Gå til innhold

Problemer med lyden på pcen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal prøve å forklare så godt jeg kan, så håper jeg noen forstår hva jeg mener :P

Jeg får ikke lyden til å fungere, verken i youtube filmer, nedlastede serier eller musikk.

Jeg har hatt dette problemet før, da har jeg avinstallert lyd driveren og installert dem igjen, så har det funka godt igjen en stund. Dette gjorde jeg senest på mandag, og nå er det bare irriterende at det skjer igjen. Noe må jo være feil en plass.

Når jeg er inne på kontrollpanelet og inne på egenskapene til Realtek så står det at det ikke er noe galt med driveren.

Noen som har peiling?

Jeg har en Lenovo Pc.

Anonymous poster hash: c093a...94d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen endringer etter du har gjenstartet pcen?

Anonymous poster hash: d1705...0fb
Skrevet

Kan være lydkortet som har gått. Hvor gammel er PC`en? Er den ikke eldre enn 5 år skal dette gå på garantien, dvs gratis å sende inn og få den fikset

Anonymous poster hash: 26cec...fb2
Skrevet

Ingen endringer etter du har gjenstartet pcen?

Anonymous poster hash: d1705...0fb

Nei det skjer ikke noe når jeg restarter pc.

Kan være lydkortet som har gått. Hvor gammel er PC`en? Er den ikke eldre enn 5 år skal dette gå på garantien, dvs gratis å sende inn og få den fikset

Anonymous poster hash: 26cec...fb2

Ok, men hvordan kan det være at lydkortet er gått om det funker når jeg installerer på nytt? Sikkert dumt spørsmål men :P

Pcen er bare fra mai så da burde jeg sende den inn mener du ?

Gjest Strandet
Skrevet

TS burde høyreklikke lydvolum ikonet i system tray (nederst til venster på skjermen, høyttaler element ikon).

Så velge 'playback devices' og så se hva som er satt til default device.

Hvis ikke hodetelefonene eller høyttalerne er satt som default, velg denne og trykk "set default".

Skrevet

TS burde høyreklikke lydvolum ikonet i system tray (nederst til venster på skjermen, høyttaler element ikon).

Så velge 'playback devices' og så se hva som er satt til default device.

Hvis ikke hodetelefonene eller høyttalerne er satt som default, velg denne og trykk "set default".

De sto på default.

Noen andre tips ?

Skrevet

Om lydkortet er gåent så kan det hjelpe installere driveren på nytt ja. Men elektronikk går ut på dato, og er det FOR ødelagt så vil ikke reinstallering av driver fungere. Da må du kjøpe nytt kort.

Anonymous poster hash: a650a...f62
Gjest Strandet
Skrevet

Aldri i verden om jeg tror det kan være noe galt med "lydkortet". :) Er ofte bare en chip på hovedkortet (onboard sound).

Gjest Strandet
Skrevet

Hvis TS går til startmenyen og skriver "sounds" og velger "change system sounds", får TS da testet om lydene i windows fungerer?

Er bare å velge sound scheme eller noe, og så velge en lyd og trykke på "play" knappen.

Gjest Strandet
Skrevet (endret)

Kan være greit å skrive inn "device manager" i start menyen, velge dette, og så kikke over alt på lista som dukker opp, og så se om det kanskje er en gul trekant ikon som kan indikere at noe på pc'en ikke fungerer som den skal.

Endret av Strandet
Skrevet

Kan være greit å skrive inn "device manager" i start menyen, velge dette, og så kikke over alt på lista som dukker opp, og så se om det kanskje er en gul trekant ikon som kan indikere at noe på pc'en ikke fungerer som den skal.

Takk for alle tipsene dine. Men det er ikke noen gule trekanter.

Får installere en siste gang, og så se om jeg har noen i omgangskretsen som kan se på dette for meg. :)

Skrevet (endret)

Hvis du føler for det så kan jeg prøve å sjekke ut hva som er gale

Det er et program som heter TeamViewer som gir meg tilgang til pcen din og kan prøve å finne ut hva som er gale på den måten. Du ser hva jeg gjør på pcen din.

Og det er ikke farlig å bruke, du kan selv velge å kaste meg ut når som helst.

Endret av -Leon-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...