Gå til innhold

Student/dårlig råd - hvor mye bruker du på mat i uken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye ca. bruker du på mat i uken? Middagstips? =)

Anonymous poster hash: 72e2c...c4f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er 2 studenter og prøver å holde oss til 1000,- i uken. Nå kjøper vi økologisk kjøtt og melkeprodukter da, og det koster litt ekstra, men vi har kuttet kraftig ned på kjøttforbruket etter at vi gikk over til økologisk.

Tar gjerne ukeshandelen i Danmark da vi ofte får tak i gratisbilletter, og mat er som kjent mye billigere der. Vet ikke om du har denne muligheten, men hvis du har: ta turen dit :)

Typiske middager her i heimen er:

Avocadospagetti - 3,4 avocadoer moses med frisk basilikum, saften av en sitron, salt & pepper og så vender du fullkornsspagetti inn i denne blandingen.

Ovnsbakt fisk marinert i sitronsaft, revet sitronskall og soyasaus. Bruker gjerne appelsin og honning som marinade også.

Lager mye supper, f.eks lasagnesuppe, meksikansk tomatsuppe/tacosuppe, sitronkyllingsuppe, blomkålsuppe, jordskokksuppe. Man kan lage suppe av omtrent alt mulig :fnise:

Ovnsbakte grønnsaker spiser vi en god del av, gjerne med rene stykker kjøtt ved siden av. Dropper ofte saus, men bruker enten kryddersmør/gode oljer/chimichurri for å gi en god smak.

Grove pitabrød med sitronmarinert svin/kylling, salat, tomater og agurk med tzatziki.

Nachos med tomater, rødløk, avocado, bønner og litt ost, her kan man fint droppe kjøtt.

Anbefaler å fylle opp med basisingredienser når storstipendene kommer. Pasta, ris, krydder, hermetiserte tomater/bønner, oljer. Fyll opp :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg bor i England, så det er heldigvis litt billigere å kjøpe mat der, men ville allikevel antatt at jeg bruker omlag 300-400 kroner på mat i uken. Jeg kjøper inn masse basisvarer når semester starter (pasta, boksmat, frossenmat, osv.), og kjøper grønnsaker, brød o.l. etterhvert som det er behov for det. :-)

• Liker 1
Skrevet

500 kroner i uken. Totalt 2000 i mnd.

Spiser bra mat :)

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Jeg er student som bor veldig billig. Bruker ca. 2300 i måneden, men prøver å ikke gå over 2000 (klarer det aldri)

Skrevet

1000 kr i mnd.

Anonymous poster hash: b1b4d...18b
Skrevet

Vi er 2 studenter og prøver å holde oss til 1000,- i uken. Nå kjøper vi økologisk kjøtt og melkeprodukter da, og det koster litt ekstra, men vi har kuttet kraftig ned på kjøttforbruket etter at vi gikk over til økologisk.

Tar gjerne ukeshandelen i Danmark da vi ofte får tak i gratisbilletter, og mat er som kjent mye billigere der. Vet ikke om du har denne muligheten, men hvis du har: ta turen dit :)

Hvor får du tak i gratisbiletter til danmark? :)

Anonymous poster hash: bc768...3cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...