Gå til innhold

Smør kontra margarin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bakt boller med smør i stedet for margarin i dag og syns smaken er så veldig annerledes!

Hva bruker du og syns du det er stor forskjell..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smør gir best resultat som smakstilsetning generelt. I bakverk, supper, sauser etc.

Margarin er forsåvidt forbeholdt steking.

Skrevet

Jeg bruker aldri margarin til steking eller annen matlaging, nettopp fordi smaken er så annerledes. Til vanlig bruker jeg olje. (Ikke til boller, da!) Jeg har heller kuttet ut smør til hverdags, og når jeg en sjelden gang bruker det velger jeg setersmør og nyter smaken!

Gjest Anonymous
Skrevet

Bruker alltid "godt" smør til baking og steking. År og dager siden jeg hadde margarin i kjøleskapet.

Hender jeg bruker olje.

Skrevet

Jeg synes smør gir best smak. Men animalsk fett er ikke bra for kroppen, så det bruker jeg ytterst sjelden.

Skrevet

Kunne ikke falle meg inn å bruke margarin til noen ting.

Til steking (avhengig av hva jeg skal lage):

-ulike oljer

-smør

Til baking:

-smør

Skrevet

Foretrekker smør i de aller fleste tilfeller, siden det gir maten best smak. Blir ikke det samme å tilsmake en saus med margarin liksom. Vi bruker veldig lite smør til hverdags, så jeg synes det skal være "ordentlig" når vi først bruker det. Har også stående en flaske flytende melange til å steke ting som ikke skal stekes i olje (egg takler jeg ikke stekt i olje, samt et par andre ting), og en pakke flora soft som stort sett ikke blir brukt ;)

Skrevet
Jeg synes smør gir best smak. Men animalsk fett er ikke bra for kroppen' date= så det bruker jeg ytterst sjelden.

Dette med at animalsk fett ikke er bra for kroppen er en sannhet med modifikajoner.

Her er interessant lesning om de ulike fettypene

Skrevet

Jeg har aldri tenkt over dette jeg, og har brukt margarin (Melange) til både baking og steking. Av en eller annen grunn har jeg alltid trodd at dette var det beste å bruke. Hva slags smør bruker dere da?

Skrevet

Synes det kan bli litt salt med Tine Meierismør i boller. Men det er nok bare en overgang. Har selv brukt margarin. Huff!

Skrevet
Synes det kan bli litt salt med Tine Meierismør i boller.

Det er jo bare å bruke usaltet smør det :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...