AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #1 Skrevet 7. desember 2014 Trenger seriøst litt hjelp med gave til svigermor. Mannen er like rådvill, og i ekte klassisk "mannestil" faller da ansvaret på meg... . Min mor er enkel å handle til, og i år får hun en god blanding av elektronikk, eksklusiv mat og god hudpleie. Svigermor derimot, har ingen åpenbare interessefelt hvor jeg tenker "ah, det hadde jo vært helt perfekt". Hun leser ikke og trener ikke. Har tidligere kjøpt litt god mat fra Mathallen og spennende oljer fra Oliviero, men det er som "perler for svin"; hun serverer den svinedyre tapenaden til fiskekakene på mandag fordi "vi har glemt å kjøpe ketchup og dette er vel ens lags erstatning?". Opplever at hun egentlig har lite matglede. Vin drikkes kun til spesielle anledninger, og da i så smått mon at det ikke er noe poeng med noe dyrt. Ga henne en flaske Mersault et år, og det kunne likegjerne vært billigste sort fra polet-hun interesserer seg ikke. Hun har dessuten alt av sportslige ting som ski, kjelker, akebrett, alt av servise, alt av ting for å klippe plenen, luke i hagen.. . Forsøkte å gi henne et kurv med litt gode kroppsprodukter et år, men produktene er stadig urørte etter 2 år, selv om hun bruker både håndkrem og bodylotion. Hvorfor våre ting da står urørt aner jeg ikke... Hun går allerede mye i teater og revyer med jobben, reiser mye privat, har vaskehjelp. Bryr seg ikke om TV, ser ikke filmer, og abonnerer allerede på lokalavisen-som er den eneste avisen som er interessant. Jeg er veldig glad i henne, men etter 8 år med å vri hodet vet jeg ikke hva vi skal finne på? Spa virker heller ikke som det helt store, og vi har ikke barn enda. Anonymous poster hash: 77865...4a3
veraa94 Skrevet 7. desember 2014 #2 Skrevet 7. desember 2014 Gi henne en geit, do, esel, rent vann: https://gaversomforandrerverden.no/index.php/alle-produkter.html Hvis hun er glad i sjokolade kan dere gi henne en sjokoladefontene 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #3 Skrevet 7. desember 2014 Gi henne en geit, do, esel, rent vann: https://gaversomforandrerverden.no/index.php/alle-produkter.html Hvis hun er glad i sjokolade kan dere gi henne en sjokoladefontene Det er jo akkurat det; hun ville bare synes det er unyttig fordi man spiser jo ikke sjokolade for å nyte det, man tar en bit og så legger man sjokoladen tilbake til den går ut på dato og må kastes... . Hun serverer også 2 år gammel ketchup til maten (som har vært åpnet og stått og så gått ut på dato) En geit er kanskje ingen dum ide, mulig hun vil se nytteverdien av å gi andre noe Anonymous poster hash: 77865...4a3
Jolene Skrevet 7. desember 2014 #4 Skrevet 7. desember 2014 Hvorfor prakke på noen en veldedig gave til et formål giver bestemmer? Jeg hadde blitt rasende over en slik gave, fordi jeg ikke hadde kunnet velge organisasjon selv.... 4
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #5 Skrevet 7. desember 2014 Hvorfor prakke på noen en veldedig gave til et formål giver bestemmer? Jeg hadde blitt rasende over en slik gave, fordi jeg ikke hadde kunnet velge organisasjon selv.... Hva hadde du selv blitt glad for da? Anonymous poster hash: 77865...4a3
Jolene Skrevet 7. desember 2014 #6 Skrevet 7. desember 2014 Hva med dette: tøfler duftlys pledd ei tine med gode pålegg (om hun spiser det på hverdags har da du ingenting med) parfyme
Jolene Skrevet 7. desember 2014 #7 Skrevet 7. desember 2014 Hva hadde du selv blitt glad for da? Anonymous poster hash: 77865...4a3 Se over
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #8 Skrevet 7. desember 2014 Hva med dette: tøfler duftlys pledd ei tine med gode pålegg (om hun spiser det på hverdags har da du ingenting med) parfyme Poenget mitt er jo ikke hvorvidt hun spiser det til hverdags, poenget mitt er at jeg kunne like gjerne gitt henne en kurv med servelat, stabburet leverpostei og idun ketchup-hun bryr seg ikke, eller klarer ikke helt fatte hva som er litt bedre råvarer eller ei. Ikke noe galt med de vanlige hverdagsvarene, men jeg bare anser det som litt bortkastet å bruke penger på dyre produkter når hun ikke finner glede i å spise det. Jeg selv hadde jo hoppet i taket av glede over et gavekort på Mathallen f.eks., mens hos henne hadde det blitt liggende fordi hun neppe hadde visst helt hva hun skulle bruke det til. Tøfler har hun-i mengder. Pledd har hun-kun noen som har samme farge som sofa og vegger, eneste som duger. Hun er verdens herligste, bare utrolig vanskelig å finne på gaver til, vil jo så gjerne gi henne noe hun har glede av, ikke noe som havner innerst i kjøleskapet fordi hun ikke ser poenget. Anonymous poster hash: 77865...4a3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #9 Skrevet 7. desember 2014 Poenget mitt er jo ikke hvorvidt hun spiser det til hverdags, poenget mitt er at jeg kunne like gjerne gitt henne en kurv med servelat, stabburet leverpostei og idun ketchup-hun bryr seg ikke, eller klarer ikke helt fatte hva som er litt bedre råvarer eller ei.Anonymous poster hash: 77865...4a3 Så gi henne det da.... (??) Hvorfor må det være "litt finere matvarer"? Og hvorfor må hun verdsette det som deg for at det skal gis i gave?Anonymous poster hash: 738ec...8b8 3
Jolene Skrevet 7. desember 2014 #10 Skrevet 7. desember 2014 Så gi henne det da.... (??) Hvorfor må det være "litt finere matvarer"? Og hvorfor må hun verdsette det som deg for at det skal gis i gave?Anonymous poster hash: 738ec...8b8 Nettopp. Så lenge man spiser og koser seg med det er det da samme hva det er. Vi er alle forskjellige
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #11 Skrevet 7. desember 2014 Hvorfor prakke på noen en veldedig gave til et formål giver bestemmer? Jeg hadde blitt rasende over en slik gave, fordi jeg ikke hadde kunnet velge organisasjon selv.... Fu hadde blitt rasende for en veldedig gave? Så utrolig uhøflig og usympatisk. Hadde heller ikke blitt spesielt overlykkelig om formålet ikke var et jeg hadde valgt selv, men å bli rasende for en gave noen andre har gitt deg får deg til å høres ut som min samboers bortskjemte 10 år gamle bror. Hva med å bare takke pent og kaste den i søpla når giveren ikke er der? Og til TS. Leser hun noe blad? Et abonementet på Hjemmet/Allers/Familien/Se&hør kanskje?Anonymous poster hash: b7ae2...fd8 8
Jolene Skrevet 7. desember 2014 #12 Skrevet 7. desember 2014 Fu hadde blitt rasende for en veldedig gave? Så utrolig uhøflig og usympatisk. Hadde heller ikke blitt spesielt overlykkelig om formålet ikke var et jeg hadde valgt selv, men å bli rasende for en gave noen andre har gitt deg får deg til å høres ut som min samboers bortskjemte 10 år gamle bror. Hva med å bare takke pent og kaste den i søpla når giveren ikke er der? Og til TS. Leser hun noe blad? Et abonementet på Hjemmet/Allers/Familien/Se&hør kanskje?Anonymous poster hash: b7ae2...fd8 Fordi jeg ikke vil ha mitt navn assosiert med noe jeg ikke bestemmer selv. Jeg støtter de organisasjonene jeg selv ønsker å støtte, med mitt navn. Så ja, jeg hadde blitt rasende fordi da hadde giver bevist at personen ikke kjente meg. Veldedige gaver er fint det, men da skal det være en organisasjon jeg faktisk ønsker å støtte. 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #13 Skrevet 7. desember 2014 Fu hadde blitt rasende for en veldedig gave? Så utrolig uhøflig og usympatisk. Hadde heller ikke blitt spesielt overlykkelig om formålet ikke var et jeg hadde valgt selv, men å bli rasende for en gave noen andre har gitt deg får deg til å høres ut som min samboers bortskjemte 10 år gamle bror. Hva med å bare takke pent og kaste den i søpla når giveren ikke er der? Og til TS. Leser hun noe blad? Et abonementet på Hjemmet/Allers/Familien/Se&hør kanskje?Anonymous poster hash: b7ae2...fd8 Skal høre med samboer om et blad-abonnement kanskje er tingen ja Vi bor på et litt lite sted, og jeg har lett etter matkurs i nærheten uten hell (hun liker nemlig å bake og er veldig flink til det!), men later til at det kun er kurs i de store byene. Kanskje det finnes et bakeblad? takk for tips Anonymous poster hash: 77865...4a3
Elysian Skrevet 7. desember 2014 #14 Skrevet 7. desember 2014 Hva med bakeutstyr, stæsj til å pynte kaker med o.l? Om hun ikke har skapet fullt da
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #15 Skrevet 7. desember 2014 Skal høre med samboer om et blad-abonnement kanskje er tingen ja Vi bor på et litt lite sted, og jeg har lett etter matkurs i nærheten uten hell (hun liker nemlig å bake og er veldig flink til det!), men later til at det kun er kurs i de store byene. Kanskje det finnes et bakeblad? takk for tips Anonymous poster hash: 77865...4a3 Her er et i alle fall. http://m.bladkongen.no/mat-og-vin/bakeAnonymous poster hash: b7ae2...fd8
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #16 Skrevet 7. desember 2014 Forbruksvarer er ofte min løsning En kurv med julemat; røkt laks, sylte, osv. + hjemmelagde rundstykker f.eks. Eller en kurv spekemat om de liker sånt? Gavekort på restaurant? At hun ikke bruker bodylotion ol. fra dere kan være at det er gal sort kanskje? Kjøp mer av dem du vet hun bruker i så fall. Anonymous poster hash: 64921...7b8
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #17 Skrevet 7. desember 2014 Forbruksvarer er ofte min løsning En kurv med julemat; røkt laks, sylte, osv. + hjemmelagde rundstykker f.eks. Eller en kurv spekemat om de liker sånt? Gavekort på restaurant? At hun ikke bruker bodylotion ol. fra dere kan være at det er gal sort kanskje? Kjøp mer av dem du vet hun bruker i så fall.Anonymous poster hash: 64921...7b8 Forbruksvarer som røkelaks og koselige ting til 1.juledagsfrokost er også en god idé Ironisk nok er det vel heller jeg som bør jobbe litt med holdningene mine; jeg er opplært til at til jul skal det være litt "ekstra" og har derfor kjøpt deilige ting fra loccitane (både med og uten parfyme, lukt er jo en ting man er forskjellig på) og parfymeri, men hun sverger til nivea og vaselin fra butikken. Skal unngå dette i år, vil jo så gjerne glede henne. Anonymous poster hash: 77865...4a3 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #18 Skrevet 7. desember 2014 Spekemat (elg eller rein)?<br />Teater- eller kinobilletter.<br />Gavekort til frisør, spa, akupuntør eller massasje.<br />Anonymous poster hash: dfb37...b54
tekjerringa Skrevet 7. desember 2014 #19 Skrevet 7. desember 2014 (endret) - kaffe, te, - genser, varme sokker, topp eller hva med å slå sammen gave til svigermor og svigerfar (hvis de er to) og gi gavekort på restaurant. - teaterbilletter, - gavekort hos et flyselskap (hvis hun liker å reise) - time på spa/massasje/klippetime - nye ildfaste former - blomsteroppsats Endret 7. desember 2014 av tekjerringa
Sola de Skrevet 7. desember 2014 #20 Skrevet 7. desember 2014 Time hos en fotterapeut, abonnement på et magasin innen hennes interessefelt, mat hun spiser, kremer og slikt hun bruker, en blomsteroppsats?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå