AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #1 Skrevet 7. desember 2014 Hvor mye ca. bruker du på mat i uken? Middagstips? =) Anonymous poster hash: 72e2c...c4f
Purple Basil Skrevet 7. desember 2014 #2 Skrevet 7. desember 2014 Vi er 2 studenter og prøver å holde oss til 1000,- i uken. Nå kjøper vi økologisk kjøtt og melkeprodukter da, og det koster litt ekstra, men vi har kuttet kraftig ned på kjøttforbruket etter at vi gikk over til økologisk. Tar gjerne ukeshandelen i Danmark da vi ofte får tak i gratisbilletter, og mat er som kjent mye billigere der. Vet ikke om du har denne muligheten, men hvis du har: ta turen dit Typiske middager her i heimen er: Avocadospagetti - 3,4 avocadoer moses med frisk basilikum, saften av en sitron, salt & pepper og så vender du fullkornsspagetti inn i denne blandingen. Ovnsbakt fisk marinert i sitronsaft, revet sitronskall og soyasaus. Bruker gjerne appelsin og honning som marinade også. Lager mye supper, f.eks lasagnesuppe, meksikansk tomatsuppe/tacosuppe, sitronkyllingsuppe, blomkålsuppe, jordskokksuppe. Man kan lage suppe av omtrent alt mulig Ovnsbakte grønnsaker spiser vi en god del av, gjerne med rene stykker kjøtt ved siden av. Dropper ofte saus, men bruker enten kryddersmør/gode oljer/chimichurri for å gi en god smak. Grove pitabrød med sitronmarinert svin/kylling, salat, tomater og agurk med tzatziki. Nachos med tomater, rødløk, avocado, bønner og litt ost, her kan man fint droppe kjøtt. Anbefaler å fylle opp med basisingredienser når storstipendene kommer. Pasta, ris, krydder, hermetiserte tomater/bønner, oljer. Fyll opp 2
ickyicky Skrevet 7. desember 2014 #3 Skrevet 7. desember 2014 Jeg bor i England, så det er heldigvis litt billigere å kjøpe mat der, men ville allikevel antatt at jeg bruker omlag 300-400 kroner på mat i uken. Jeg kjøper inn masse basisvarer når semester starter (pasta, boksmat, frossenmat, osv.), og kjøper grønnsaker, brød o.l. etterhvert som det er behov for det. :-) 1
Gjest Verify Skrevet 7. desember 2014 #4 Skrevet 7. desember 2014 500 kroner i uken. Totalt 2000 i mnd. Spiser bra mat
Gjest Herr Heftig Skrevet 7. desember 2014 #5 Skrevet 7. desember 2014 Jeg er student som bor veldig billig. Bruker ca. 2300 i måneden, men prøver å ikke gå over 2000 (klarer det aldri)
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #6 Skrevet 7. desember 2014 1000 kr i mnd. Anonymous poster hash: b1b4d...18b
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #7 Skrevet 7. desember 2014 Vi er 2 studenter og prøver å holde oss til 1000,- i uken. Nå kjøper vi økologisk kjøtt og melkeprodukter da, og det koster litt ekstra, men vi har kuttet kraftig ned på kjøttforbruket etter at vi gikk over til økologisk. Tar gjerne ukeshandelen i Danmark da vi ofte får tak i gratisbilletter, og mat er som kjent mye billigere der. Vet ikke om du har denne muligheten, men hvis du har: ta turen dit Hvor får du tak i gratisbiletter til danmark? Anonymous poster hash: bc768...3cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå