Gå til innhold

STEM FOR ET FORBUD MOT PELSDYROPPDRETT!

Anbefalte innlegg

Skrevet

STEM FOR ET FORBUD MOT PELSDYROPPDRETT!

SKRIV UNDER HER

Jeg har allerede signert. Har ikke sett andre tråder om dette, men fikk linken av ei på facebook. Håper dette går gjennom for alle de lidende dyrene der ute. Det er på tide at dette blir gjort noe med!

Anonymous poster hash: 881c5...fb1

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

MÅ DU ROPE SÅNN?

Anonymous poster hash: e8c80...587
  • Liker 7
Skrevet

MÅ DU ROPE SÅNN?

Anonymous poster hash: e8c80...587

Ja :fnise: skaffet oppmerksomheten din, gjorde jeg ikke?

• Liker 7
Skrevet

Og jeg hadde ingen anelse om jeg la denne i riktig tråd. Så beklager om det er feilplassert.

Skrevet

Har signert, men fikk mail at jeg har blitt med i Change.org. Synes det er litt dumt at signeringen fører til (ufrivillig) medlemskap...

Anonymous poster hash: 6b0aa...986
  • Liker 6
Skrevet

Har signert, men fikk mail at jeg har blitt med i Change.org. Synes det er litt dumt at signeringen fører til (ufrivillig) medlemskap...

Anonymous poster hash: 6b0aa...986

Vel, går det ikke an å melde seg av det da?

Kjempe bra at du signerte da! En liten pris å betale for en så stor sak som dette. Et nyhetsbrev i uka/mnd skader ingen så lenge det kan føre til nedleggelse av alle pelsdyroppdretter? :)

• Liker 1
Skrevet

Signert og delt på FB.

Har en egen email jeg bruker til signering av kampanjer og slikt, så slipper jeg evt reklame etc på normal email konto.

Anonymous poster hash: 05329...8ac
Skrevet

Signert og delt på FB.

Har en egen email jeg bruker til signering av kampanjer og slikt, så slipper jeg evt reklame etc på normal email konto.

Tusen takk!

Det var faktisk veldig lurt. Hvorfor opprettet jeg ikke tråden før jeg signerte? :fnise: Jaja, som sagt, litt spam takler jeg når det er snakk om fordel for de stakkars pelsdyra... at det ikke har blitt tatt tak i før, sjokkerer meg. Men, nå har vi i det minste en sjanse til å fjerne pelsdyroppdrett for godt. Og bra er det!

Skrevet

Hvorfor vil dere legge ned pelsdyroppdrett i Norge? Hvis det er dyrevelferd, er vel ikke det særlig smart, vel?

Pelsetterspørselen vil fortsatt være like stor, og pels vil da bli importert fra andre land i steden. Dyrene på pelsfarmene i Norge lever i paradis i forhold til dyra som blir flådd levende på gata i Kina.

Dette er et veldig lite gjennomtenkt tiltak. Veien å gå er å minske interessen for pels, gjennom holdningskampanjer, kjendiser som går ut mot pels osv. Men farmene i Norge må fortsette å være til etterspørselen blir så liten at det er forsvarlig å la Kina og andre land overta markedet. :)

Anonymous poster hash: 19d90...22a
  • Liker 11
Skrevet

Nei til pelsoppdrett i ASIA kan jeg være med på... Oppdretterne her til lands har strengere regler å måtte forholde seg til.

det har vært "inn" med pels siden Adam og Eva, og det blir ikke slutt på pels selv om vi legger ned det vi har i norge.

Snakker vi om forbud av hallall-kjøtt og kocher-kjøtt så hadde jeg skrevet meg på...

DET er dyreplageri i mine øyne, mye værre enn å avlive mink og flå dem etter de er døde.

Anonymous poster hash: 9755b...654
  • Liker 6
Skrevet

Hvorfor vil dere legge ned pelsdyroppdrett i Norge? Hvis det er dyrevelferd, er vel ikke det særlig smart, vel?

Pelsetterspørselen vil fortsatt være like stor, og pels vil da bli importert fra andre land i steden. Dyrene på pelsfarmene i Norge lever i paradis i forhold til dyra som blir flådd levende på gata i Kina.

Dette er et veldig lite gjennomtenkt tiltak. Veien å gå er å minske interessen for pels, gjennom holdningskampanjer, kjendiser som går ut mot pels osv. Men farmene i Norge må fortsette å være til etterspørselen blir så liten at det er forsvarlig å la Kina og andre land overta markedet. :)

Er du virkelig så naiv? Har du virkelig peiling på absolutt alle pelsdyroppdrettene her til lands, at du kan støtte opp under det utsagnet? Det har mange ganger vært bevist at dyra i Norge faktisk ikke har det så godt som du skal ha det til. Hva som skjer bak lukkede dører, er det bare oppdretterne som vet.

Og det handler for øvrig om å sette et eksempel på hvor uakseptabelt pelsindustrien faktisk er. Det er ikke dermed sagt at dersom Norge stenger pelsdyroppdretter, så vil det bli mer import.

Jeg er forsåvidt enig med deg i at det er kun vi som kan sette en stopper for dette, ved å ikke gå med pels, ha underskriftskampanjer og det du foreslår. Det er allerede mange kjendiser som har valgt å lange ut mot pelsindustrien.

Kina er en versting på dyremishandling, og dette vet vi. Men hvordan skal vi få stoppet det? Jo, ved å begynne i det små og gjøre sånne ting som dette. Vise at selv de rikeste land kan stoppe pelsdyrindustrien.

• Liker 3
Skrevet

Slakt etter kosher metoden er ikke lov i Norge, siden de ikke godtar at dyrene bedøves før slakt. Mer eller mindre alt kjøtt i Norge slaktes etter halal metoden som er tillatt her, eneste forskjellen er at det er eller annen mann som leser over dyrene eller ikke (dyrene bedøves, så kuttes strupe over - uansett om det er et normalt stykke kjøtt eller et halalstykke).

Akkurat nå er det ute en høring ang å gi visse relgiøse grupper i landet tollfrie kvoter på tradisjonelt kosher og halalslaktet kjøtt fra utlandet (dvs ikke bedøvd først). Visse politiere ønsker da å belønne de som ikke ønsker å følge norske lover ved slakt av dyr her til land, ved å la de importere ganske mange tonn kjøtt i året (er vel ca 80 tonn). Håper at det ikke går igjennom, og at de ikke belønner fjollete forestillinger om hvordan kjøtt må slaktes i 2014 for å være spiselig. Om de ikke klarer å følge våre regler, så synes jeg de helt ærlig kan drite i å spise kjøtt eller flytte ut av landet.

Pelsdyrindustrien har vel ikke akkurat klart å bevise at de klarer å holde mink og rev forsvarlig. At de driver verre i andre land synes jeg personlig ikke er god nok grunn til å opprettholde pelsdyrdriften i Norge, siden de også ønsker å få inn et importforbud. Dersom både oppdrett og import blir forbudt, så håper jeg at markedet kveles mer og mer jo flere land som forbyr dette.

Men jeg liker ikke å retteferdiggjøre en urett med en annen en. Om vi skal det, så kan vi drite i å gjøre noe som helst, fordi det er alltid noen som har det verre et eller annet sted på kloden, uansett om det er fire bein på de, finner, to bein eller vinger.

• Liker 5
Skrevet

Er du virkelig så naiv? Har du virkelig peiling på absolutt alle pelsdyroppdrettene her til lands, at du kan støtte opp under det utsagnet? Det har mange ganger vært bevist at dyra i Norge faktisk ikke har det så godt som du skal ha det til. Hva som skjer bak lukkede dører, er det bare oppdretterne som vet.

Og det handler for øvrig om å sette et eksempel på hvor uakseptabelt pelsindustrien faktisk er. Det er ikke dermed sagt at dersom Norge stenger pelsdyroppdretter, så vil det bli mer import.

Jeg er forsåvidt enig med deg i at det er kun vi som kan sette en stopper for dette, ved å ikke gå med pels, ha underskriftskampanjer og det du foreslår. Det er allerede mange kjendiser som har valgt å lange ut mot pelsindustrien.

Kina er en versting på dyremishandling, og dette vet vi. Men hvordan skal vi få stoppet det? Jo, ved å begynne i det små og gjøre sånne ting som dette. Vise at selv de rikeste land kan stoppe pelsdyrindustrien.

Jeg skrev aldri at dyrene har det bra i Norge. Alle vet jo at det er mye som skjer bak lukkede dører i de farmene, og at dyrene der lever miserable liv. Det jeg sa er at de lever i paradis i forhold til dyrene i Kina.

Jeg vil tro importen øker, om driften legges ned her. Pels er fortsatt veldig populært og status i mange milljøer, og mange bryr seg ikke noe om hvordan dyret levde.

Hva mener du med at vi viser at selv de rikeste land kan stoppe pelsindustrien? Dette er jo en industri ofte fattige land fører. Sånn sett er det ikke noen stor bragd at Norge avvikler industrien - og vil derfor ikke sette noe eksempel.

• Liker 4
Skrevet

Jeg skrev aldri at dyrene har det bra i Norge. Alle vet jo at det er mye som skjer bak lukkede dører i de farmene, og at dyrene der lever miserable liv. Det jeg sa er at de lever i paradis i forhold til dyrene i Kina.

Jeg vil tro importen øker, om driften legges ned her. Pels er fortsatt veldig populært og status i mange milljøer, og mange bryr seg ikke noe om hvordan dyret levde.

Hva mener du med at vi viser at selv de rikeste land kan stoppe pelsindustrien? Dette er jo en industri ofte fattige land fører. Sånn sett er det ikke noen stor bragd at Norge avvikler industrien - og vil derfor ikke sette noe eksempel.

Men i og med at det er lagt inn et forslag om importforbud i tillegg, så vil ikke importen øke ved nedleggelse av pelsdyrfarmene i Norge. Et forbud alene med fri import fra hvor som helst i verden, vil nok ikke forandre markedet så ekstremt mye nei. Så et importforbud er også viktig å få på plass.

• Liker 1
Skrevet

Er ikke denne tråden imot KGs regler?

Anonymous poster hash: a24dc...ed4
  • Liker 4
Gjest brutal_mann
Skrevet

Stemmer mer enn gjerne mot pelsdyroppdrett, men ikke signerer ALDRI på noe fra NOAH. De er hakket for ekstreme rett og slett.

• Liker 3
Skrevet

Stemmer mer enn gjerne mot pelsdyroppdrett, men ikke signerer ALDRI på noe fra NOAH. De er hakket for ekstreme rett og slett.

Du kan velge hva du vil støtte av NOAHs arbeid. Det er i hovedsak NOAH som er pelsdyrnæringens største forkejmper, og da gjør du lurt i å støtte deler av deres arbeid, du trenger ikke støtte alt.

Anonymous poster hash: a226d...402

• Liker 3
Skrevet

Du kan velge hva du vil støtte av NOAHs arbeid. Det er i hovedsak NOAH som er pelsdyrnæringens største forkejmper, og da gjør du lurt i å støtte deler av deres arbeid, du trenger ikke støtte alt.

Forkjemper = kjemper for en sak

Du mener motstander.

• Liker 2
Gjest brutal_mann
Skrevet

NOAH, som alle andre, tar den minste form for støtte som fullverdig støtte. Det er masse NOAH gjør og mener jeg ikke er i nærheten av å være enig i.

• Liker 3
Skrevet

Det er mulig å være for enkeltsaker uten å støtte en hel organisasjon. :) Særlig siden slike saker som dette ikke krever noe pengestøtte heller. Dette er ikke for NOAH, men for dyrene som lider i burene hvert eneste år for å bli pynt på jakker.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...