AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #1 Skrevet 8. desember 2014 Jeg er usikker på om det går an å svare noe fornuftig på dette innlegget uten bilder, men det har jeg ikke lyst til å legge ut. Får prøve allikevel: Jeg er egentlig normalvektig, 167 cm og rundt 55 kg. Jeg har en skikkelig pærefasong med alt fett samlet rundt lår og underkropp forøvrig. Mange kan vel se bra ut med denne fasongen, men hos meg er fettet samlet i "klumper" som bare gjør at jeg ser lubben ut. I tillegg har jeg hatt løping som eneste treningsform i årevis, så alle muskler er også samlet rundt lårene. Spesielt musklene på fremsiden av lårene er digre, jeg har en skikkelig bul foran på lårene som jeg ikke har sett hos noen andre kvinner. Leggene er også temmelig kraftige, mens resten av kroppen er nokså utrent. Overkroppen derimot har hverken særlig med fett eller muskler, og spesielt ansiktet ser direkte magert ut. Det hjelper ikke at jeg er over 40 år og all spenst i huden er på vei vekk, heller. Jeg ønsker å endre på kroppsfasongen min, men er usikker på hva som er best å gjøre. Fettet på beina burde minskes, men siden punktslanking ikke er mulig kommer ansiktet til å se direkte sykelig ut om jeg går ned særlig mer i fettprosent. Har begynt å trene styrke på overkroppen for å balansere muskelmassen litt. Det funker litt, men det endrer jo ikke de overdimensjonerte, klumpete beina noe. Jeg burde sikkert ha trent mer styrke på underkroppen også, spesielt rumpa er utrent og slapp. Men synes de fleste øvelser tar en del på forsiden av lårene, og de er jo digre nok som de er. Kan heller ikke slutte med løping for å trene mer styrke, da jeg trenger fart og utholdenhet til en aktivitet jeg holder på med. Er det i det hele tatt noen mulighet for å få en mer balansert kropp? Anonymous poster hash: ed68d...ef5
Ulveedderkopp Skrevet 9. desember 2014 #2 Skrevet 9. desember 2014 Det er flere øvelser som tar sikte på å bare aktivere rumpa. Om du har lyst på slankere bein har du ikke annet valg enn å gå ned i fettprosent og/eller minke muskelmassen i beina, samtidig som du øker muskelmassen i overkroppen. At du da får et tynnere ansikt er noe en bare må leve med.
Pringle Skrevet 9. desember 2014 #3 Skrevet 9. desember 2014 Lårene dine er jo ikke overdimensjonerte for den idretten du holder på med. Du kan jo prøve styrketrening for overkroppen for å få mer "balanse"? Fett distribueres forskjellig fra person til person, så magert ansikt er nok noe du må leve med om du ikke ønsker å være overvektig. Selv har jeg mistet det meste av det lille fettet jeg hadde i kinnene, hoftekammene stikker ut, kragebein og ribbein er synlige, men jeg har fyldig rumpe, kraftige lår og legger, og skikkelig mage. Store pupper, men smale armer. Sånn er det bare. Man må lære å godta seg selv, selv om det kan føles hardt av og til.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #4 Skrevet 10. desember 2014 Jeg er egentlig normalvektig, 167 cm og rundt 55 kg. Jeg har en skikkelig pærefasong med alt fett samlet rundt lår og underkropp forøvrig. Mange kan vel se bra ut med denne fasongen, men hos meg er fettet samlet i "klumper" som bare gjør at jeg ser lubben ut. Er det i det hele tatt noen mulighet for å få en mer balansert kropp? Anonymous poster hash: ed68d...ef5 Det er mulig du har lipødem. Dette er en sykdom som 11% av kvinner har, og som derfor er ganske vanlig. Kjennetegn på denne sykdommen er blant annet at man gjerne har overdimensjonert underkropp i forhold til overkropp, og fett som samles i "klumper". Det er skrevet mer om lipødem i denne tråden: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=891338 Anonymous poster hash: 4588b...9fc
Gjest Strandet Skrevet 10. desember 2014 #5 Skrevet 10. desember 2014 (endret) Jeg hørte for mange år siden at det er viktig å tøye ut musklene, for å unngå "fotballår". Ikke sikker på hva fotballår er, men tror dette kan være mer muskuløse lår like over kneet og på siden. Endret 10. desember 2014 av Strandet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå