Gå til innhold

Bytter platekompaniet DVD'er som kanskje ikke er kjøpt der?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått 2 DVD'er av en venninne, men jeg har dessverre disse fra før. Jeg vet ikke hvor de er kjøpt, for det står ingen byttelapp på dem. Men de er selvsagt ubrukte, og fortsatt pakket inn i plast. Er det noen som vet om jeg kan få byttet dem i en tilgodelapp eller andre filmer på Platekompaniet, selv om de kanskje ikke er kjøpt der? Det er relativt nye filmer det er snakk om, så det er sikkert noe de har i sortimentet sitt. Håper noen vet :-)

Anonymous poster hash: a64dc...0fd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tviler jeg egentlig sterkt på. Er de ikke kjøpt der så blir det jo kluss med anntall på varetellinger og slikt.

Skrevet

Verd et forsøk. Da jeg jobbet i en slik butikk (ikke Platekompaniet) byttet vi filmer så lenge de eksisterte i systemet med samme strekkode.

Skrevet

Det tviler jeg egentlig sterkt på. Er de ikke kjøpt der så blir det jo kluss med anntall på varetellinger og slikt.

Nei, datasystemet registrerer jo hva som kommer inn og hva som går ut når man gjennomfører et slikt bytte. Så det er det minste problemet.

• Liker 2
Skrevet

Nei. De bytter kun varer som er forseglet. Er det produksjonsfeil på CD, så må man fremvise kvittering på kjøpet.

Anonymous poster hash: 6cdb8...ff2
Skrevet

Det enkleste er nok å spørre venninnen din om hvor hun har kjøpt dem, og bytte dem der.

Ellers har jeg opplevd litt forskjellig praksis fra butikk til butikk. Enkelte butikker er villige til å bytte varer så lenge de selv fører varen, andre bytter kun varer kjøpt hos dem selv. Jeg vet ikke hva Platekompaniet praktiserer ettersom jeg ikke kan huske sist jeg fikk noe derfra, men da jeg var der for å kjøpe en gave, forseglet de i alle fall varen med butikkens merke, så jeg regner med at de på den måten kan se om en vare er kjøpt hos dem eller ikke.

Skrevet

Samme problemet hadde jeg i fjor. Men el-kjøp tok imot dem.

Skrevet

Nei. De bytter kun varer som er forseglet. Er det produksjonsfeil på CD, så må man fremvise kvittering på kjøpet.

Anonymous poster hash: 6cdb8...ff2

Varen til TS er jo forseglet. Den har bare ikke Platekompaniet-klistremerke på.

Om ikke Platekompaniet vil gjøre det er det verd å spørre andre butikker også, sånn som Notabene.

Skrevet

Takk for alle svar :-) Det ordnet seg veldig greit, Platekompaniet tok dem inn i bytte :-) God service :-)

Anonymous poster hash: f4e19...25a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...