Gå til innhold

Hvor gammel var barnet når det sto opp alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste i et kommentarfelt tidligere at det var en som skrev at det var så rotete på stua etter at TO-åringen sto opp alene mens foreldrene sov videre. Er det virkelig normalt? Høres innmari skummelt ut, synes jeg...

Anonymous poster hash: b51bf...d81

Videoannonse
Annonse
Gjest Phoenix
Skrevet (endret)

Jeg hadde ALDRI latt en 2-åring være oppe alene. *Grøss*

Jeg tror han var 4 år så satte jeg på barne-tv, jeg sov på sofaen og han så på, men det telles kanskje ikke som stå opp alene? Når han var alene alene på morgen så var han seks år.

Endret av Phoenix
Gjest Keikolina
Skrevet

Nei, det er ikke normalt. Plutselig kan de jo finne på alt mulig rart, slå på komfyren rote i knivskuffen eller noe annet lite smart.

Skrevet

Ikke alle barn vekker foreldrene sine eller bråker når de står opp. Just a thougt...

Og så er det en grunn til at man "baby-proofer" stedet man bor, kan man følge med hele tiden er det ikke bruk for å sette på lås på skapsdører og lignende.

Anonymous poster hash: 45d17...d8c
  • Liker 3
Gjest Kaffelattn
Skrevet

Jeg vil stå opp med barnet og ikke la det stå opp alene...før det er rundt ca 8 år.

Skrevet

Leste i et kommentarfelt tidligere at det var en som skrev at det var så rotete på stua etter at TO-åringen sto opp alene mens foreldrene sov videre. Er det virkelig normalt? Høres innmari skummelt ut, synes jeg...

Anonymous poster hash: b51bf...d81

Tenkt på at barnet sto opp av seg selv, og ikke vekte foreldrene? Lurt å tenke på det kanskje før du anklager foreldre for å være dårlige. Jeez.

Anonymous poster hash: a0e7a...854

• Liker 3
Skrevet

Nå står ikke mine skikkelig opp, altså de våkner, går på do, leker eller ser litt på iPad på soverommene ved siden av vårt. De går aldri til en annen etasje. De liker å labbe rundt i pysj, evt sitte under dyna. De kommer å sier fra når de er våkne. Vi voksne sover videre en stund før vi står opp, kler på oss og spiser frukost. De er 5 og 7. Har vel gjort dette ca 1 år...?

Anonymous poster hash: c492e...f7c

Skrevet

Jeg har en på 2 1/2 og han 'står opp alene'. Ved at en av oss sklumrer på sofaen mens han stuller rundt eller ser en tegnefilm... Leiligheten er jo uansett trygg for han...

Anonymous poster hash: d561d...3ce

Skrevet

Jeg var 3 år da jeg sto opp alene. Satt på en film, og vekket foreldrene mine etter at filmen var ferdig.

Gjest Strandet
Skrevet (endret)

Om ikke annet, så er det greit først som sist å flytte skumle matvarer og vaskemidler høyere opp mot taket tenker jeg.

Gjemme bort sprittusjen kanskje..

Jeg tror jeg ville ogå tettet igjen strømkontaktene i veggen, med et eller annet hvis sånt finnes.

Endret av Strandet
Skrevet

Mine har vel vært en 4 - 5 år før de fikk gå inn på stua uten oss om morgenen. Før det sto alltid en av oss opp og la seg på benken og fulgte med på barnet.

Nå skal det sies at jeg sover veldig lett da, så jeg hører barna om de er oppe for å gå på do om natta eller bare tasser stille inn på stua, så fordet om de nå har lov til å stå opp og gå på stua alene, så er jeg aldri "langt" borte.

Anonymous poster hash: 6e016...ecc
Gjest Magdalene
Skrevet

En av oss står alltid opp med ungene. Eldste er snart 6år.

Hun hadde fint klart seg oppe alene, men syns morningene med ungene er koselige 😊

• Liker 1
Skrevet

Jeg vilke ikke latt 2 åringen min stå opp alene. Men han er super aktiv og klatrer på bord. Han vil heller ikke stå opp uten oss og vekker oss slik at vi kan bli med ut i stua.

Men jeg selv stod opp alene når jeg var 3/4 år? Litt bøll ble det, men gikk som regel bra. Men jeg kommer til å se an gutten min. En rolig 4 åring kan jo gjøre mindre bøll enn en aktiv 6 åring. Så det kommer vel an på barnet :)

Anonymous poster hash: bbce1...fcb

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil stå opp med barnet og ikke la det stå opp alene...før det er rundt ca 8 år.

Hønemor.

Anonymous poster hash: e46fe...7a3

• Liker 6
Skrevet

Ville ikke latt 2-åringen stått opp alene. Her gikk minstemann i søvne så vi hadde trappegrinn oppe som satt så hardt at de måtte vekke oss før de fikk gått ned på do. Så de var vel 4 og 5 da den ble tatt bort og de begynte å stå opp "selv" (en av oss slumret på sofaen). Året etter begynte de å stå opp selv og finne seg mat.

• Liker 1
Gjest Vena Cava
Skrevet

Jentungen på 4 står opp og vekker meg. Jeg står opp og skrur på tv eller en film, og går og legger meg igjen.

Ser ikke problemet.

Hun gjør ikke noe annet enn å sitte der uansett.

Gjest Magdalene
Skrevet

Jentungen på 4 står opp og vekker meg. Jeg står opp og skrur på tv eller en film, og går og legger meg igjen.

Ser ikke problemet.

Hun gjør ikke noe annet enn å sitte der uansett.

Hvor lenge lar du henne sitte der alene da?

Gjest Vena Cava
Skrevet

Spørs hvor tidlig hun står opp det.

Men hun bruker våkne rundt kl 0730, og har vi begge fri og ikke skal noen steder så legger jeg meg fint ned igjen en times tid, eller til filmen er ferdig.

Da kommer hun som regel inn på rommet og sier ifra, og vil ha meg opp.

Skrevet

Ikke alle barn vekker foreldrene sine eller bråker når de står opp. Just a thougt...

Og så er det en grunn til at man "baby-proofer" stedet man bor, kan man følge med hele tiden er det ikke bruk for å sette på lås på skapsdører og lignende.

Anonymous poster hash: 45d17...d8c

1: Hva er "a thougt"?

2: jeg vet ikke om du kommer fra et annet land enn Norge, men her i Norge heter det å babysikre eller å barnesikre en bolig. "Baby-proofer" betyr 0, nix. Det gir ingen mening.

3: man barnesikrer en bolig for at barna ikke skal skade seg, det har ingen sammenheng med at en toåring skal luske rundt alene og finne på tull som potensielt (og ofte) er farlig for barnet. Det er foreldrenes ansvar å ha full kontroll på ungen til enhver tid, og har man ikke det heter det "omsorgssvikt". Det er utallige metoder man kan benytte seg av for å våkne når ungen våkner.

Anonymous poster hash: 70c24...d40

• Liker 1
Skrevet

Tenkt på at barnet sto opp av seg selv, og ikke vekte foreldrene? Lurt å tenke på det kanskje før du anklager foreldre for å være dårlige. Jeez. Anonymous poster hash: a0e7a...854

Man er en dårlig forelder om man ikke tar ansvar og legger til rette så man hører toåringen når han/hun står opp. Bare bruk fantasien.

Anonymous poster hash: 70c24...d40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...