er det nettopp tid til romantikk og hverandre...

De fikk en "unnskyldning" til å skaffe barnevakt, bo på hotell og ha seg en skikkelig helg sammen, sove lenge, kose seg med hverandre - og gjenoppdage kjærligheten som kan bli litt borte i en travel hverdag.

Skrevet

I vårt bryllup får barna være med, våre to blir da 10 mnd og 2,5 år, min brors datter på litt over to år, og min svigerinnes barn på ca 4 uker og 3 år.

Nettopp på grunn av ungene skal vi ha en temmelig fredelig feiring, uten masse taler, og mange timer ved bordet. Vi skal ha koldtbord, så det blir mye friere og med mulighet for å bevege seg rundt litt.

Har også tenkt å lage til en lekekrok for dem i lokalet, slik at de har noe å finne på.

Ungene får være med så lenge de orker, men alle har skaffet barnevakt som kommer og henter ungene utpå kvelden. Det blir nok litt senere enn vanlig leggetid, men vår barnevakt kommer i 8 tiden og tar dem med hjem.

Skrevet

vi har satt en nedre grense på 10 år, det er 3 barn fra 10 til 18 år så det er helt greit!!!

Det blir 1 barn som er puppeavhengig som får være med (4 mnd) og som foreldrene (søsteren min) gjerne vil ha hos seg i teltet, og min egen sønn som skal ha barnevakt hele dagen, med unntak av når vi skal ta bilder. Sønnen vår vil da være 8 mnd. så han må jo ha kjent folk som han kan komme til innimellom, men en barnevakt skal ha hovedansvaret for han!!!

Vi satte en 10 årsgrense fordi barn under det ikke klarer å sitte stille for gørr å førti taler og mat som skal spises sakte (syns det er ille nok selv...).

Si til Kusina di at dere ikke skal ha barn med, det har vi gjordt og ALLE har tatt det veldig pent :lol:

Skrevet

Tja, det kan dere vel bare bestemme selv. Hadde det vært barn av søsken så hadde jeg latt de komme men om det er barn dere ikke har kontakt med til vanlig så syns jeg det høres litt rart ut å forvente at de skal få komme.

I vårt bryllup var det to barn, men den ene var sønnen min og den andre niesa mi, og det gikk så fint så. Men nå var det forsiktig med alkohol i bryllupet vårt også da, ingen av oss ønsket noen fyllefest :)

Lykke til hva dere enn bestemmer dere for :)

Skrevet

Jeg skal også ha et barnefritt brullup og skal sende min datter til faren før eller etter middagen.Vet ikke enda om hvor lenge hun skal vere med,men ingen andre barn skal vere med eventuelt litt av festen.

BRUDEPARET BESTEMMER GJESTELISTEN OG INGEN ANDRE.

Gjest Anonymous
Skrevet

Dersom folk har så store problemer med at barna ikke blir invitert kan dem vel la være å komme. Synes at man kan klare seg en kveld uten barn da. Har ikke barn selv så jeg vet ikke hvordan det er for foreldre, men i vårt bryllup hadde vi tre nybakte mødre og fedre og de syntes alle at det var deilig å komme seg litt bort for en kveld og hvor de kunne pleie hverandre litt.

Som andre sier - dere bestemmer og ingen andre :-)

Skrevet

Ville bare takke for masse svar. Det er så greit når vi er enige :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...