AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #1 Skrevet 8. desember 2014 Jeg har egentlig planer om å studere master i Australia (1 1/2 år), men så ser jeg at det er utrolig dyrt med skolepengene pluss å leve der. Jeg kan vurdere å studere gratis i Danmark (2 år) med ett semester utveksling til Australia. Hva hadde dere gjort? Det er bare snakk om penger her, har ingen problem å være langt borte fra Norge. Men jeg har kjæreste hjemme i Norge da.. Anonymous poster hash: 5bd8e...db7
Mellie Skrevet 8. desember 2014 #2 Skrevet 8. desember 2014 Hmm.. Den er litt vrien. Regner med du får en god del støtte fra lånekassen hvertfall. Hva med og i tillegg først ta et år hvor du jobber mye, så kanskje du kan få råd?
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #3 Skrevet 8. desember 2014 Jeg tar en master i Australia, og får dekket en del av lånekassen. De dekker ikke hele skolepengebeløpet, så jeg jobbet i ett år før jeg dro ut for å studere. Anonymous poster hash: df78c...1e1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #4 Skrevet 8. desember 2014 Jeg tar en master i Australia, og får dekket en del av lånekassen. De dekker ikke hele skolepengebeløpet, så jeg jobbet i ett år før jeg dro ut for å studere. Anonymous poster hash: df78c...1e1 Så spennende! Jeg har jobbet lenge men er ikke så flink til å spare...Hvor mye sparte du før du reiste? Begynner å bli litt "gammel" og, er snart 30... TS Anonymous poster hash: 5bd8e...db7
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #5 Skrevet 8. desember 2014 Husk at det er generelt vanskelig å få benyttet mastergrad fra Australia i Norge, da Australia som studieland har dårlig rykte her til lands (jfr "surfestudier"). Så jeg ville valgt master i Danmark, med 1/2 - 1 års utveksling til Australia. Anonymous poster hash: ac590...3cf
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #6 Skrevet 8. desember 2014 Er du 100% sikker på at du får godkjent masteren fra Australia i Norge etter endt utdanning? Vet om en som tok en 1.5 årig mastergrad i Australia, som ikke får NOKUT-godkjenning på den her hjemme fordi master her hjemme er 2-årig. Anonymous poster hash: c04f7...4ee
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #7 Skrevet 8. desember 2014 Ville stsudert i Australia. Penger er kun penger. YOLO. Anonymous poster hash: d09fa...a88
Beccy87 Skrevet 8. desember 2014 #8 Skrevet 8. desember 2014 Som noen nevnte over her så er det ikke sikkert at studiene der nede blir godkjent i Norge når du er ferdig, og det du får av lånekassen dekker ikke alle utgifter, så da må du nok belage deg på å jobbe mye (mye mer enn du ville gjort i Norden) ved siden av studiene.. Hvorfor betale mer for noe du kan få billigere tenker jeg... Australia er et fantastisk land på mange måter, men jeg ville heller spart penger og dratt dit som turist, enn å studert. Synes du burde velge Danmark med utveksling, da får du jo både i pose og sekk Hilsen ei som tok sine studier i Australia.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #9 Skrevet 8. desember 2014 Australia som studieland har dårlig rykte her til lands (jfr "surfestudier").Anonymous poster hash: ac590...3cf Sånn generelt og ikke rettet mot deg, men slik tankegang er så tragisk... Solhungrige nordmenn tror at så fort man oppholder seg et sted det er fint vær så klarer man ikke å studere.. Hva er det for en tankegang? Tror folk virkelig at man dropper å dra på forelesning for å sole seg og surfe?? Jeg bodde der i 3 år, og tro meg, etter de første 2 ukene går det opp for deg at det "alltid" vil være fint vær, man må ikke hive seg ut for å sole seg bare fordi det er sol. Menneskene som bor på slike steder fast tar jo utdannelse og får seg jobb.. Er så høl i huet at vi skal sitte her oppe i nisse-Norge og mene at annen utdanning er dårlig i forhold til vår..Anonymous poster hash: 020db...e1a
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #10 Skrevet 8. desember 2014 Gode innfallsvinkler Jeg skal ta master innen business, det er ganske så gennerelt uansett hvor i verden og jeg blir ikke noe med "tittel" for å si det sånn (skal ikke bli siviløkonom eller noe i den duren). Jeg vurderer CBS om jeg skulle ta det i Danmark, men det frister å bo i Australia lengre enn ett halvt år... Men har selv studielån på 400k fra før etter mye om og men på bachelorgraden min + masse annet... Det er vel kanskje ikke verdt det å ta på seg enda mer gjeld TS Anonymous poster hash: 5bd8e...db7
99699 Skrevet 8. desember 2014 #11 Skrevet 8. desember 2014 Husk at det er generelt vanskelig å få benyttet mastergrad fra Australia i Norge, da Australia som studieland har dårlig rykte her til lands (jfr "surfestudier"). Så jeg ville valgt master i Danmark, med 1/2 - 1 års utveksling til Australia. Anonymous poster hash: ac590...3cf Den der begynner å bli et gammalt og dårlig argument! Hvis/når du har en utdanning og grad fra et stort og anerkjent universitet, så er det et meget godt bevis i seg selv! PT-utdanning på Bali osv er sånn "surfestudie" som bare drittunger tar. Store universiteter som QUT, Sydney University og de der er store og anerkjente universiteter som er MEGET bra! Sats på Australia, det vil bli en opplevelse for livet. Skal gjøre det samme siden, når jeg blir voksen 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå