AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #1 Skrevet 7. desember 2014 Heii Hvor mye julemat(ribbe,kjøttkaker) skal dere spise? Prøver å gå ned i vekt, og lurer på om dette er for mye: 1 stk ribbe bit 2 småe kjøttkaker 2 poteter. x 2 (tar det to ganger) Og hjemmelaget brunsaus(ikke mye)Anonymous poster hash: 16b10...53d
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #2 Skrevet 7. desember 2014 Slanker meg selv, men akkurat på julaften og 1-2. juledag gir jeg meg selv fri fra kaloritellinga. Det betyr ikke at jeg kommer til å sluke 20 Anton Berg-sjokolader før lunsj liksom, men jeg spiser ihvertfall både frokost, lunsj og julemiddag på samme måte som de andre rundt bordet og tar den sausen jeg vil ha. Målet skal jo være en livsstilsendring, og det er innmari vanskelig å motivere seg til noen varig endring når man ikke kan kose seg med julematen engang. Det at jeg kan glede meg til noen deilige juledager med nydelig mat er jo noe av det som motiverer meg til å være sunn resten av desember. Med en gang man blir FOR hysterisk, så risikerer man å til slutt gå på en skikkelig smell hvor man gir opp og begynner å fråtse og ødelegge hele slankinga. Med mindre du er farlig overvektig og bør ned i vekt fortere enn svint, så vil jeg råde deg til å ta det med ro. (Nå tar jeg som utgangspunkt at også du er glad i julemat, da. Hvis du egentlig ikke bryr deg så mye om ribbe og saus, så kan du jo heller spise små mengder av dette og bruke "kosekvoten" på noe annet du liker bedre.) Anonymous poster hash: acc1c...5be 6
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #3 Skrevet 7. desember 2014 Stor takk til deg som tlk deg tid til å svare! Anonymous poster hash: 16b10...53d
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #4 Skrevet 7. desember 2014 Slanker meg selv, men akkurat på julaften og 1-2. juledag gir jeg meg selv fri fra kaloritellinga. Det betyr ikke at jeg kommer til å sluke 20 Anton Berg-sjokolader før lunsj liksom, men jeg spiser ihvertfall både frokost, lunsj og julemiddag på samme måte som de andre rundt bordet og tar den sausen jeg vil ha. Målet skal jo være en livsstilsendring, og det er innmari vanskelig å motivere seg til noen varig endring når man ikke kan kose seg med julematen engang. Det at jeg kan glede meg til noen deilige juledager med nydelig mat er jo noe av det som motiverer meg til å være sunn resten av desember. Med en gang man blir FOR hysterisk, så risikerer man å til slutt gå på en skikkelig smell hvor man gir opp og begynner å fråtse og ødelegge hele slankinga. Med mindre du er farlig overvektig og bør ned i vekt fortere enn svint, så vil jeg råde deg til å ta det med ro. (Nå tar jeg som utgangspunkt at også du er glad i julemat, da. Hvis du egentlig ikke bryr deg så mye om ribbe og saus, så kan du jo heller spise små mengder av dette og bruke "kosekvoten" på noe annet du liker bedre.)Anonymous poster hash: acc1c...5be Stor takk til deg som tok deg tid til å svare! Anonymous poster hash: 16b10...53d
flinkeceline Skrevet 7. desember 2014 #5 Skrevet 7. desember 2014 Umm jeg bruker å ha som vane å gå for medisterkakene og surkålen, mest av det i alle fall for er ikke like mye kalorier i det som i selve juleribba.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #6 Skrevet 7. desember 2014 Går på lavkarbo og tror det blir servert pinnekjøtt i år. Kommer til å forsyne meg av kjøttet og kålrabistappa. Kaker holder jeg meg unna, men det er ikke noe savn. Et alternativ er kesam og varme skogsbær.<br />Hvis det serveres ribbe, spiser jeg ribbe og surkål og grønnsaker.<br /><br />Anonymous poster hash: dfe7e...b38 2
The Kitten Skrevet 8. desember 2014 #7 Skrevet 8. desember 2014 Jeg gjør som vanlig. Spiser til når jeg er sulten og til jeg er passe mett. 2
Gjest Vinglepetra Skrevet 8. desember 2014 #8 Skrevet 8. desember 2014 Jeg kommer til å spise til jeg er stappmett Slik gjør jeg hvert eneste år på juleaften. Det er helt greit å kose seg i julen!
Teriyaki Skrevet 8. desember 2014 #9 Skrevet 8. desember 2014 Nå er ikke jeg i slankemodus, snarere tvert i mot da jeg er gravid, men jeg synes ikke man skal bli for fanatisk når det gjelder slankingen. Det bør være helt ok å spise seg mett på julaften. Det er virkelig ikke den lille kosen i julen man legger på seg av, det er jo hvordan man spiser resten av året. Det innebærer jo så klart at man ikke gumler julekaker og godis hele dagen i hele romjulen, men det gjør vel de færreste. Kos deg med ribbe og saus du.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #10 Skrevet 8. desember 2014 jeg prøver også å gå ned i vekt, men julekvelden skal jeg spise til jeg ligger på sofaen å ynker meg! man blir ikke feit av en julemiddag, akkurat som at man ikke blir tynn av en salat ^^ Anonymous poster hash: 25809...2b6 2
Gjest Mythic Skrevet 8. desember 2014 #11 Skrevet 8. desember 2014 Umm jeg bruker å ha som vane å gå for medisterkakene og surkålen, mest av det i alle fall for er ikke like mye kalorier i det som i selve juleribba. Da glemmer du at ribba er mye sunnere enn både medisterkaker og surkål, etter som ribba er rent kjøtt, mens det andre er blandingsprodukter, og slett ikke like bra for deg. Kalorier er ikke det viktigste i verden, man bør tenke på at kroppen reagerer positivt på ren mat framfor blandingsprodukter. Jeg ville bare valgt ribbe, og kuttet ut medisterpølse og medisterkaker til julemiddagen.
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 8. desember 2014 #12 Skrevet 8. desember 2014 Som min mor sier: Det er ikke hva man spiser mellom jul og nyttår som er avgjørende. Det som er avgjørende er hva man spiser mellom nyttår og jul. (Hun jobber innen helsevesenet og er veldig nøye på kostholdet sitt).
Kvist Skrevet 8. desember 2014 #13 Skrevet 8. desember 2014 Da glemmer du at ribba er mye sunnere enn både medisterkaker og surkål, etter som ribba er rent kjøtt, mens det andre er blandingsprodukter, og slett ikke like bra for deg. Kalorier er ikke det viktigste i verden, man bør tenke på at kroppen reagerer positivt på ren mat framfor blandingsprodukter. Jeg ville bare valgt ribbe, og kuttet ut medisterpølse og medisterkaker til julemiddagen. Hvordan får du surkål til å bli et blandingsprodukt? Det er jo bare kål og krydder/smakstilsetning 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #14 Skrevet 8. desember 2014 Selv ser jeg julaften og nyttårsaften som vektbekymringsfri sone. Resten av juleuken består også av en god del mer kaloririk mat enn ellers, men jeg dytter jo ikke i meg slikt i ukedager ellers. Selv i fjor, da jeg ønsket å gå ned 5-6 kg i vekt, gikk det knirkefritt med litt julefråtsing. Så lenge man ikke fråtser og koser seg hver dag mellom julaften og nyttår, så burde jo ting gå på skinner. Anonymous poster hash: aea69...060
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #15 Skrevet 8. desember 2014 Selv ser jeg julaften og nyttårsaften som vektbekymringsfri sone. Resten av juleuken består også av en god del mer kaloririk mat enn ellers, men jeg dytter jo ikke i meg slikt i ukedager ellers. Selv i fjor, da jeg ønsket å gå ned 5-6 kg i vekt, gikk det knirkefritt med litt julefråtsing. Så lenge man ikke fråtser og koser seg hver dag mellom julaften og nyttår, så burde jo ting gå på skinner. Anonymous poster hash: aea69...060 Mente jo hver dag utenom romjulen, altså resten av året. Anonymous poster hash: aea69...060
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå