akkuratnå Skrevet 7. desember 2014 #1 Skrevet 7. desember 2014 Dere som har egne barn, eller barn dere kjenner godt, hva gir dere dem i julegave? Jeg tenkte å kjøpe et par gaver for å gi Røde Kors, som de igjen deler ut til familier som ikke har så god råd, sånn at barna får noen gaver under treet. Jeg kjenner ingen barn, og har egentlig aldri hatt noe med barn å gjøre (bortsett fra min egen nyfødte baby), så jeg vet veldig lite om hva de liker. Derfor har jeg ingen ide om hva jeg kan kjøpe. Jeg har forstått at de trenger flest gaver til eldre barn, så fint om dere har noen forslag. Kom gjerne og med forslag om gaver til de minste og, i fall noen andre tenker å gjøre det samme men vil kjøpe til yngre barn. Det burde jo og være gaver som de fleste barn vil sette pris på, men trenger ikke være kjønnsnøytrale da man skriver f.eks. gutt 11 på pakken.
Gjest Gia_ Skrevet 8. desember 2014 #2 Skrevet 8. desember 2014 Tantebarnet mitt på snart tre år ønsker seg dukkeklær og utstyr (som seng, stol og vogn), little people og bæsj(ikke spør..) Ellers er jo feks tegnesaker, kitt(?)/leire, perler osv alltid en hit Ellers kan jo andre kjekke ting være feks fine sengetøy med kjekke motiver på, penal, lego,barbie, brettspill, ei kul veggklokke osv! Ta deg en tur på feks toys r us så finner du nok noe Fin ide forresten!
Purple Basil Skrevet 8. desember 2014 #3 Skrevet 8. desember 2014 Jeg var veldig glad i Lego som liten. Det kommer jo i flere versjoner og prisklasser også
Gjest Cel Skrevet 8. desember 2014 #4 Skrevet 8. desember 2014 "Loom bands" - sånne strikker som man kan lage armbånd med er veldig populært hos tiåringene her i området for tiden. Selges i småpakker til mellom 20 - 35 kr. pr pakke (alt etter størrelsen) eller større sett til rundt 200. Som sagt, veldig populært. Finnes på lekebutikker, hobbybutikker og noen bokhandlere. Lego går aldri av moten og er veldig populært blandt mange barn. Ellers er bøker, klær, Donald pocket, godterier, brettspill, kortspill og hobbysaker populære gaver.
Gjest Blank Space Skrevet 10. desember 2014 #5 Skrevet 10. desember 2014 Her går det mye i Loom Bands (9- og 10-åring) og Monster High (7-åring).
Engel Skrevet 11. desember 2014 #6 Skrevet 11. desember 2014 Lego er ganske safe for unger 4 til 10 år i alle fall. Over 10 år ville jeg kanskje gått for klær? Husk at barn i familier med dårlig råd som får disse gavene sjeldent får nye klær, så for dem er nok dette mer stas enn for mange andre barn. En litt fin ulltrøye er både praktisk og fint, hansker, strikkejakke/genser m.m. Minner meg om at jeg skal levere 1-2 slike gaver selv... Må få ordnet det i helga. Blir nok en kombi av klær og leke/bok vi kjøper tenker jeg. Eller et spill. Ark har tilbud på alle brettspill nå!
Lalunaa Skrevet 11. desember 2014 #7 Skrevet 11. desember 2014 7 åringen i huset ønsker seg Anna dukken fra frost filmen, monster High dukker, skøyter, klær, film, spill osvosv. Ca alt ..... 10 åringen ønsker seg nettbrett, spill, filmer, klær osv. 12 åringen ønsker seg ny telefon, mange bøker, filmer, spill og klær. Ellers så vet jeg at frost dukker og leker er poppis blandt jentene i barnehagen og trash pack(?) er poppis blandt guttene der :-)
Angelheart2 Skrevet 11. desember 2014 #8 Skrevet 11. desember 2014 11-åringen min (gutt) ønsker seg bla Donald pocket, hettegenser, Lego Technics, lavalampe, slalombriller. 8-åringen (jente) ønsker seg bla Lego Friends, tegne/malesaker, klær (alle slags), DVD-filmer, sett til å lage øredobber/smykker selv. I tilleg til at de "selvsagt" ønsker seg PC, nye nettbrett, nytt slalomutstyr osv, men jeg regner med det ikke er slike tips du trenger.
akkuratnå Skrevet 11. desember 2014 Forfatter #9 Skrevet 11. desember 2014 Takker for alle tips! Likte veldig godt tanken på brettspill, det er jo også noe hele familien kan nyte godt av. Klær var og en god ide, da kan man jo kjøpe noe som både er fint og praktisk. Har tenkt litt på filmer og sånt, men det forutsetter jo at den som mottar gaven har noe å spille den av på, og det er det vel kanskje ikke alle som har. Kom gjerne med flere forslag, de trenger gaver til ungdommer også :-)
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #10 Skrevet 11. desember 2014 Hva med bøker? Divergent og The Maze Runner seriene er populære. Anonymous poster hash: 707d7...2d0
Lalunaa Skrevet 12. desember 2014 #11 Skrevet 12. desember 2014 Nordli har mange bra bøker på salg no har jeg fått med meg når største jenta skulle vise alle bøkene hun ønsket seg, det var ikke få. Divergent bøkene er stor favoritt, samt "faen ta skjebnen", hunger games bøkene osv.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #12 Skrevet 12. desember 2014 Takker for alle tips! Likte veldig godt tanken på brettspill, det er jo også noe hele familien kan nyte godt av. Klær var og en god ide, da kan man jo kjøpe noe som både er fint og praktisk. Har tenkt litt på filmer og sånt, men det forutsetter jo at den som mottar gaven har noe å spille den av på, og det er det vel kanskje ikke alle som har. Kom gjerne med flere forslag, de trenger gaver til ungdommer også :-) Vi har faktisk kjøpt brettspill hvert år til ihvertfall en av ungene, eller som en fellespresang. Tradisjon her i huset med brettspill i jula!! I tillegg støtter jeg forslaget om Divergent bøkene til de som er glade i å lese! Anonymous poster hash: dcd52...d41
Blikkboks Skrevet 13. desember 2014 #13 Skrevet 13. desember 2014 Gåvekort på kino kan kanskje vere ein ide. :-)
Sauen Shaun Skrevet 13. desember 2014 #14 Skrevet 13. desember 2014 Jeg har kjøpt et perlesett som passer til jente i alderen 5-7 år og en leketelefon som er merket 6mnd+. Også skal jeg ut i dag for å få kjøpt en gave til en tenåring, men der aner jeg ikke hva jeg skal kjøpe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå