Sack0 Skrevet 7. desember 2014 #1 Skrevet 7. desember 2014 Vi har et veldig slitent gulv, på både kjøkken og stue. Jeg har virkelig ikke peiling på gulv, men det er noe billig parkett, regner jeg med. Ihvertfall, jeg prøver å vaske og få det fint, men når jeg vasker er det akkurat som at vannet bare legger seg som dråper oppå gulvet, om jeg vasker både på den ene og den andre måten. Har prøvd med både mikrofiberklut og skikkelig mopp, som brukes i skolebygninger og diverse. Og som regel grønnsåpevann. Har heller ikke kluten for blaut, for det vet jeg man ikke skal med parkett. Noen som skjønner hva jeg snakker om, har vært borti det samme, og har noen supre tips til hvordan jeg kan få vasket gulvet, og det faktisk ser vasket ut? Takk for svar
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #2 Skrevet 7. desember 2014 For det første ville jeg droppet grønnsåpa. det egner seg dårlig som vaskemiddel for gulv.(bortsett fra gulv av ubehandlet tre) Prøv heller med microfiber og rent vann. Anonymous poster hash: c1e13...b9e 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #3 Skrevet 7. desember 2014 Meget mulig du har ødelagt parketten med grønnsåpe. Parkett skal ikke ha grønnsåpe. Bruk Zalo og ikke bløt hele gulvet til. En lettere fuktig mopping og så en tørke opp mopping, ferdig vasket,Anonymous poster hash: d561b...690 1
Chizue Skrevet 8. desember 2014 #4 Skrevet 8. desember 2014 http://www.klikk.no/bolig/rengjoring/article816764.ece Parkett skal visst ikke mye vann heller http://www.klikk.no/bolig/vedlikehold/article697805.ece Åh så mange fine og gode artikler på klikk x)
Wonderbitch Skrevet 8. desember 2014 #5 Skrevet 8. desember 2014 Jeg tror vi har samme type gulv. Hender det samme skjer her hvis jeg bruker for mye vaskemiddel. Prøv med bare varmt vann?
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #6 Skrevet 8. desember 2014 Grønnsåpe er jæklig på alle slags flater. Og du burde ikke bruke særlig mye vann. Hva med våtmopp som funker for alle flater? Anonymous poster hash: aa049...ad2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #7 Skrevet 8. desember 2014 Jeg tror vi har samme type gulv. Hender det samme skjer her hvis jeg bruker for mye vaskemiddel. Prøv med bare varmt vann? Varmt vann "dreper" parketten! Vannet bør være håndvarmt.Anonymous poster hash: d561b...690
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #8 Skrevet 9. desember 2014 Gjør som du selv i dusjen. vask med nøytral såpe, skyll, tørk. Anonymous poster hash: 0cc0c...41b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå