AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #1 Skrevet 7. desember 2014 Har et bad som har sponplater på gulvet. Er ikke sikker om vi skal legge våtromsbelegg eller fliser. Hva er best? Blir jo mye lettere å legge belegg enn fliser, og billigere. Noen synspunkter? Anonymous poster hash: c2360...92c
Grønt blad Skrevet 7. desember 2014 #2 Skrevet 7. desember 2014 Skal dere ha varmekabler? Belegg er lunere hvis det ikke er varme i gulvet. Det er også enklere å holde rent og er bedre mot fukt, mens fliser er penere.
Puny Skrevet 8. desember 2014 #3 Skrevet 8. desember 2014 Hvor lenge skal dere bo der? Om dere skal selge etter noen år ville jeg gått for fliser, fordi det er mer populært og føles trygt for kjøpere. Hvis dere bare skal tenke på dere selv så er jo våtromsplater helt fint 1
Gjest Meglerfrøken Skrevet 8. desember 2014 #4 Skrevet 8. desember 2014 Viktigste er at grunnarbeidet gjøres skikkelig og av fagfolk. ( Strenge regler til dokumentasjon av arbeid på hus fra nyttår av) Fliser er både pent og relativt lett å holde rent, men belegg er noe tryggere mtp lekkasjer og slikt. Blir ikke fliser lagt skikkelig, kan det være mulighet for at fukt trenger inn i fugene og inn bak flisene. ( Det problemet har vi i vår leilighet, løste det med å ha dusjkabinett, i stedet for å dusje direkte på flisene. fuktproblemet var i dusjhjørnet) Vi kjøpte vår leilighet som bolig de neste årene, og så skal vi leie den ut. Dersom vi skal gjøre noe med badet før den leies ut, blir det nok belegg fremfor fliser. Det kan se pent ut det også Og slitesterkt og som nevnt, tryggere mtp fuktighet.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #5 Skrevet 8. desember 2014 Belegg er tryggere, dønn tett! Billigere og enklere å holde rent ( tenker på fugene i et flisegolv). Fine kan beleggene være også Anonymous poster hash: cab60...a5b 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #6 Skrevet 8. desember 2014 Belegg er tryggere, dønn tett! Billigere og enklere å holde rent ( tenker på fugene i et flisegolv). Fine kan beleggene være også Anonymous poster hash: cab60...a5b Mister du en saks, barbersaker eller noe annet ned på et belegg som kan lage hull, så er det hull og må skiftes ut, det er ulempen! Les våtromsnormen! det skal langt mer til for å skade flis.Anonymous poster hash: af0ae...b08 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #7 Skrevet 8. desember 2014 Hvor lenge skal dere bo der? Om dere skal selge etter noen år ville jeg gått for fliser, fordi det er mer populært og føles trygt for kjøpere. Hvis dere bare skal tenke på dere selv så er jo våtromsplater helt fint belegg har blitt mer populært, og jeg må innrømme at jeg har begynt å like det selv. Styrer unna prospektene med flis lagt for noen år siden. Belegg kan være fint, og er tryggere. Anonymous poster hash: 375c7...16b
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #8 Skrevet 8. desember 2014 belegg har blitt mer populært, og jeg må innrømme at jeg har begynt å like det selv. Styrer unna prospektene med flis lagt for noen år siden. Belegg kan være fint, og er tryggere. Anonymous poster hash: 375c7...16b Jeg tror ikke dette er gjengs oppfatning. Folk flest foretrekker fremdeles fliser. Men som du sier er det ikke mindre trygt. Med tanke på gjensalg ville jeg valgt fliser over belegg, men det er jo ikke sikkert TS har tenkt å flytte på mange mange år? Anonymous poster hash: fa9d2...7c6 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #9 Skrevet 8. desember 2014 Mister du en saks, barbersaker eller noe annet ned på et belegg som kan lage hull, så er det hull og må skiftes ut, det er ulempen! Les våtromsnormen! det skal langt mer til for å skade flis.Anonymous poster hash: af0ae...b08 De tingene du nevner lager ikke gull igjennom ett våtromsbelegg Anonymous poster hash: cab60...a5b 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #10 Skrevet 8. desember 2014 *hullAnonymous poster hash: cab60...a5b 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #11 Skrevet 8. desember 2014 De tingene du nevner lager ikke gull igjennom ett våtromsbelegg Anonymous poster hash: cab60...a5b Jo det skal jeg love deg at det gjør! Snakker av erfaring. Anonymous poster hash: af0ae...b08 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #12 Skrevet 8. desember 2014 Jeg tror ikke dette er gjengs oppfatning. Folk flest foretrekker fremdeles fliser. Men som du sier er det ikke mindre trygt. Med tanke på gjensalg ville jeg valgt fliser over belegg, men det er jo ikke sikkert TS har tenkt å flytte på mange mange år? Anonymous poster hash: fa9d2...7c6 Kommet mange fine belegg nå, bl.a. fra tarkett tror jeg det var. Ser flere har lagt flis uten varmekabler. Så uaktuelt å by på det. Så ville aldri lagt fliser dersom det ikke er mulig å ha varmekabler under. Og velg noe nøytralt, ser og bad pusset opp med sjakkmønster etc og det er mye stress å bytte flis når du egentlig ikke må, men vil pga designen. Anonymous poster hash: 375c7...16b
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #13 Skrevet 8. desember 2014 Jo det skal jeg love deg at det gjør! Snakker av erfaring.Anonymous poster hash: af0ae...b08 Da må det ha vært et dårlig belegg, bodde pånstudentby med belegg hele studietiden (6 år) og de gulvene var solide. Anonymous poster hash: 375c7...16b 1
Valentin Skrevet 9. desember 2014 #14 Skrevet 9. desember 2014 Hvor mye vil dere koste på badet? Fliser er definitivt best hvis dere har varmekabler i gulvet og råd til skikkelige fliser (finnes så utrolig mange typer fliser) Men det drar opp prisen betraktelig i forhold til belegg. Uansett pass veldig godt på dem nye reglene som slår inn ved nyttår(som en annen har nevnt) hele spørsmålet lander på hvor mye kr dere egentlig er villige til og legge i det Og hvor stort er badet er, Uansett pass på at en papirene er i orden. Bare en liten svart jobb på badet kan forsikrings selskapet straffe dere hardt for hvis dere får en lekkasje f eks.. Det er bedre og velge et skikkelig belegg framfor noen helt greie fliser. Det er min mening.. Lykke til
Puny Skrevet 10. desember 2014 #15 Skrevet 10. desember 2014 Kommet mange fine belegg nå, bl.a. fra tarkett tror jeg det var. Ser flere har lagt flis uten varmekabler. Så uaktuelt å by på det. Så ville aldri lagt fliser dersom det ikke er mulig å ha varmekabler under. Og velg noe nøytralt, ser og bad pusset opp med sjakkmønster etc og det er mye stress å bytte flis når du egentlig ikke må, men vil pga designen. Anonymous poster hash: 375c7...16b Å pusse opp et helt nytt bad i 2014 og ikke legge varmekabler under er jo helt på tryne, men dette har ingenting med flis vs. våtromsplater å gjøre... Tror nok uansett at fliser er mer poppulært enn våtromspanel. 1
Rosalie Skrevet 11. desember 2014 #16 Skrevet 11. desember 2014 Baderomspanel. Finnes så mye fine nå, og tettere enn fliser med fuger (fugene vil aldri være helt vanntette). 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå