AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #21 Skrevet 9. desember 2014 Betaler ikke bruden utdrikningslaget...? Er dette vanlig? Anonymous poster hash: 5120e...baf Om bruden skal betale må jo bruden vite hva som skjer. Og det er meningen at en slik dag skal være en overraskelse for bruden. Med innhold etc. Du kan heller ikke si at du bestiller Stripper En kveld på byen Middag Morsomme aktiviteter (Tøy bruden skal gå i) Også gi bruden regningen etterpå. Mye av dette må jo betales før og da får jo bruden vite alt før ting skjer Anonymous poster hash: c6cc8...2ae 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #22 Skrevet 9. desember 2014 AnonymBruker, on 09 Dec 2014 - 11:45, said: Om bruden skal betale må jo bruden vite hva som skjer. Og det er meningen at en slik dag skal være en overraskelse for bruden. Med innhold etc. Du kan heller ikke si at du bestiller Stripper En kveld på byen Middag Morsomme aktiviteter (Tøy bruden skal gå i) Også gi bruden regningen etterpå. Mye av dette må jo betales før og da får jo bruden vite alt før ting skjerAnonymous poster hash: c6cc8...2ae Det er heldigvis ikke in lenger med utdritingslag. Nå skal det helst være mer stil over det hele og i mer rolige former. Anonymous poster hash: 2d3b6...c70 1
Alice123 Skrevet 9. desember 2014 #23 Skrevet 9. desember 2014 (endret) Det er heldigvis ikke in lenger med utdritingslag. Nå skal det helst være mer stil over det hele og i mer rolige former. Anonymous poster hash: 2d3b6...c70 Jeg har væet i UTDRITINGSLAG i ordets rette forstand, og det var grusomt. Bruden KANAKAS på Karl Johan i horekostyme lørdag kl 1400. Jeg trodde oppriktig vi skulle på byen, så jeg hadde ikke medbragt sprit (slik som resten av laget hadde) og måtte derfor tilbringe elendigheta edru. STYR UNNA Edit: Når jeg skriver "jeg hadde ikke medbragt sprit" så mener jeg EGENTLIG "jeg hadde ikke med hjemmebrent blandet med husholdningsaft på XXL-sportsflasker". For det var det de hadde med. Som eneste drikke. På et utdrikningslag. I Oslo sentrum. Og ja, jeg er dessverre helt seriøs. Den gode delen av dette er at jeg kun kjenner bruden og ikke venninnegjengen hennes (som derfor overså meg totalt gjennom hele mareritt-seansen). Endret 10. desember 2014 av Alice123 3
zse09 Skrevet 9. desember 2014 #24 Skrevet 9. desember 2014 Hva med spa, middag og noe i den duren? Et slags kurs eller prøvesmaking av noe? =)
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #25 Skrevet 9. desember 2014 Synes en som er så kravstor som henne bare kan drite i å ha utrikningslag. Anonymous poster hash: cd02c...e71 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #26 Skrevet 9. desember 2014 Når dere kun er tre stykk så syns jeg faktisk at bruden bør være med å betale. Det blir jo umulig å finne noe som er billig nok når dere kun er to som skal bære utgiftene. Men jeg skjønner jo at du ikke akkurat kan spørre om det. Men du kan jo eventuelt snakke med hennes forlover og hinte litt til at det er vanskelig å finne noe pga utgiftene og se om han kanskje tilbyr seg å være med på å betale noe.. Og så tror jeg at jeg rett og slett hadde snakket med bruden og hørt hva hun tenkte om saken. Hun har ingen søstre eller unge tanter eller noe som kan være med å fylle på da? Eller kollegaer? Anonymous poster hash: ce426...c09 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #27 Skrevet 9. desember 2014 Når dere kun er tre stykk så syns jeg faktisk at bruden bør være med å betale. Det blir jo umulig å finne noe som er billig nok når dere kun er to som skal bære utgiftene. Men jeg skjønner jo at du ikke akkurat kan spørre om det. Men du kan jo eventuelt snakke med hennes forlover og hinte litt til at det er vanskelig å finne noe pga utgiftene og se om han kanskje tilbyr seg å være med på å betale noe.. Og så tror jeg at jeg rett og slett hadde snakket med bruden og hørt hva hun tenkte om saken. Hun har ingen søstre eller unge tanter eller noe som kan være med å fylle på da? Eller kollegaer? Anonymous poster hash: ce426...c09 forlovede, mente jeg Anonymous poster hash: ce426...c09
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #28 Skrevet 9. desember 2014 Betaler ikke bruden utdrikningslaget...? Er dette vanlig? Anonymous poster hash: 5120e...baf Selvsagt betaler ikke bruden noe! Anonymous poster hash: 046b9...0b6 2
lulle Skrevet 9. desember 2014 #29 Skrevet 9. desember 2014 Hva med fotosession? En serie alene av henne som hun kan gi til mannen som morgengave. Dere venninner sammen?
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #30 Skrevet 9. desember 2014 Har dere, eller kjenner noen av dere noen som har hytte feks. ?! En koselig hyttetur med bålkos, en tur til en fjelltopp. Evt slalom/skitur vinterstid, er jo alltid koslig :-) Hva med plasser som driver med glassblåsing, keramikk, hesteridning eller noe sånt? Du kan undersøke om det er noen koserter med en artist hun liker i nærheten? Humorshow? Musikal? Anonymous poster hash: f290c...269 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #31 Skrevet 9. desember 2014 Synes en som er så kravstor som henne bare kan drite i å ha utrikningslag. Anonymous poster hash: cd02c...e71 Herregud.. kravstor?! At hun har få venner, matallergi og ikke drikker er jo ikke å være kravstor?! Dummeste jeg har hørt!Anonymous poster hash: f290c...269 6
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #32 Skrevet 9. desember 2014 Herregud.. kravstor?! At hun har få venner, matallergi og ikke drikker er jo ikke å være kravstor?! Dummeste jeg har hørt!Anonymous poster hash: f290c...269 Uten verken venner, mat og drikke får man jo ikke en dritt til! Stakkars TS som må planlegge for en slik feiring Anonymous poster hash: cd02c...e71
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #33 Skrevet 9. desember 2014 Uten verken venner, mat og drikke får man jo ikke en dritt til! Stakkars TS som må planlegge for en slik feiringAnonymous poster hash: cd02c...e71 , Desto viktigere er det jo at hun får en fin tilstelning. Det er faktisk synd på henne fordi hun sliter med sykdom og på grunn av det har få venner. Anonymous poster hash: f290c...269 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #34 Skrevet 9. desember 2014 Uten verken venner, mat og drikke får man jo ikke en dritt til! Stakkars TS som må planlegge for en slik feiring Anonymous poster hash: cd02c...e71 For en innstilling. Det finnes mat bruden tåler, så mat kan man få. Få jenter gir jo større sjangs for at alle kan være med. Da kan man dra på spa og ingen blir sure for at det bare er brud og forlover som får lov. Man kan dra på teater, stand up el.lign. Det er masse muligheter =) Anonymous poster hash: 046b9...0b6 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #35 Skrevet 9. desember 2014 Hei og tusen takk for slle gode forslag! Jeg følte jeg sto helt fast og ikke så noen løsning, men det løsner virkelig med en tråd som dette! Jeg setter virkelig pris på all hjelpen fra dere , Desto viktigere er det jo at hun får en fin tilstelning. Det er faktisk synd på henne fordi hun sliter med sykdom og på grunn av det har få venner. Anonymous poster hash: f290c...269 Det er veldig, veldig viktig for meg at hun får et bra utdrikningslag. Jeg vil ikke gå for mye i detaljer, men på grunn av sykdom, har hun ikke hatt det så lett opp gjennom. Livet hennes er veldig preget av begrensninger, som gjør at hun ikke kan leve et normalt liv. Dette fører sonmjeg nevnte i HI til delvis isolasjon og ensomhet, og samlet er det naturlig nok en psykisk belastning (og det psykiske aspektet kan i perioder være vel så ille som den fysiske delen). Hun sier selv at hun føler hun har mistet mange av sine beste år til sykdommen og situasjonen generelt, og derfor ønsker jeg så veldig at hun som brud i hvertfall skal kunne føle seg som en helt vanlig noenogtyve år gammel jente som skal gifte seg. Men ja, det ER mange begrensninger både praktisk og økonomisk. - TS, Christine (Beklager sjrivefeil, skriver fra mobil)Anonymous poster hash: f78dc...630 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #36 Skrevet 11. desember 2014 Jeg blir kjempeglad for at du vil lage en kjempefin dag for venninna di TS! Det varmer hjertet skikkelig. Selv var jeg i samme situasjon som din venninne da jeg skulle gifte meg. Jeg hadde to kun venninner og den ene fant det for godt å drive på og føde akkurat på den tida. I tillegg ei søster og ei svigerinne kunne vært aktuelle, men min forlover (den venninna som ikke fødte) laget ingenting - fordi det ville bli så kleint når vi var så få. Tror det blir best hvis du bare fokuserer på at det skal være en koselig dag, og ikke tenker spesifikt utdrikningslag. Jeg forstår også at mange "tradisjonelle" utdrikningslagsopplevelser vil bli vanskelig å gjennomføre, både på grunn av antallet, og på grunn av brudens helseutfordringer. Hvis hun har gode og dårlige dager, kan det kanskje være greit å informere henne på forhånd hvilken dag det blir, og ikke overraske henne på selve dagen? Da kan hun planlegge og hvile seg mye på forhånd, hvis hun trenger det. Lykke til, du er en god venninne! Anonymous poster hash: c18b4...292 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #37 Skrevet 11. desember 2014 Jeg blir kjempeglad for at du vil lage en kjempefin dag for venninna di TS! Det varmer hjertet skikkelig. Selv var jeg i samme situasjon som din venninne da jeg skulle gifte meg. Jeg hadde to kun venninner og den ene fant det for godt å drive på og føde akkurat på den tida. I tillegg ei søster og ei svigerinne kunne vært aktuelle, men min forlover (den venninna som ikke fødte) laget ingenting - fordi det ville bli så kleint når vi var så få. Tror det blir best hvis du bare fokuserer på at det skal være en koselig dag, og ikke tenker spesifikt utdrikningslag. Jeg forstår også at mange "tradisjonelle" utdrikningslagsopplevelser vil bli vanskelig å gjennomføre, både på grunn av antallet, og på grunn av brudens helseutfordringer. Hvis hun har gode og dårlige dager, kan det kanskje være greit å informere henne på forhånd hvilken dag det blir, og ikke overraske henne på selve dagen? Da kan hun planlegge og hvile seg mye på forhånd, hvis hun trenger det. Lykke til, du er en god venninne! Anonymous poster hash: c18b4...292 Tusen takk for fine ord! Det du skriver om å gi henne beskjed om datoen var veldig smart! Jeg har fra før av vurder litt frem og tilbake om jeg skal gjøre det, men som du skriver, vil det gi henne muligheten til å være så frisk og opplagt som mulig. ---- Jeg er klar over at dette ikke blir et standard utdrikningslag, men mer en slags kosedag med to av brudens beste venner. Jeg har aldri arrangert noe slikt før og er usikker på om jeg klarer å fylle dagen? Da en venninne av meg skulle gifte seg, ble gjestelista til utdrikningslaget hennes særdeles kort (hun har mange venner, men laget ble holdt på et vanskelig sted til en vanskelig tid så svært få hadde mulighet til å delta). Jeg deltok dessverre ikke (av praktiske årsaker), men jeg tror det var rundt 4 deltagere inkl. bruden. De hadde en kosekveld med god mat, noen leker og så gikk de på byen. Venninnen min har i ettertid sagt til meg at hun var litt skuffet (dette har hun selvfølgelig ikke sagt til forloveren). Hun syntes det var kjedelig og veldig "dagligdags" . Hun er ikke kravstor, men hun har spist venninnemiddag og dratt på byen hundre ganger tidligere, og selv om hun syntes det er veldig koselig, så hadde ønsket at utdrikningslaget skulle være litt mer... spesielt. En annen venninne av meg hadde utdrikningslaget sitt hjemme hos forloveren sin og en drøss venninner. De hadde skikkelig "jentekveld" med mat og film og cava. Bruden sier selv at det var veldig koselig og hun satt stor pris på det, men samtidig hadde hun kanskje ønsker seg noe.... mer? Noe litt mer minneverdig kanskje? Jeg er litt nervøs for at det blir LITT for koselig når jeg arrangerer, om dere forstår? At det blir litt for rolig og litt for koselig og litt for samme type lørdagskveld hun har hatt tusen ganger tidligere. - TS, Christine. Anonymous poster hash: f78dc...630
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 11. desember 2014 #38 Skrevet 11. desember 2014 (endret) Kanskje dere begge kan ha med en ting til henne som symboliserer noe av deres vennskap til bruden? Dere kan også lage en quiz. (Du gjør det, og de svarer). Brettspill? Kinotur? Bowling? "Hjemme-spa"? (Kjøp inn ansiktsmasker til 20 kr. per stk. fra f.eks. H&M.) Dere kan også lage et lite scrapbook-album med bilder av dere sammen med henne opp gjennom årene. + Kanskje med sitat/ordtak om vennskap som hun kan få. Endret 11. desember 2014 av Spirrevirrevipp
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #39 Skrevet 12. desember 2014 Tips til kveld Start dagen med å ta med på ansikstpleie (behøver ikke koste stort) Dra videre til et sted bruden kan bli sminket litt ekstra opp for dagen (mange steder som gjør det for en billig penge) Kjøp inn et billig slør evt no slikt hu kan gå med som viser at det er hennes dag Dra videre på fotoshoot med dere som venninner, henne alene Kan finne på ting som (syng inn en sang, få noen til å tegne dere, finne en rolig hyggelig aktivitet som brud liker etc) Dra ut å spis en god middag (et sted man kan bestille forskjellig drikke og mat) Få restauranten til å gi en liten overraskelse til bruden når desserten kommer Dra hjem til en av dere (lag et album sammen, ha en quiz om dere og hennes forlovede. Lag en "gjett hva du spiser" konkurranse, Kanskje det er noe bruden har hatt lyst til å gjøre men ikke har hatt mulighet som ikke blir så dyrt for dere? Båttur (om årstiden er riktig) Nå vet jeg at den siste tingen jeg kommenterer kan bli litt vanskelig med tanke på brudens helse. Men med tanke på pris. Båttur Norge Danmark? Tar en helg. Behøver ikke koste allverden men allikevel kan dere som en gjeng være sammen og kose dere en helg. Om dette er noe bruden evt hadde turt å være med på med tanke på helse. Noen tips Hyggelig at du vil gi henne en dag selv med bare to venninner og de plagene hun har. Håper dere får en hyggelig dag Anonymous poster hash: c6cc8...2ae
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #40 Skrevet 12. desember 2014 Tusen takk for fine ord! Det du skriver om å gi henne beskjed om datoen var veldig smart! Jeg har fra før av vurder litt frem og tilbake om jeg skal gjøre det, men som du skriver, vil det gi henne muligheten til å være så frisk og opplagt som mulig. ---- Jeg er klar over at dette ikke blir et standard utdrikningslag, men mer en slags kosedag med to av brudens beste venner. Jeg har aldri arrangert noe slikt før og er usikker på om jeg klarer å fylle dagen? Da en venninne av meg skulle gifte seg, ble gjestelista til utdrikningslaget hennes særdeles kort (hun har mange venner, men laget ble holdt på et vanskelig sted til en vanskelig tid så svært få hadde mulighet til å delta). Jeg deltok dessverre ikke (av praktiske årsaker), men jeg tror det var rundt 4 deltagere inkl. bruden. De hadde en kosekveld med god mat, noen leker og så gikk de på byen. Venninnen min har i ettertid sagt til meg at hun var litt skuffet (dette har hun selvfølgelig ikke sagt til forloveren). Hun syntes det var kjedelig og veldig "dagligdags" . Hun er ikke kravstor, men hun har spist venninnemiddag og dratt på byen hundre ganger tidligere, og selv om hun syntes det er veldig koselig, så hadde ønsket at utdrikningslaget skulle være litt mer... spesielt. En annen venninne av meg hadde utdrikningslaget sitt hjemme hos forloveren sin og en drøss venninner. De hadde skikkelig "jentekveld" med mat og film og cava. Bruden sier selv at det var veldig koselig og hun satt stor pris på det, men samtidig hadde hun kanskje ønsker seg noe.... mer? Noe litt mer minneverdig kanskje? Jeg er litt nervøs for at det blir LITT for koselig når jeg arrangerer, om dere forstår? At det blir litt for rolig og litt for koselig og litt for samme type lørdagskveld hun har hatt tusen ganger tidligere. - TS, Christine.Anonymous poster hash: f78dc...630 Dere kan jo gjøre noe som er annerledes selv om det ikke er typisk utdrikningslag? Hva med et kurs av noe slag? Feks maling/tegning (kanskje med aktmodell), matkurs osv. Trenger ikke være så fryktelig organisert heller, kan jo få noen du vet er god på noe til å lære dere. Eller kanskje ha afternoon tea? Med smørbrød, scones, kaker og champagne. Andre ideer: bli ny-dag (hvis dere drar inn til nærmeste by), lag såpe eller drops, spill golf, få med brudgommen på å feks spille inn en film til henne, Anonymous poster hash: 53fbb...37f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå