Gå til innhold

Fordeling av kostnader som gjelder ungene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min eks har vært skilt i noen år nå og har tre tenåringsbarn sammen. Vi har delt 50/50 og har ikke hatt bidrag da vi ble enige om å dele kostnadene ca likt. (Han har tjent bedre enn meg hele tiden)

I hele perioden har han fått regning på mobilene som vi har det likt, mens jeg oftere enn ham har kjøpt klær som brukes på begge stedene. (Da ungene som oftest husker at dette mangler etter å ha kommet til meg) Han har kjøpt dyre skiklær mm som de bruker når de er med ham.

De siste mnd har han stadig sendt mail om hva han har kjøpt til ungene av dyrere saker som PC mm, og nå i sted toppet det seg da et kom et krav om å dele telefonabonnement til den ene på kr 1500 pr mnd. (De to andre har mindre enn halvparten tilsammen) samt hint om å dele utstyr og billetter på mye over 5000.

Jeg kjenner jeg blir litt provosert, da jeg mener vi skal diskutere slike ekstra kostnader FØR de inngås. Greit at han vil bruke penger på ungene, det er supert, men han kan vel ikke bare bestemme noe og forvente at jeg skal dele i ettertid?

Jeg lurer på om jeg må ta en runde på familievernkontoret..

Anonymous poster hash: 7febf...d57
Videoannonse
Annonse
Gjest Tingelinling
Skrevet

Familievernkontoret høres smart ut.

Og hvorfor i ALL verden har noen mobilabonnement til 1.500,- i dag? Det får man jo mye rimeligere?

• Liker 1
Skrevet

Familievernkontor består av sosionomer som spør "hva føler du nå". De bestemmer ikke noe og tar ikke standpunkt. Robot'ish.

Anonymous poster hash: f865a...ecb

Skrevet

Familievernkontoret høres smart ut.

Og hvorfor i ALL verden har noen mobilabonnement til 1.500,- i dag? Det får man jo mye rimeligere?

Veldig godt spørsmål..Men det får jeg neppe noe svar på. Selv ungdommen var ikke klar over summen på abonnementet når jeg konfronterte med dette, så her har nok far inngått en j****g dyr nedbetaling på en overpriset telefon.

Anonymous poster hash: 7febf...d57

Skrevet

Man avtaler innkjøp på forhånd om kostnaden skal deles!

Et rimelig abonnement kan man få for 199,- i måneden, kanskje mindre, så du skal ikke behøve å betale mer enn 100,-

Om han vil skjemme bort ungene med elektronik som de ikke nødvendigvis trenger så er det på egne vegne, og han betaler morroa sjøl.

Så du sier bare: Nei. Det var ikke avtalt i forkant, og sånne ekstraordinært høye utgifter må du prate med meg om på forhånd. Jeg har ikke økonomi til å dekke halvparten av dine impulskjøp.

• Liker 1
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Hvorfor er familieværnkontoret første utvei. Kan ikke se at dere har snakket om dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...