Gå til innhold

Fuckfriend... Kan det bli noe mer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg styrer rundt med en gutt på min egen alder som også studerer det samme som meg. Vi prater hver eneste dag, og møtes flere ganger i uka (både korte og lengre møter). Spiser middag og ser film og gjør mye av det kjærester gjør. Og vi har himmelsk sex. Dette har pågått i ca. 4 måneder. Han uttrykte når vi begynte sammen at han bare var på jakt etter en fuckfriend, og har gjentatt dette en gang etter dette for en måneds tid siden. Jeg liker han godt og synes han er en herlig fyr, men har ikke utviklet særlig følelser siden jeg har visst hvordan ståa var. Nå begynner jeg derimot å merke at det kribler litt ekstra når jeg prater med han og vi er sammen. Vi kommer utrulig(!) godt overens og har det kjempe artig når vi er sammen. Og jeg er sikker på vi hadde vært et fantastisk par om vi hadde prøvd. Nylig har jeg nemlig begynt å tenke i disse baner, og lurer på om han og kan ha funnet på å utvikle litt følelser? Jeg kan umulig bare "innbile" meg den kjemien som er mellom oss... Men nå har han jo sagt at han ikke var på jakt etter et forhold :-/ Jeg er veldig redd for å skremme han vekk ved å ta opp dette, og føler jeg ville mistet en veldig god venn dersom vi ikke skulle omgås mer. Nå kommer dere sikkert bare til å si at jeg må ta det opp med han... Men er det noe jeg kan gjøre/si for å ikke skremme han vekk? Hva må til for en gutt å utvikle følelser?

Anonymous poster hash: 3921c...7e5

Anonymous poster hash: 2e4ed...b4d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har t.o.m. repetert at han ikke er på utkikk etter mer enn noe casual. Da skal du ta ham på ordet.

Menn og kvinner er forskjellige. Kvinner produserer hormoner under sex som menn ikke produserer, og som skaper tilknytning. Slik er det bare - du kan ikke forvente at han opplever denne prosessen bare fordi det er tilfelle for deg. Likte han deg godt nok og var på jakt etter et forhold hadde han ikke avskrevet ideen eller gjentatt dette for deg (antakeligvis repeterte han dette fordi han var redd/forsto at du etterhvert ville noe mer).

Du bryter av og mister den "vennen". Du er ikke i stand til å ha et platonisk forhold til denne fyren.

Anonymous poster hash: 6374a...cc2
  • Liker 1
Skrevet

Du sier jo at dere har en veldig god kjemi, det kreves to sider for å skape det, og etter mine erfaringer så er det ofte slik at magefølelsen har rett i slike tilfeller. Høres ut som dette kan bli noe, om du ikke vil ta det opp med han så er det jo bare å fortsette, han vil nok garantert ikke miste deg heller hvis dere har det så bra sammen.

Skrevet

Har aldri skjønt meg på FFs som holder på som kjærester. Er man FF, så oppfører man seg som FF, dvs. treffes kanskje hver 10. dag og ikke gjøre kjæresteting sammen

• Liker 1
Skrevet

Ts her. Vi har svært god kjemi og snakker om alt mellom himmel og jord. Er veldig tiltrukket av hverandre, men jeg er redd han kun er tiltrukket av meg "seksuelt". Ønsker på en måte å holde på slik litt til, så kanskje han også utvikler følelser. Men så veldig lenge vil ikke dette gå, da jeg kjenner jeg begynner å utvikle litt følelser (enda ikke veldig mye da). Går det for lang tid vil jeg jo risikere å bli såret.

Selvom jeg trur jeg vet hva utfallet ville blitt dersom jeg prøvde å avslutte det, så må jeg innrømme jeg håper litt at han ikke avviser meg. Det er jo ikke sikkert det ville blitt et forhold ut av oss, men jeg føler det ville vært så galt å ikke prøve :-( Men er redd jeg bare ødelegger for meg selv ved å tenke slik..

Du sier jo at dere har en veldig god kjemi, det kreves to sider for å skape det, og etter mine erfaringer så er det ofte slik at magefølelsen har rett i slike tilfeller. Høres ut som dette kan bli noe, om du ikke vil ta det opp med han så er det jo bare å fortsette, han vil nok garantert ikke miste deg heller hvis dere har det så bra sammen.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Har aldri skjønt meg på FFs som holder på som kjærester. Er man FF, så oppfører man seg som FF, dvs. treffes kanskje hver 10. dag og ikke gjøre kjæresteting sammen

Aha, - det er nok ikke fasit det du kommer med.

Fasit for 'fucking good friends' er helt opp til det enkelte par å legge.

Det som passer for det ene paret passer ikke for det andre paret.

Det finnes ingen ensrettet fasit, og svært mange av parene er nesten som ektepar i et åpent forhold å regne.

• Liker 1
Skrevet

Ts her. Vi har svært god kjemi og snakker om alt mellom himmel og jord. Er veldig tiltrukket av hverandre, men jeg er redd han kun er tiltrukket av meg "seksuelt". Ønsker på en måte å holde på slik litt til, så kanskje han også utvikler følelser. Men så veldig lenge vil ikke dette gå, da jeg kjenner jeg begynner å utvikle litt følelser (enda ikke veldig mye da). Går det for lang tid vil jeg jo risikere å bli såret.

Selvom jeg trur jeg vet hva utfallet ville blitt dersom jeg prøvde å avslutte det, så må jeg innrømme jeg håper litt at han ikke avviser meg. Det er jo ikke sikkert det ville blitt et forhold ut av oss, men jeg føler det ville vært så galt å ikke prøve :-( Men er redd jeg bare ødelegger for meg selv ved å tenke slik..

Enden på FF-forhold er å bli sammen, eller at en eller begge blir såret. Om du vil vente for å se om han utvikler følelser er ikke en dum tanke, men da kan det også gjøre enda vondere å bryte opp :) Vanskelig situasjon!

Skrevet

Hehe, der har du dilemmaet mitt i et nøtteskall ;-) Jeg vet at det må tas opp på et tidspunkt, spørsmålet er vel mer når. Hvordan er gutter på dette området? Kan de utvikle følelser for en de i utgangspunktet bare ønsket å knulle? Og når forholdet vi har nå er ganske likt et kjæresteforhold, hvordan skal jeg da vite hvilke følelser han sitter med? :-S

Enden på FF-forhold er å bli sammen, eller at en eller begge blir såret. Om du vil vente for å se om han utvikler følelser er ikke en dum tanke, men da kan det også gjøre enda vondere å bryte opp :) Vanskelig situasjon!

Skrevet

Hehe, der har du dilemmaet mitt i et nøtteskall ;-) Jeg vet at det må tas opp på et tidspunkt, spørsmålet er vel mer når. Hvordan er gutter på dette området? Kan de utvikle følelser for en de i utgangspunktet bare ønsket å knulle? Og når forholdet vi har nå er ganske likt et kjæresteforhold, hvordan skal jeg da vite hvilke følelser han sitter med? :-S

Jepp, det kan vi! Tror ikke gutter og jenter er så forskjellige der egentlig :) Det er jo umulig å vite helt sikkert hva slags følelser han sitter, men om det føles ut som et kjæresteforhold så er det vel godt mulig at det er akkurat det det er :) Og sist eg sjekket så kreves det to personer for å skape det også :P

Skrevet

Og dersom jeg skal ta det opp, hvordan kan jeg formulere meg for å få han til å skjønne at jeg bare ønsker å la det gå sin gang og se hva som skjer? Ikke sikkert det ville blitt et forhold uansett! Jeg ønsker jo bare at vi ikke skal utelukke noe :)

Skrevet

Trur helt ærlig at han er litt redd også. Kom ut av et forhold for ikke veldig lenge siden (det eneste han har hatt, varte i 6mnd), og jeg mistenker at hun dama var ganske kravstor. Nå studerer vi begge et krevende studie ved ntnu, og tror han er redd for at et forhold skal gå ut over skole og egentid(han er en person som er avhengig av dette).

Men hvordan skal jeg få han til å forstå at alle forhold er forskjellig?? Jeg har ingen hensikt i å ta fra ham noe av det som er viktig for han.

Jepp, det kan vi! Tror ikke gutter og jenter er så forskjellige der egentlig :) Det er jo umulig å vite helt sikkert hva slags følelser han sitter, men om det føles ut som et kjæresteforhold så er det vel godt mulig at det er akkurat det det er :) Og sist eg sjekket så kreves det to personer for å skape det også :P

Skrevet

Og dersom jeg skal ta det opp, hvordan kan jeg formulere meg for å få han til å skjønne at jeg bare ønsker å la det gå sin gang og se hva som skjer? Ikke sikkert det ville blitt et forhold uansett! Jeg ønsker jo bare at vi ikke skal utelukke noe :)

Hvis planen er å bare la det gå sin gang, er det nødvendig å ta det opp da?

Skrevet

Fordi "å la det gå sin gang" vil ikke gå dersom det er helt utelukket for ham :-/

Hvis planen er å bare la det gå sin gang, er det nødvendig å ta det opp da?

Skrevet

Som Lille-Pus sier, er det som regel ikke slik. Problemet er at mange jenter TROR det er slik, og dersom det blir noe mer enn sex, konkluderer de automatisk med at et forhold er mulig.

Er generelt lite fan av uttrykket "fuckfriends", og jeg kjenner ingen som bruker det heller. Jeg kjenner derimot mange menn som ligger med ulike jenter jevnlig og har slike forhold. Det er typisk at jentene refererer til deres seksuelle forhold som "fuckfriends" og så begynner å si "han tok meg med ut på middag, kanskje han liker meg?".

Det er ganske enkelt casual sex. Dating. Sex og litt til. "Seeing each other". Det er to mennesker som har sex og hygger seg sammen uten at de er forpliktet til hverandre.

Man prater, spiser middag - hva enn man selv vil. Men begge holder mulighetene åpne til å treffe andre.

Det jenter sliter med å forstå er at man kan like å tilbringe tid med noen uten å ville ha hele pakka. Han har sagt han ikke vil ha et forhold - han lyver ikke. Han er ikke dum.

Han liker å tilbringe tid med henne, men han får jo nå i pose og sekk. Det finnes så og si ingen insentiver for å endre situasjonen for hans del. Det blir som å si "hey hva sier du til at vi fortsetter som nå, bortsett fra at du ikke kan ligge med andre jenter du evt. treffer?". Det er jo en kjempedeal..

• Liker 2
Skrevet

Fordi "å la det gå sin gang" vil ikke gå dersom det er helt utelukket for ham :-/

Du må være ærlig med deg selv.

Dersom du ikke engang våger å tilstå for deg selv hva du vil, er dette fånyttes. Dersom du vil "la det gå sin gang" og du genuint ikke bryr deg, er det ingen grunn til å ta opp noe som helst.

Men du vil nevne det, for du vil forsikre deg om at det er en mulighet for et forhold. Fordi det er det du ultimat sett vil ha. Men du er redd for å si det, i frykt for avvisning. Det er det som er greia og du må rett og slett bli litt voksen her, se på hva du vil og ta de evt. konsekvensene. Du kan ikke unngå konfrontasjon i håp om at han vil ta den. Det er du som vil endre situasjonen, og ansvaret ligger her på deg.

Han kjenner deg. Han har hatt sex med deg mange ganger, hatt lange samtaler, sett film, spist middag. Det er ingen grunn til å "la det gå sin gang" i håp om et forhold. Vil han det, så vet han det.

Det verste som kan skje er at han ikke vil ha et forhold med deg. Du er allerede keen og det kommer til å bli verre. Det eneste rasjonelle i en slik situasjon er å kutte kontakten, selv om det er kjipt.

Skal du ha et oppriktig svar fra hans side, må du stille et tydelig spm.

Ikke "liker du meg?" Ikke anklagelser om at han ikke bryr seg. Ikke "treffer du andre?

Men klart og tydelig "dette er det jeg vil, vil du det samme?". Ja, det betyr at du legger hjertet under hammeren, men det er ingen gevinst her i livet uten risiko.

• Liker 2
Skrevet

Han sier at han ikke er interessert i å treffe noen andre enn meg, og sier han ikke ville likt det dersom jeg knullet eller flørtet med noen andre.

Som Lille-Pus sier, er det som regel ikke slik. Problemet er at mange jenter TROR det er slik, og dersom det blir noe mer enn sex, konkluderer de automatisk med at et forhold er mulig.

Er generelt lite fan av uttrykket "fuckfriends", og jeg kjenner ingen som bruker det heller. Jeg kjenner derimot mange menn som ligger med ulike jenter jevnlig og har slike forhold. Det er typisk at jentene refererer til deres seksuelle forhold som "fuckfriends" og så begynner å si "han tok meg med ut på middag, kanskje han liker meg?".

Det er ganske enkelt casual sex. Dating. Sex og litt til. "Seeing each other". Det er to mennesker som har sex og hygger seg sammen uten at de er forpliktet til hverandre.

Man prater, spiser middag - hva enn man selv vil. Men begge holder mulighetene åpne til å treffe andre.

Det jenter sliter med å forstå er at man kan like å tilbringe tid med noen uten å ville ha hele pakka. Han har sagt han ikke vil ha et forhold - han lyver ikke. Han er ikke dum.

Han liker å tilbringe tid med henne, men han får jo nå i pose og sekk. Det finnes så og si ingen insentiver for å endre situasjonen for hans del. Det blir som å si "hey hva sier du til at vi fortsetter som nå, bortsett fra at du ikke kan ligge med andre jenter du evt. treffer?". Det er jo en kjempedeal..

Skrevet

Trur helt ærlig at han er litt redd også. Kom ut av et forhold for ikke veldig lenge siden (det eneste han har hatt, varte i 6mnd), og jeg mistenker at hun dama var ganske kravstor. Nå studerer vi begge et krevende studie ved ntnu, og tror han er redd for at et forhold skal gå ut over skole og egentid(han er en person som er avhengig av dette).

Men hvordan skal jeg få han til å forstå at alle forhold er forskjellig?? Jeg har ingen hensikt i å ta fra ham noe av det som er viktig for han.

Hvis han synes den ordningen dere har i dag ikke stjeler for mye tid og det er sånn du ønsker å ha det, så er det vel ikke noe særlig mer å forklare? Den eneste forskjellen du vil ha er vel at dere skal kalle hverandre for et par? :)

Skrevet

Ja det er i grunnen det jeg vil. Samt at vi kan møte hverandres venner og familie.

Hvis han synes den ordningen dere har i dag ikke stjeler for mye tid og det er sånn du ønsker å ha det, så er det vel ikke noe særlig mer å forklare? Den eneste forskjellen du vil ha er vel at dere skal kalle hverandre for et par? :)

Skrevet

Jeg har vært i lignende situasjon selv, der jeg konfronterte han og spurte hva som var greia mellom oss. Da kom det fram at vi for han kun var fuckfriends. Jeg ble kjempesåret og lei meg...

Men. etter en ukes tid fra hverandre, snakket vi sammen og han visste egentlig at han var forelsket i meg, men var litt redd. Nå er vi sammen, men som sagt, har vi en del ting i fortiden vi ikke snakker så mye om.. Tilliten min til han var helt på bånn, men vi jobber med det.

Så, man kan gå fra ff til par, men sjansen for å bli såret er definitivt der. Lykke til ts!

Skrevet

Har også vært i litt samme situasjon men han drev egentlig på med en del andre jenter også.
Og alt han sa var løgn, nye historier og bortforklaringer hver gang.
Han studerte samme sted også.

Anonymous poster hash: d7f8b...9c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...