Gå til innhold

Shampo/balsam for kviser på ryggen

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste månedene har jeg begynt å slite med kviser på ryggen, dessverre. Jeg har gjort litt research og vet at mange mener at shampoen og balsamen kan være problemet. Jeg pleier å bruke en billig Elvital shampo og balsam fordi min mor helst ikke vil kjøpe de dyre.

Er det noen av dere som har slitt med kviser på ryggen, som har funnet en shampo og balsam som har løst problemet? Jeg trenger virkelig hjelp!

Anonymous poster hash: c16de...287
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp på nett, da blir det ikke så dyrt! :)

Skrevet

De siste månedene har jeg begynt å slite med kviser på ryggen, dessverre. Jeg har gjort litt research og vet at mange mener at shampoen og balsamen kan være problemet. Jeg pleier å bruke en billig Elvital shampo og balsam fordi min mor helst ikke vil kjøpe de dyre.

Er det noen av dere som har slitt med kviser på ryggen, som har funnet en shampo og balsam som har løst problemet? Jeg trenger virkelig hjelp!

Jeg hadde problemet med det tidligere når jeg brukt bed head sine balsamer. Når jeg etter hver balsamering vasket ryggen med Lactacyd (intimsåpe med melkesyrebakterier) så forsvant problemet helt.

Skrevet

Du kan vel prøve å vaske håret separat? Hvis du bøyer deg framover slik at sjampoen og balsamen ikke kommer i kontakt med ryggen så finner du i hvert fall ut om det er det som er problemet.

Anonymous poster hash: cb986...081
  • Liker 1
Skrevet

Den aller, aller vanligste grunnen til "kviser" (det bare ligner - egentlig er det ikke ekte kviser) på ryggen er dårlig blodsirkulasjon i huden. Moderne mennesker beveger seg knapt, og huden vår får såpass lite juling i løpet av en normal dag at den sliter med å regenerere seg selv.

Anbefaler at du passer på at du til enhver tid er varm i huden og at du skrubber den godt med en myk skrubb daglig. Dette burde virke helt fint. Å trene samt å ta badstu hjelper for noen - men hovedtipset er å passe på at huden alltid er varm. Særlig nattestid eller på skolen, der det kan bli mange timer med kjølig hud. Og om du blir kald ute så at en dusj eller still deg over en varmovn til du er varm igjen.

Anonymous poster hash: ed902...e90

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...