Gå til innhold

Vaske gulv

Anbefalte innlegg

Skrevet

hater å vaske gulv. Vanligvis har jeg en sånn jiff mopp greie hvor du bruker en klut og henger den over stativet, også skrubbsvamp på de groveste områdene. Til badet har jeg en sånn børste med hår på. jeg simpelthen hater å vaske gulvet. ofte føler i alle fall jeg at det er like skittent en uke etterpå. har dere noen tips til en student om åssen jeg får det ordentlig rent?

Anonymous poster hash: 791e2...d58
Skrevet

Går du inn på sølete sko? Støvsug hver dag om det er ille med støv og smuler etc? Det er normalt at det blir tilgriset etter en uke og det er slik for de fleste. Gulvvask er ikke spesielt morsomt.

Anonymous poster hash: 0a668...1b0
Skrevet

hovedproblemet i seg er ikke selve jobben med å vaske gulvet. Det er jo noe som må gjøres og da om det er ukentlig eller ikke så føler jeg at jeg må gjøre det. Spesielt kjøkkenet er viktig å ha rent. Tilbake til problemet så er det faktisk skrubbingen. Er ikke mye morsomt å fare rundt på alle fire med ei knøttlita svamp og skrube hver eneste kvadratcentimeter av gølvet. Gjør dere det sånn eller? Jeg trenger hjelp med dette, kom igjen fortell meg åssen du skrubber gulvet.

Skrevet

hovedproblemet i seg er ikke selve jobben med å vaske gulvet. Det er jo noe som må gjøres og da om det er ukentlig eller ikke så føler jeg at jeg må gjøre det. Spesielt kjøkkenet er viktig å ha rent. Tilbake til problemet så er det faktisk skrubbingen. Er ikke mye morsomt å fare rundt på alle fire med ei knøttlita svamp og skrube hver eneste kvadratcentimeter av gølvet. Gjør dere det sånn eller? Jeg trenger hjelp med dette, kom igjen fortell meg åssen du skrubber gulvet.

Skrubbe gulvet hver uke?! Nei, det gjør jeg ikke. Har en langhåret hund som røyter dotter. Støvsuger hver dag ca. Vasker med jif sin våtmopp en gang i uka, får med seg alt. Søler jeg mens jeg lager mat ol så tørker jeg det opp med en gang, så slipper jeg å skrubbe

Anonymous poster hash: fa77b...e2f

Skrevet

Bruker microfiber/stoffmopper som jeg enten bare vrir opp i vann hvis jeg bare skal kattevaske litt eller bruker med såpevann (ajax som regel) og bøtte for storvasken (3-4 ganger i mnd). Engangsmopper gjør ikke skikkelig rent, ihvertfall ikke når man har både unger og husdyr. Føler jeg bare dytter skitten rundt med sånne og har sluttet med de for lenge siden. Ikke særlig økonomisk i bruk heller, spesielt ikke når en oppvridd micromopp gjør samme nytten og kan brukes mange ganger ;)

For storvaske er det eneste som nytter å gjøre det skikkelig.Skyll og vri opp moppen mange ganger så man ikke vasker skitten rundt. Er det ekstra ille bytter jeg mopp og vaskevann underveis, men det kommer jo an på hvor mange kvm man må vaske også.

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Jeg tror ingen liker å vaske gulv. Vi vasker gulv fordi vi liker å ha det rent rundt oss. En ren bolig kan være med på å forhindre at man blir syke. Derfor vasker man.

Skrevet

Begriper ikke hvorfor du må skrubbe? Blir da ikke så inmariens møkkete inne? Støv kommer inn ved lufting, tøy og gud vet alt.

Har du en god dørmatte og tar skoene av før du labber ut av dørmatten så er mye gjort. Vil du spare strømpene for å samle skitt, bruker du tøfler eller innesko.

Anonymous poster hash: 523ec...5a3

Skrevet

Reagerer også på at du må skrubbe gulvet ukentlig, det høres da ganske drøyt ut. Personlig foretrekker jeg ordentlig grønnsåpe og salmiak! Kanskje salmiak er løsningen på skrubbeproblemene dine? Det løser jo opp det meste!

Skrevet

Reagerer også på at du må skrubbe gulvet ukentlig, det høres da ganske drøyt ut. Personlig foretrekker jeg ordentlig grønnsåpe og salmiak! Kanskje salmiak er løsningen på skrubbeproblemene dine? Det løser jo opp det meste!

Grønnsåpe og heller ikke salmiakk er egnet til bruk på fliser eller tregulv. Det skader gulvet.

Anonymous poster hash: 523ec...5a3

• Liker 1
Skrevet

Holy cow! Skrubbe gulvet en gang i uka!!! Jeg tror du er på rusk!

Jeg støvsuger en gang i uken, vasker gulvet med vanlig mopp en gang i uken, og tørker opp flekker etter hvert som de kommer. Det får holde. Jo, og støv oppå listene nede på gulvet pleier jeg å fjerne med en sånn støvtørkegreie med hår i mange farger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...