Gå til innhold

Snart 3 år og sikler...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er snart 3 år og sikler fremdeles en god del. Han har stort sett alltid siklet en del, noen perioder mer enn andre. Han har fått de tennene han skal ha, så skjønner ikke hvorfor han fremdeles sikler...

Noen flere som har siklebarn?

Anonymous poster hash: ef933...bc0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fått det sjekket hos lege?

Skrevet

Jeg er 23 og sikler mens jeg sover :fnise:

Skrevet

TS her..

Nei ikke vært hos legen. Han har god utvikling ellers og er stort sett aldri syk

Anonymous poster hash: ef933...bc0
Skrevet

Min gutt gjorde det veldig lenge, og jeg husker jeg var lei og lurte på det samme som deg. Så gikk det plutselig over en liten stund etter fyllte 3 år.

Skrevet

Samme med vår, siklet mye til han var litt over tre og så stoppet det ganske plutselig. Fikk beskjed om at det ikke var noe å engstelig seg for enda rett før treårsdagen. Ble tipset om å la ham drike med sugerør.

Anonymous poster hash: f2711...187

Skrevet

Min snart treåring sikler også. Jeg tror noe av årsaken er at han blir så engasjert i det han driver med at han glemmer å lukke munnen. Jeg minner ham på det, men det er fort glemt. Jeg regner med at han slutter med det etterhvert 😊 I hvertfall når andre barn etterhvert kommer til å kommentere det.

Anonymous poster hash: ac0c4...ab0

Skrevet

Min gutt sikler også. Han er nettopp blitt tre år. Vi misstenker det er pga. store mandler. De er tydelig store, og vi har fått henvisning til øre, nese, hals-spesialist. Håper selvsagt det går over av seg selv, men virker ikke sånn akkurat. Han må ha siklesmekke hver dag.

Det er jo ikke viljestyrt, så vi sier ikke noe om det til han. Han er allerede bevisst på det, og at vi skulle minne han på at man må lukke munnen slik at han ikke sikler tror jeg ikke hadde vært særlig hensiktsmessig.

• Liker 2
Skrevet

Tror jeg ville fått det undersøkt..

Skrevet

Min gutt sikler også. Han er nettopp blitt tre år. Vi misstenker det er pga. store mandler. De er tydelig store, og vi har fått henvisning til øre, nese, hals-spesialist. Håper selvsagt det går over av seg selv, men virker ikke sånn akkurat. Han må ha siklesmekke hver dag.

Det er jo ikke viljestyrt, så vi sier ikke noe om det til han. Han er allerede bevisst på det, og at vi skulle minne han på at man må lukke munnen slik at han ikke sikler tror jeg ikke hadde vært særlig hensiktsmessig.

Vi måtte ofte bytte siklesmekke på vår. Ble kliss våt. Men siklingen bråstoppet når han var tre og noen mnd. Så håpet er ikke ute.

Går fast til ØNH på grunn av ørene, så mandler, polypper ol. er sjekket ut hos oss da.

Anonymous poster hash: f2711...187

Skrevet

Så pussig at dette kun ser ut til å være et problem blant gutter?! (I hvert fall ut fra innleggene her).

Anonymous poster hash: 4545b...f1b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...