Gå til innhold

Sykt barn dager ved kronisk sykt barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Hvis man er et gift par med to barn der det ene barnet er kronisk syk og det andre ikke, hvor mange sykt barn dager har hver av foreldrene krav på i året?

Jeg mener de har krav på 10 dager for det friske barnet og 20 dager for det kronisk syke barnet, hver seg. Det vil si at familien tilsammen har 60 sykt barn dager.

Kollegaen min mener de har krav på 20 sykt barn dager hver seg, til sammen 40 dager.

Noen som har fasiten?

Anonymous poster hash: 2ed4d...a53
Videoannonse
Annonse
Skrevet

nå er det 10 dager på 2 unger, og ikke 10 dager hver pr unge.(da uten kronisk syke barn) Jeg har ikke fasiten, men tviler på det friske barnet får ekstra dager pga det barnet som er kronisk syk. Vil tru det gjelder kun det barnet.

Anonymous poster hash: 6265b...aea
  • Liker 1
Skrevet

20 dager tilsammen for begge barna, man får ikke 10 dager pr barn når man har flere friske barn, så her har du nok misforstått.

Anonymous poster hash: 44a64...627
  • Liker 1
Skrevet

Mener og du må ha en legeerklæring til NAV / arbeidsgiver ? På at du har et barn som er kronikker.

Men som de over sier, 10 dager er for alle barna når du har to, ikke 10 dager pr. Barn.

Anonymous poster hash: c8303...d07

• Liker 1
Skrevet

Dere får 20 dager hver, altså 40 dager tilsammen. Hvilket barn man bruker de ekstra 10 dagene på har ingenting å si.

Anonymous poster hash: 5e4c2...e24
Skrevet

Mener og du må ha en legeerklæring til NAV / arbeidsgiver ? På at du har et barn som er kronikker.

Men som de over sier, 10 dager er for alle barna når du har to, ikke 10 dager pr. Barn.

Ja, du må ha en legeerklæring og søke NAV. Man må søke på nytt hvert andre år mener jeg å huske.

Skrevet

Hei! Hvis man er et gift par med to barn der det ene barnet er kronisk syk og det andre ikke, hvor mange sykt barn dager har hver av foreldrene krav på i året?

Jeg mener de har krav på 10 dager for det friske barnet og 20 dager for det kronisk syke barnet, hver seg. Det vil si at familien tilsammen har 60 sykt barn dager.

Kollegaen min mener de har krav på 20 sykt barn dager hver seg, til sammen 40 dager.

Noen som har fasiten?

Anonymous poster hash: 2ed4d...a53

Vi har også et barn med kronisk sykdom. Hun har 20 ekstra dager fra NAV. De har jeg brukt. + 20 dager (10 til mor og 10 til far) til sammen på begge barne. Vi fordeler det slik at jeg har 30 dager og far har 10

Anonymous poster hash: ae353...f6d

Skrevet

Vi har også et barn med kronisk sykdom. Hun har 20 ekstra dager fra NAV. De har jeg brukt. + 20 dager (10 til mor og 10 til far) til sammen på begge barne. Vi fordeler det slik at jeg har 30 dager og far har 10

Vi har også fått dette innvilget til 2019

Skrevet

Interessant! Vi har også 20 sykt barn-dager for ett av våre barn. Har faktisk ikke tenkt over at det "friske" barnet vårt får sine 10 dager i tillegg... Det var sykehuset som ordnet alt dette for oss, så jeg har ikke lest noe om dette eller satt meg inn i reglene.

Skrevet

Jeg har også et kronisk sykt barn, men går fortsatt som aleneforsørger. Flyttet sammen med kjæresten min i sommer. Jeg har 40 dager sykedager på datteren min.

Skrevet

Ja, du må ha en legeerklæring og søke NAV. Man må søke på nytt hvert andre år mener jeg å huske.

Du sender søknad til NAV og legger ved legeerklæring eller dokumentasjon på sykdom/diagnose.

Hvor lenge du får innvilget utvidet rett til omsorgspenger blir vurdert i hvert tilfelle og står beskrevet i vedtaket du får. Vi har fått innvilget frem til barnet er 18 år, dvs en periode på 13 år.

Anonymous poster hash: 5270a...be4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...