lurius Skrevet 26. juli 2004 #1 Del Skrevet 26. juli 2004 Her om dagen ringte et av min samboers "onkelbarn " til oss. Dette barnet er 12 år og ringer sjelden til oss.Jeg tar telefonen og sier "Hei" som vanlig. "Hei"kommer det fra andre enden, men så ikke noe mer. Jeg ble da litt overrasket for jeg ventet at personen så skulle si hvem det var som ringte og kanskje hvem det ville snakke med, så da gikk det litt tid. I ettertid fikk jeg kritikk av min sambo fordi jeg ikke hadde spurt/gjettet på hvem det var som ringte slik at barnet stolt kunne fortelle hvem det var som ringte . Ble unek,telig litt paff over dette. Er selv blitt opplært til å si navnet mitt når jeg ringer, ikke la mottaker spørre/gjette seg til dette. Må legge til at dette er noe som gjelder uten unntak hele sambos familie, både voksne og barn i alle aldre. Har veldig lyst til å høre andres mening på dette feltet. Kan hende det er meg som er gammeldags... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 26. juli 2004 #2 Del Skrevet 26. juli 2004 Tror ikke jeg hadde satt meg til å gjette hvem som var iandre enden om det ble stilt etter at jeg hadde sagt hei, nei......da hadde jeg vel sagt HALLO??? Og hvis ingen hadde sagt noe da heller hadde jeg lagt på! Der har du meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Champinell Skrevet 26. juli 2004 #3 Del Skrevet 26. juli 2004 En 12-åring bør kunne presentere seg i telefonen mener jeg. Hadde nok reagert på samme måte som lilletroll. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 26. juli 2004 #4 Del Skrevet 26. juli 2004 Jeg mener at 12 åringen bør si hvem som ringer og hvem han vil snakke med. Det er iallefall slik jeg er opplært til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
glaciera Skrevet 26. juli 2004 #5 Del Skrevet 26. juli 2004 Ja, en tolvåring bør kunne presentere seg. Men kan han ikke det bør man hjelpe barnet på vei og ikke statuere et eksempel der og da. Synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 26. juli 2004 #6 Del Skrevet 26. juli 2004 Hvis man skjønner med en gang hvem det er i andre enden og man vet at det er et barn kan man kanskje hjelpe til litt. Jeg hadde nok lagt på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 26. juli 2004 #7 Del Skrevet 26. juli 2004 Jeg mener at 12 åringen bør si hvem som ringer og hvem han vil snakke med. Det er iallefall slik jeg er opplært til. Ja, det er selvsagt den som ringer som skal presentere seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 26. juli 2004 #8 Del Skrevet 26. juli 2004 Ja, jeg er enig i at den som ringer må presentere seg, ellers ville i hvert fall jeg tatt det for en tulletelefon! En annen ting som gir meg helt noia, er når jeg ringer til noen og sier "hei, det er Bjørnsdatter!" og så får jeg ikke noe svar... da sier jeg hallo? Og så svarer denne personen: "Ja, si hva det er du vil, da!" Er det ikke normalt at en telefonsamtale forløper som følger: *ring* "Hallo, det er hos ***" "Hei, det er Bjørnsdatter!" "Ja, hei du!" "Hei, nå skal du høre her..." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 26. juli 2004 #9 Del Skrevet 26. juli 2004 Virker som om det er de voksne i familien sin skyld, det er jo der 12-åringen har lært det fra. Det er vanlig høflighet å presentere seg i telefonen når man ringer til noen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lurius Skrevet 26. juli 2004 Forfatter #10 Del Skrevet 26. juli 2004 Takk for tilbakemelding. Er så enig, så enig med siste innlegg. Tidligere svarte jeg alltid telefonen med etternavnet mitt, men sambos familie hadde det da med å legge på da de ikke hadde hørt mitt etternavn tidligerer eller forstod hvem som svarte. Det å spørre om de hadde kommet til rett person var ikke et alternativ :o .Dette gjaldt også både barn og voksne. Smiler litt av slike ting nå, men var utrolig irriterende før da jeg nærmest fikk klar beskjed om at min oppførsel var gammeldags når jeg tok dette opp . Piggene kommer ut når andre piller på ens oppførsel som en selv mener er ok . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 26. juli 2004 #11 Del Skrevet 26. juli 2004 Er det ikke normalt at en telefonsamtale forløper som følger: *ring* "Hallo, det er hos ***" "Hei, det er Bjørnsdatter!" "Ja, hei du!" "Hei, nå skal du høre her..." Jo det er helt klart normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 26. juli 2004 #12 Del Skrevet 26. juli 2004 Takk, da er jeg erklært mentalt frisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 26. juli 2004 #13 Del Skrevet 26. juli 2004 Jo det er helt klart normalt. Ja, noe annet hadde jo vært helt merkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 26. juli 2004 #14 Del Skrevet 26. juli 2004 Tror ikke jeg hadde satt meg til å gjette hvem som var iandre enden om det ble stilt etter at jeg hadde sagt hei' date=' nei......da hadde jeg vel sagt HALLO??? Og hvis ingen hadde sagt noe da heller hadde jeg lagt på! Der har du meg [/quote'] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 27. juli 2004 #15 Del Skrevet 27. juli 2004 bjørnsdatter skrevEn annen ting som gir meg helt noia, er når jeg ringer til noen og sier "hei, det er Bjørnsdatter!" og så får jeg ikke noe svar... da sier jeg hallo? Og så svarer denne personen: "Ja, si hva det er du vil, da!" GÅR DET AN???? Det er jo bare en SUPER frekk måte å snakke til en på, da!!! :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 28. juli 2004 #16 Del Skrevet 28. juli 2004 bjørnsdatter skrev GÅR DET AN???? Det er jo bare en SUPER frekk måte å snakke til en på, da!!! :evil: Ikke mye smidige mennesker du har snakket i telefonen med nei... Hvis man ikke kan klare å kommunisere normalt i en telefonsamtale (det er normalt å si noe når det oppstår en pause etter at den andre har sagt noe), da synes jeg folke er mindre sosialt oppegående... Hvis noen ikke skjønner hvem du er (samboers familie f.eks), så kan man jo si: Hallo, det er hos Ole og Kari, det gjorde vi i begynnelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. juli 2004 #17 Del Skrevet 28. juli 2004 Hvis det er en som sjelden bruker tlf og kansje litt sjenert/flau? kansje han ville overraske dere og ville at de voksne skulle snakke først. Unger er litt "rare" i den alderen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå