AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #21 Skrevet 7. desember 2014 Abonnement på kryssordblad, gavekort på opplevelse, gavekort på restaurant, konfekt.. Anonymous poster hash: 43c6c...09c
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #22 Skrevet 7. desember 2014 Hvorfor prakke på noen en veldedig gave til et formål giver bestemmer? Jeg hadde blitt rasende over en slik gave, fordi jeg ikke hadde kunnet velge organisasjon selv.... Fordi om DU hadde blitt rasende så betyr det ikke at alle andre tenker som deg. Du er vel ikke malen for hvordan ting skal være her i verden? Anonymous poster hash: acaed...623 3
Jolene Skrevet 7. desember 2014 #23 Skrevet 7. desember 2014 Fordi om DU hadde blitt rasende så betyr det ikke at alle andre tenker som deg. Du er vel ikke malen for hvordan ting skal være her i verden? Anonymous poster hash: acaed...623 Jeg gir bare TS et perspektiv på saken. Dersom du ikke liker det, ikke les
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #24 Skrevet 7. desember 2014 Jeg gir bare TS et perspektiv på saken. Dersom du ikke liker det, ikke les Kunne jo ikke unngå lese om "perspektivet" ditt siden jeg følger med i denne tråden. Anonymous poster hash: acaed...623 3
Jolene Skrevet 7. desember 2014 #25 Skrevet 7. desember 2014 Kunne jo ikke unngå lese om "perspektivet" ditt siden jeg følger med i denne tråden. Anonymous poster hash: acaed...623 Ok
Lista Skrevet 7. desember 2014 #26 Skrevet 7. desember 2014 Fordi jeg ikke vil ha mitt navn assosiert med noe jeg ikke bestemmer selv. Jeg støtter de organisasjonene jeg selv ønsker å støtte, med mitt navn. Så ja, jeg hadde blitt rasende fordi da hadde giver bevist at personen ikke kjente meg. Veldedige gaver er fint det, men da skal det være en organisasjon jeg faktisk ønsker å støtte. Er det virkelig mange veldedige organisasjoner du IKKE ville støttet? Altså, en ting er å velge noen (man kan jo ikke gi til alle), men her er det noen som betaler for deg. 4
Jolene Skrevet 7. desember 2014 #27 Skrevet 7. desember 2014 Er det virkelig mange veldedige organisasjoner du IKKE ville støttet? Altså, en ting er å velge noen (man kan jo ikke gi til alle), men her er det noen som betaler for deg. Ja, det er det. Har et knippe jeg ville støttet. 2
Lillemini Skrevet 7. desember 2014 #28 Skrevet 7. desember 2014 Er det virkelig mange veldedige organisasjoner du IKKE ville støttet? Altså, en ting er å velge noen (man kan jo ikke gi til alle), men her er det noen som betaler for deg. Helt enig. Hadde skjønt "raseriet" om det ble gitt en gave i vedkommendes navn til Ku Klux Klan eller noe, men ellers så ser jeg ikke helt problemet. 😜 Grei nok at man ikke nødvendigvis blir så veldig glad, men å reagere med sinne over det man selv anser som en dårlig julegave syns jeg bare er uhøflig. Jeg ble i alle fall opplært til å takke pent for det jeg får, selv om det kanskje ikke var akkurat det jeg hadde lyst på. 4
Lista Skrevet 7. desember 2014 #29 Skrevet 7. desember 2014 Ja, det er det. Har et knippe jeg ville støttet. Nysgjerrig som jeg er; kan du nevne noen?
Jolene Skrevet 7. desember 2014 #30 Skrevet 7. desember 2014 Nysgjerrig som jeg er; kan du nevne noen? Bla RIO og regnskogfondet.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #31 Skrevet 7. desember 2014 Fenalår. Anonymous poster hash: f71ae...2cb
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #32 Skrevet 7. desember 2014 Bla RIO og regnskogfondet. Så en gave til Kirkens nødhjelp, redd barna eller leger uten grenser hadde gjort deg rasende?Anonymous poster hash: b7ae2...fd8 3
Purple Basil Skrevet 8. desember 2014 #33 Skrevet 8. desember 2014 Fordi om DU hadde blitt rasende så betyr det ikke at alle andre tenker som deg. Du er vel ikke malen for hvordan ting skal være her i verden?Anonymous poster hash: acaed...623 Enig. Det er mildt sagt merkelig å bli rasende over at noen har prøvd å gjøre noe hyggelig for andre Det er mange organisasjoner som jeg enten ikke støtter eller som jeg ikke har hørt om, men får jeg en slik gave så er jeg glad den forhåpentligvis har hjulpet noen andre uansett. Selv om man ikke nødvendigvis er enig i alt en organisasjon gjør, så kan man likevel finne positive ting de gjør for andre. Synes du skal gå for det dersom du ønsker det, ts. Du kan jo snoke rundt og høre om svigermor har noen hjertesaker? 2
Chizue Skrevet 8. desember 2014 #34 Skrevet 8. desember 2014 Gi henne en katt eller en hund... xD Eller gullfisk.. - Om hun er sporty av seg, hva med å gi henne ett kurs av ett eller annet slag? Rafting,snowboard,alpint, padling, dykking... Hval-safari...noe utenom det vanlige?
clyde Skrevet 8. desember 2014 #35 Skrevet 8. desember 2014 Enig. Det er mildt sagt merkelig å bli rasende over at noen har prøvd å gjøre noe hyggelig for andre Det er meget spesielt ja. 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #36 Skrevet 8. desember 2014 Send henne på spa! Hun er muligens skeptisk først men etter 60 min massasje så har nok pipa fått en annen låt hihi :D du kan evt gå sammen med henne så blir det mindre fremmed og "skummelt" Anonymous poster hash: 7a912...436 1
Jolene Skrevet 8. desember 2014 #37 Skrevet 8. desember 2014 Svarer dere alle i en, lettere på den måten. For min del er det å gi til veldedighet noe som er personlig. Jeg gir aldri penger til en organisasjon jeg ikke har lest meg opp på og som jeg er enig i. Derfor har jeg aldri støttet en organisasjon "bare pga navnet" etc eller andre skjødesløse grunner. Nettopp av den grunnen hadde jeg blitt rasende dersom noen hadde gitt penger i mitt navn etc, fordi jeg liker selv å velge hva jeg ønsker å støtte samt assosiere mitt navn med. Frelsesarmeen er en sånn en. Jeg støtter aldri med penger til deres innsamlinger pga de krenker de homofiles rettigheter ved å diskriminere dem. Egentlig alle religiøse organisasjoner. Blander man religion og veldedig arbeid får man som oftest en uheldig konsekvens. Denne konsekvensen ønsker jeg ikke å støtte, samt jeg er ikke kristen. Heldigvis så vet de som kjenner meg at å gi til veldedighet skal være noe man selv ønsker å gjøre, ikke fordi man går tom for gaveideer og bare gir noen kr til en eller annen organisasjon. Jeg ser ned på sånne handlinger, for det viser jo bare at du ikke kjenner personen. Som regel har alle en organisasjon de selv støtter, det handler jo om å kjenne personen gaven skal til. *SNIP* *SNIP*Anonymous poster hash: b7ae2...fd8 *SNIP* Det er meget spesielt ja. 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #38 Skrevet 8. desember 2014 Takk for gode forslag alle sammen Anonymous poster hash: 77865...4a3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #39 Skrevet 8. desember 2014 Hvis hun liker å bake kan jo en ny bakebok være noe. Eller kanskje hun trenger noe nytt bakeutstyr. Har hun liten benkplass er stekebrettstativ fra Clas Ohlson genialt. Da kan hun heve/avkjøle flere brett samtidig. Slikkepotter med Mariusmønster er koselig å få. Eller noen nye bakeboller. Margretebollene er tidløse og veldig god kvalitet. Og hvilken kjøkkenmaskin har hun? Finnes mye fint utstyr til de ulike kjøkkenmaskinene. Har hun assistent kan du sjekke om hun har vispebolle. Den er genial å vispe krem eller eggedosis. Og ikke koster den all verden heller.Anonymous poster hash: 06bc0...c09 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #40 Skrevet 8. desember 2014 Jeg er enig med Jolene - å gi til veldedighet er noe personlig, noe som JEG ønsker å gi selv. Om noen velger å gi til veldedighet/organisasjon på vegne av meg, så er det fremdeles ingen gave hverken til eller fra meg, det blir en gave fra deg - til noen andre. Da er det bedre å droppe julegavene, og heller støtte dem du vil - året rundt. Ts - jeg har gitt svigermor abonnement på Hjemmet og Familien, garn og mønster på noe hun ønska å strikke seg, ved, bøker, fotpleieprodukter+issprosser... I år får hun Johaugvotter og blomster. Anonymous poster hash: c1985...7d1 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå