Gå til innhold

KG fungerer ikke på firefox?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brukt firefox som nettleser så lenge jeg har hatt denne PC'en, og aldri hatt problemer med det på noe vis. I forrige uke skulle jeg inn på Kvinneguiden for ørtiende gang den dagen, og plutselig fungerte det ikke lenger, jeg ble bare videresendt til tek.no.

PC'en har vært avskrudd i helga, men da jeg startet den opp i dag, skjer akkurat det samme, altså at jeg ble redirigert til tek.no da jeg forsøkte å komme inn på KG.

Det er bare KG som tuller, alle andre sider fungerer som normalt. Jeg kommer meg glatt inn på KG via mobil og ipad, så det er ikke KG som har problemer heller.

Jeg kan komme meg inn på KG via Explorer, men jeg orker ikke å veksle mellom to ulike nettlesere.

Hva gjør jeg?

Anonymous poster hash: ec82d...ffb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har Firefox, og har ingen problemer med KG? :klo:

Ikke at jeg har noen gode forslag på løsning, men jeg tror problemet ligger hos deg og din datamaskin, ikke hos nettleseren.

Anonymous poster hash: 51c32...3af
Skrevet

Ja, det er jo noe med min maskin som tuller. Jeg får jo opp alt annet på firefox, og KG fungerer bade på andre enheter og på denne maskinen med annen nettleser. Så det er kombinasjonen firefox og KG på denne maskinen som plutselig ikke funker mer.

Men skulle gjerne visst hva som må til for å fikse det.

Skrevet

Tja si det du. KG fungerer ikke noe noe annet enn windows PC og explorer. Av en eller annen sinnsyk grunn jeg ikke vet hva er.

Smileyene f.eks fungerer ikke på iPad eller android.

Anonymous poster hash: 3bde4...adc

Skrevet

Jeg opplevde det samme. For å komme inn igjen, gikk jeg via historikken, åpnet forumsiden og opprettet et nytt bokmerke. Det funker fint nå.

Skrevet

bruk chrome

Anonymous poster hash: 2804e...89b
Skrevet (endret)

Hvis du fortsatt har et problem, gå inn på Tools -->Options ->Privacy og trykk på linken "remove individual cookies". Søk der på kvinneguiden, og da kommer alle cookies som har med KG å gjøre, slett alle sammen, og prøv så på nytt.
Nå bør det fungere.

Funker det fortsatt ikke, gå inn på History -->Show all history og søk på kvinneguiden i søkebaren øverst. Slett alle sammen, og prøv på nytt.
Nå bør det fungere uansett.

Edit; Denne fixen funker for alle nettsider som helt uten videre slutter å funke i Firefox, enten ved at du får opp en finner ikke siden-error eller en siden kan ikke vises-error når alle andre nettsider funker helt fint.

Endret av Minya
  • Liker 2
Skrevet

Tusen takk, MInya, nå fungerer alt som det skal!

Skrevet

Haha, det skjedde meg også her om dagen. Skjønte ingenting! Måtte slette all historikk og da funka det igjen.

Anonymous poster hash: bafa5...ff9
Skrevet

Jeg har opplevd det to ganger, første gangen måtte jeg google meg til fixen, og det tok et par dager, mens andre gangen visste jeg hva jeg skulle gjøre, så da var det fikset på noen minutter :)

Lagre gjerne fixen i et tekstdokument på pc'en slik at du har det tilgjengelig om det skulle skje igjen.

Det er en ganske liten bug som forårsaker det, og den ligger i programmeringen av history og cookies i Firefox. Mozilla er klar over den og jobber for å utarbeide feilen i de neste oppdateringene.

Det som skjer er at cookiene eller history til den aktuelle siden blir korrupt, slik at Firefox ikke klarer å innhente de dataene som pc'en har lagret i temp-mappa til Firefox. Ved å fjerne det, lager Firefox nye temp-filer, og med det er problemet løst.

Skrevet

Bruker Firefox og Opera under Linux, på laptop og stasjonær. Ikke noen problemer som jeg kan se.

Anonymous poster hash: 4d005...c0e
Skrevet

Bruker Firefox og Opera under Linux, på laptop og stasjonær. Ikke noen problemer som jeg kan se.

Anonymous poster hash: 4d005...c0e

Det skjer ikke hele tiden og heller ikke med alle, og buggen er relativt ny (fra siste eller forrige versjon såvidt jeg vet)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...