Gå til innhold

Hva heter det?


Piñacolada

Heter det...  

2 stemmer

  1. 1. Heter det...

    • fippskjegg
      23
    • fLippskjegg
      46


Anbefalte innlegg

Jeg synes det er fint at en kan velge. Jeg liker å leke meg med språket, og selv om en tekst tilsynelatende kan se nøytral ut, trenger den slett ikke være det. En kan manipulere teksten ganske mye, og dermed farge leserens oppfatninger. Derfor synes jeg det er ganske "fint" at vi kan variere språket såpass mye og at det finnes valgmulgheter.

Enig i at det er bra med valgfrihet, men akkurat Champagne synes jeg det blir veldig feil å forandre på, ettersom det er et distriktsnavn. Det samme gjelder forøvrig Cognac, som jeg har sett skrevet Konjakk mange ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke jeg heller, og ikke pøb, sørvis, sjampinjong eller andre, i mine øyne, grusomme skrivefeil heller. Det ser fælt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje det. Men nå er det nå engang sånn. Du får sende inn en klage til norsk språkråd. :P

Det hjelper ikke :( .. prøvde det den gangen da jr. kom hjem med en lærebok i norsk hvor ham konsekvent var byttet ut med han...

- Jeg sa til han hva jeg syntes .. men tror du de hørte på meg .. nei da.. det var blitt valgfritt og sånn var det med den saken.. - lurer på hvor lenge vi beholder henne jeg... eller om jeg må si det til hun også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...