CarpeDiem Skrevet 26. juli 2004 #1 Skrevet 26. juli 2004 Hei Min lille jente på seks måneder kaster opp! Hun begynte i natt, og i hele dag har hun kastet opp det hun har fått av mat. Jeg ammer ikke, så hun lever kun på MME og litt fast kost (banan og grøt og slikt) Hvor lenge kan det holde på slik før hun blir uttørket? Når bør vi stikke til lege med henne? Hun har ikke feber og synes å være i fin form ellers. Carpe Diem
Gjest Tex Skrevet 26. juli 2004 #2 Skrevet 26. juli 2004 En baby på seks mnd bør ikke holde på slik i veldig mange timene før du tar henne til lege. Jeg ville sagt max 12 timer.
Catlin Skrevet 26. juli 2004 #3 Skrevet 26. juli 2004 En liten baby har ikke så mye å gå på. Men du må se litt på hvor mye hun kaster opp - hvor lenge etterpå at hun har spist er det hun kaster opp (rekker hun å få fordøyd noe først) og ikke minst må du se på almentilstanden til babyen. Hvis hun er svært slapp og vanskelig å få kontakt med må du kontakte lege med en gang.
majan Skrevet 26. juli 2004 #4 Skrevet 26. juli 2004 gi henne litt og litt av gangen. min sønn hadde omgangssyke nesten ei uke, og alt jeg ga han kom opp igjen, vi ble sendt på sykehuset og der fortalte de at jeg skulle gi han en tskje med saft hvert femte minutt, og veit du han ble bra bare etter en dag. FOr da klarte magen hans og holde på det han fikk i seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå