Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje noen kan hjelpe meg med årets vanskeligste gaver? Begge må sendes i posten, så fint om det ikke er noe veldig stort/tungt/knuselig. Tenker en 2-400 kr pr gave.

Gave 1: min tante og onkel. De er i 60/70-årene. Bor på landet, et stykke unna nærmeste by (som heller ikke er spesielt stor). De har det meste av det de trenger. Er litt "enkle" og jordnære i smaken; ting trenger ikke være så feiende flott og fancy for at de skal sette pris på det (ofte snarere tvert i mot, de er litt tradisjonelle av seg). Er pensjonerte bønder, ser endel på TV (alt fra Norge rundt til actionfilm), er glad i fotball. Kan også interessere seg endel for kunst og kultur, men det har jeg ikke helt klart å bli klok på hva de liker og ikke. Har prøvd å gi dem noen matgaver før, men føler at det ble litt "bom".

Gave 2: min fetter og hans samboer. Er i 30-årene. Trivelige folk, men vi har for det meste ganske "overfladisk" kontakt, så jeg kjenner ham egentlig ikke så godt (og han har ikke vært sammen med samboeren så veldig lenge, så henne kjenner jeg enda dårligere). De bor på gård, er typisk praktiske og stå-på-personer begge to. Lite interessert i mat og denslags, tror det går endel i filmkikking og spill, men det har de alt de vil ha tror jeg. Sikkert fint med noe til huset, men jeg ANER ikke hva slags smak de har og hva de mangler. Pluss at fetteren min strengt tatt har ganske laber interesse for den slags også, så da blir det fort en gave som er mest til henne. Urgh, vanskelig.

Anonymous poster hash: b7ff9...3a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvorfor ikke lage gave?

Anonymous poster hash: bb547...6db
Skrevet

Hvorfor i det hele tatt gi gaver når man ikke er særlig nært personene (ref. ditt søskenbarn)?

Blir jo bare slik at man gir noe som ikke faller i smak og som blir stuet bort/kastet. Hva med å bli enige om å ikke gi gave?

Anonymous poster hash: 9f6b9...97f
Skrevet

Til din tante og onkel; Hva med hjemmelaget julegodt: marsipanfigurer, tårnkakepinner med glasur og sjokolade, rundstykker, gløgg, pepperkaker, krumkaker osv?:) Du kan jo ringe barna deres og spørre hva slags slik jule-snacks de liker.

Hva med gavekort på en lokal restaurant?

Til paret: hva med å gifte dem et gavekort på steam? De bør bruke det fra før i såfall, hør med vennene deres om de vet. Gavekort på kino? Vet ikke jeg så mye om gårdsbruk, men hva med noe praktisk til det da; klær, utstyr, verktøy? En kurv med hjemmelaget julegodt kan du jo også gi dem, ring venner og familie som er nærmere å hør hva de liker:)

Anonymous poster hash: 43d28...31b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...