Nanook Skrevet 7. desember 2014 #1 Skrevet 7. desember 2014 Skal snart til Oslo med toåringen for å besøke familie. Noen som har tips til ting vi kan finne på i byen? Og hvilke svømmehaller har best barnebasseng (ikke bare plaskebasseng, men oppvarmet som går fra grunt til dypere). Tøyenbadet er eneste jeg kommer på selv, men mange år siden jeg var der.
Tante-Sofie Skrevet 7. desember 2014 #2 Skrevet 7. desember 2014 Underetasjen på Teknisk Museum er veldig gøy for småttinger. Jeg foretrekker å ta toget til Drammensbadet for å bade der. Lekeborgen ved siden av Vigelandsparken er innmari fin.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #3 Skrevet 7. desember 2014 Oslo reptilpark har mine tanteunger syns vært veldig spennende Anonymous poster hash: 3c26f...fcd
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #4 Skrevet 7. desember 2014 Hopp i havet, et lekeland min 2åring elsker:) Frognerparken har en morsom lekeplass. Kjelleren på teknisk museum har masse gøy. Anonymous poster hash: b38d9...e39
veraa94 Skrevet 7. desember 2014 #5 Skrevet 7. desember 2014 Teknisk museum, reptilparken, den store lekebutikken på Steen & Strøm, Hopp i havet og Bogstad gård er det jeg kommer på for øyeblikket. Også må h*n selvfølgelig få se "huset" til kongen
Nanook Skrevet 10. desember 2014 Forfatter #6 Skrevet 10. desember 2014 Er teknisk museum noe særlig for så små altså? Husker jo at jeg var der flere ganger i skolealder, men det er jo mange år siden så sikkert skjedd en del der. Hun fyller 2 på nyåret, men har vært tidlig ute motorisk. Dyr er hun glad i, men vi har gård med massevis av dyr her vi bor ellers hadde Bogstad gård vært toppen. Må nok søke opp hvor reptilparken har flyttet nå, for mener å huske det er totalt forandret der det lå før. Er Frognerparken fin å gå i nå, selv når det ikke er sommer? hopp i havet er vel samme greia som hoppe loppe land og leos lekeland? Det tror jeg vi holder oss unna i høytider, siden store barn ikke klarer å forstå at de må ta hensyn i "småbarnsområdet".
Tante-Sofie Skrevet 10. desember 2014 #7 Skrevet 10. desember 2014 I kjelleren på Teknisk Museum er det masse å trykke på og utforske, så det er absolutt fint for små, selv om de ikke er gamle nok til å ha noe særlig læringsutbytte av det.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #8 Skrevet 10. desember 2014 Moods of Norway, Kapp Ahl, Lindex, Norges Veterinærhøgskole, Zara, Deli De LucaAnonymous poster hash: c1a6c...8f4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #9 Skrevet 10. desember 2014 Er ikke helt enig i at kjelleren på teknisk museum passer veldig bra for toåringer. Dvs, om det er få andre der kan det være gøy. Men om det er mye folk, og dermed endel større barn, så blir en toåring fort skubbet bort her og der. Synes forresten at det behøvs en oppgradering der. Mye av det i kjelleren s er ødelagt.Anonymous poster hash: ebc95...cdf 1
Amys Skrevet 10. desember 2014 #10 Skrevet 10. desember 2014 Vi var på teknisk museum når eldstemann akkurat hadde fylt 2 år, og han syntes det var mye morsomt der. Ikke bare kjelleren, men enkelte av de andre utstillingene kan også være interessante for barn som liker motorer og duppeditter (min kunne sikkert tilbragt hele formiddagen der de hadde turbiner...) Ellers, kjøre trikk (morsommere enn buss, og man ser mer enn på toget/t-banen) og se på båtene på Aker Brygge. Folkemuseet på Bygdøy har vi ikke vært på med ham, men jeg tror det kan være morsomt for en 2-åring (mener å huske de har dyr der og?)
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #11 Skrevet 11. desember 2014 Skal snart til Oslo med toåringen for å besøke familie. Noen som har tips til ting vi kan finne på i byen? Og hvilke svømmehaller har best barnebasseng (ikke bare plaskebasseng, men oppvarmet som går fra grunt til dypere). Tøyenbadet er eneste jeg kommer på selv, men mange år siden jeg var der. Domus Athletica på Ullevål har best barnebasseng i Oslo, går fra grunt til dypt. Senteret er for studenter, men det går fint å betale og komme inn for andre. Sjekk nettsiden for når det er lov til å ta med barn.Anonymous poster hash: 5b25b...2b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå