AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #1 Skrevet 7. desember 2014 Det slår jo alltid an om man bruker litt tid på det og gjør ting fint. Jeg har kjøpt 1 gave i år og laget til resten. Man trenger ikke være helt utrolig kreativ heller. Finnes mange ideer til ting på pinterest som man kan herme etter og slikt også Folk ønsker seg bare hjemmelagde ting fra meg også til jul Anonymous poster hash: c5fba...323 1
Galactica Skrevet 7. desember 2014 #2 Skrevet 7. desember 2014 Jeg har laget mange gaver i år jeg, men det er litt vanskelig å spikke en ny mobil til ungen som har mistet sin gamle, lissom. 10
Gjest Haaploes Skrevet 7. desember 2014 #3 Skrevet 7. desember 2014 Først og fremst fordi det er tidkrevende. I tillegg er materialer ofte dyrere enn å kjøpe noe ferdigprodusert. Pluss at jeg ikke kan se for meg noe mer pinlig enn å gi bort en hjemmelaget gave mottakeren virkelig ikke liker. I <3 bytterett
Sylvari Skrevet 7. desember 2014 #4 Skrevet 7. desember 2014 Fordi jeg suger på å lage ting selv. Og jeg har ikke interessen for det heller. 3
Odin-Den-Enøyde Skrevet 7. desember 2014 #5 Skrevet 7. desember 2014 Kommer nok an på hvem det er til vil jeg tro. Men her lager vi flere gaver hvert år, koslig å drive med og det blir mer personlig når man har gjort mer enn å bare nappe noe fra ei hylle i butikken Nå er det voksne folk vi lager til da, eneste hjemmelaga barna får er hjemmestrikka klær (ikke jeg som strikker altså) men det blir ikke noen dyre gaver til de vi kjøper til heller, det får folk skaffe seg selv, som f.eks. mobil/pc til flere tusen... Man får da mye fint for en 500 lapp også Men er veldig glad noen liker hjemmelaga ting, hadde blitt veldig dyrt om vi skulle kjøpt noe til alle
Lillemini Skrevet 7. desember 2014 #6 Skrevet 7. desember 2014 Fordi ingen hadde ønsket å mottatt noe jeg hadde laget. Jeg er rett og slett ikke flink på sånt. Med datteren vår lager julegaver til familien, og set setter de pris på. Jeg setter stor pris på hjemmelagde gaver, spesielt strikkete ting, men samtidig er jeg glad for at jeg får kjøpte ting også. Veldig greit å kunne få ting man trenger i julegave, og det er ikke alt som kan lages hjemme. 1
Gjest lillelarve Skrevet 7. desember 2014 #7 Skrevet 7. desember 2014 Jeg har laget konfekt, småkaker og brente mandler jeg skal pakke fint inn + hjemmelagde julekort Har ikke så mange gaver, så det går helt fint å lage. Og så skal jeg kjøpe et par gaver også.
Anglofil Skrevet 7. desember 2014 #8 Skrevet 7. desember 2014 Har laget noen, men jeg har ikke hatt tid til å lage så mange. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #9 Skrevet 7. desember 2014 Hva er det du lager da? Anonymous poster hash: e8b06...c4e
Salmonella Skrevet 7. desember 2014 #10 Skrevet 7. desember 2014 Fordi jeg vet det ikke hadde blitt noe bra. Så da kjøper jeg heller noe nyttig. 3
Lalunaa Skrevet 7. desember 2014 #11 Skrevet 7. desember 2014 Vi har laget noen gaver, men det er mest "bonus gaver" . Det lille ekstra- håndmalte glasskrukkker med hjemmebrente mandler :-) 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #12 Skrevet 7. desember 2014 Jeg har laget mange gaver i år jeg, men det er litt vanskelig å spikke en ny mobil til ungen som har mistet sin gamle, lissom. Ja, hehe, var ikke det jeg mente Anonymous poster hash: c5fba...323
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #13 Skrevet 7. desember 2014 Jeg har laget konfekt, småkaker og brente mandler jeg skal pakke fint inn + hjemmelagde julekort Har ikke så mange gaver, så det går helt fint å lage. Og så skal jeg kjøpe et par gaver også. Så koselig Anonymous poster hash: c5fba...323
Gjest Ciegus Skrevet 7. desember 2014 #14 Skrevet 7. desember 2014 Har ikke tid, og kan egentlig ikke lage noe noen har lyst på. Hjemmelagede gaver bør være av god kvalitet. Eneste jeg kanskje kunne greid å lage er konfekt/kjeks og slikt, men jeg har altså ikke tid, og det er allerede flere i familien som gir slike gaver. 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #15 Skrevet 7. desember 2014 Fordi jeg foretrekker å gi nyttige gaver, ting folk ønsker seg, og ettersom jeg ikke kan strikke (ser verdien i skjerf og sokker, for eks) ville jeg endt opp med å gi noe folk ikke egentlig trenger (som for eks mere kaker eller noe i den duren og jeg tviler på at folk har lyst på enda mer kaker etter desembermnd) Hva lager du da? Anonymous poster hash: 9e63c...d02 2
#Sunrise Skrevet 7. desember 2014 #16 Skrevet 7. desember 2014 Jeg har laget mange gaver i år jeg, men det er litt vanskelig å spikke en ny mobil til ungen som har mistet sin gamle, lissom. ikke noe problem 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #17 Skrevet 7. desember 2014 Fordi ikke alle er fingerferdige. Jeg sier som min venninne, jeg kan ikke tegne en rett strek med en linjal, og enda mindre klippe en rett strek med saks. Anonymous poster hash: 2fb3c...002 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #19 Skrevet 7. desember 2014 Gi oss noen tips da TS? Anonymous poster hash: e9342...9b6
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #20 Skrevet 7. desember 2014 Som flere andre her nevner, så må du være noe nevenyttig for å kunne lage noe fint. Det er ikke jeg. Og kanskje vi er fryktelig rare i min familie, men unntatt grandtantes flotte strikkeplagg er det ikke så mange som ønsker seg noe hjemmelaget. Jeg ønsker meg bøker, hudpleieprodukter, vin, duftlys, musikk. Jeg ønsker meg ikke telysholdere, grytekluter, tovede sitteunderlag, hjemmelagde såper og lys, av noen som nettopp har kjøpt sitt første hobbysett på Panduro. Med mindre en hjemmelaget gave er laget av noen som er veldig flinke til å lage det de gjør, og jeg ikke har masse av det fra før, er jeg ikke en av typene som blir mye gladere for en hjemmelaget gave. Så kjip er jeg. Unntak for barn som gir dorullnisser osv. da! Anonymous poster hash: bef39...1e3 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå