AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #1 Skrevet 7. desember 2014 Jeg har lagt på meg 10 kg siste året. Dette pga forskjellige årsaker som nakkeproblemer, røykeslutt, p pille slutt og inaktiv etter operasjon. Nå er jeg på fote igjen, tilbake på jobb pg klar for å gå ned i vekt. Men jeg trenger mattips. Jeg er ikke flink til å velge sunne ting, dessverre altfor dårlig. Det jeg trenger mest tips til er sunne lunsj og mellom måltider. Det blir standard skive med pålegg,makrell i tomat ++. Men jeg trenger sunne alternativet. Blir matlei og da ender det fort med noe usunt istedet. Så: Hva spiser du til lunsj og mellommåltider? Hadde satt stor pris på gode råd her Anonymous poster hash: 31c18...e18
Gjest multibox Skrevet 7. desember 2014 #2 Skrevet 7. desember 2014 Nå er målet mitt motsatt av ditt, men du kan fint få i deg mye av det samme likevel. Til lunsj og mellommåltider spiser jeg mye av dette: - nøtter - cottage cheese - bananer - protein/gainershake - proteinbars Om du vil ned er det viktigste å ligge i kcal underskudd i løpet av dagen. Ikke tenk så mye på HVA du spiser i starten, men heller fokuser på å spise mindre, evt mindre kaloritung mat.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #3 Skrevet 7. desember 2014 Nå er målet mitt motsatt av ditt, men du kan fint få i deg mye av det samme likevel. Til lunsj og mellommåltider spiser jeg mye av dette: - nøtter - cottage cheese - bananer - protein/gainershake - proteinbars Om du vil ned er det viktigste å ligge i kcal underskudd i løpet av dagen. Ikke tenk så mye på HVA du spiser i starten, men heller fokuser på å spise mindre, evt mindre kaloritung mat. Blander du cottagevcheese med noe? Eller spiser du det slik det er ?Anonymous poster hash: 31c18...e18
sukkererten Skrevet 7. desember 2014 #4 Skrevet 7. desember 2014 Blander du cottagevcheese med noe? Eller spiser du det slik det er ?Anonymous poster hash: 31c18...e18 Jeg har spist MYE CC, og her kommer noen tips : Cottage Cheese med 2 ss lett yoghurt, den smaken du liker best CC og en håndfull nøtter , evt yoghurt her også CC og noen teskeier med lett syltetøy, eller bare bær, feks blåbær CC som pålegg på knekkebrød, ganske smakløst i grunn, men god proteinkilde . Tips til andre mellommåltid er jo oppskjært frukt og grønnsaker Smoothie Skyr Ovnsstekt søtpotet, namnam!
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #5 Skrevet 9. desember 2014 Takk for tips. Syns faktisk dette er vanskelig å merker jeg har helt mistet kontroll! Ønsker å leve sunt også for helsa sin delAnonymous poster hash: 31c18...e18
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #6 Skrevet 9. desember 2014 Jeg spiser ikke mellommåltider. Jeg spiser frokost, lunsj, middag og kvelds, det får holde. Hvis du er den typen som må ha mellommåltider, vil jeg anbefale deg å holde deg langt unna nøtter. Nøtter er som en religion på KG, det er alltid det første som blir foreslått, men mange nøtter inneholder faktisk flere kalorier enn sjokolade, så med mindre du er særdeles aktiv, er det er veldig destruktivt å spise nøtter. Anonymous poster hash: f2e1c...527
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #7 Skrevet 9. desember 2014 Jeg spiser ikke mellommåltider. Jeg spiser frokost, lunsj, middag og kvelds, det får holde. Hvis du er den typen som må ha mellommåltider, vil jeg anbefale deg å holde deg langt unna nøtter. Nøtter er som en religion på KG, det er alltid det første som blir foreslått, men mange nøtter inneholder faktisk flere kalorier enn sjokolade, så med mindre du er særdeles aktiv, er det er veldig destruktivt å spise nøtter.Anonymous poster hash: f2e1c...527 Den nøtte greia er jeg klar over. Det blir nok bare brukt som feks mellommåltid en svært travelt dag på jobb. Har da et aktivt yrle som enkelt dager bare innholder gåing og løping frem og tilbake Nøtter blir nok ikke mest brukt. MEN ja d innholder mer kalorier. Men det er bedre å spise nøtter enn sjokolade da. Da tenker jeg på innholdet av andre ting feks:)Anonymous poster hash: 31c18...e18
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #8 Skrevet 9. desember 2014 Den nøtte greia er jeg klar over. Det blir nok bare brukt som feks mellommåltid en svært travelt dag på jobb. Har da et aktivt yrle som enkelt dager bare innholder gåing og løping frem og tilbake Nøtter blir nok ikke mest brukt. MEN ja d innholder mer kalorier. Men det er bedre å spise nøtter enn sjokolade da. Da tenker jeg på innholdet av andre ting feks:)Anonymous poster hash: 31c18...e18 Definitivt. Nøtter inneholder sunt fett, men hvis det er vektnedgang som er målet, er nøtter ingen god løsning. Sats heller på frukt. Anonymous poster hash: f2e1c...527
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #9 Skrevet 9. desember 2014 Definitivt. Nøtter inneholder sunt fett, men hvis det er vektnedgang som er målet, er nøtter ingen god løsning. Sats heller på frukt. Anonymous poster hash: f2e1c...527 [/quote Ja det er greit og vet det innholder mange kalorier 👍 har bare hørt så mange som mener det er akkuratt like galt å spise som sjokolade, sett bort fra kalorier med alt det andre liksom Men nok om det. Som sagt vet at nøtter ille er det lureste når en skal ned i vekt og telle litt kalorier Anonymous poster hash: 31c18...e18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå