Gå til innhold

Kan jeg søke NAV om støtte til klær til barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går på AAP.. Etter at rekninger og husleige er betalt sitter jeg igjen med 1000 kr i mnd.. Kan jeg søke om støtte til vinterklær/sko til barna? :/

Anonymous poster hash: b6242...f58
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

*

Endret av needinspiration
Skrevet

Jeg får også AAP og får hjelp av sosialen til å ha nok til livsopphold for hver måned. De beregner det slikt: husleie + viktige regninger som strøm+ livsopphold som regnes ut fra en sats (alene/ samboere/ alene med et barn eller flere/ samboere med ett eller flere barn. Går du i minus i følge deres beregninger, så vil du få hjelp til livsopphold. Nav gir ikke bare til klær.

Anonymous poster hash: 863c3...ace
  • Liker 3
Skrevet

Går på AAP.. Etter at rekninger og husleige er betalt sitter jeg igjen med 1000 kr i mnd.. Kan jeg søke om støtte til vinterklær/sko til barna? :/

Hvor mange barn har du?

er du alene med dem?

Hvor mye har du i inntekt og hva har du beregnet som rekninger?

Og hvor mye er de på?

Anonymous poster hash: 57dbf...7fd

Skrevet

det kan du. vil også anbefale deg å kontakte hjelp oss å hjelpe der du er (de har folk stort sett over hele landet) der får du hjelp til mat, klær og julegaver om det trengs :)

Anonymous poster hash: 28d80...fc8
Skrevet

Jeg vet at det finnes en støtteordning som gir ekstra penger til barn med adhd som lett sliter ut klær.

Som den personen over meg skriver, så anbefaler jeg å kontakte "hjelp oss å hjelpe". Vet de har flere facebook sider til ulike deler av landet. Fantastisk gruppe :)

Skrevet

Men får du ikke bidrag for ungene da?

Anonymous poster hash: d1714...52d

Skrevet

Hvor mange barn har du?

er du alene med dem?

Hvor mye har du i inntekt og hva har du beregnet som rekninger?

Og hvor mye er de på?

Får ca 11000 utbetalt.

Har to barn, men har bare ca 40 % omsorg for de nå. (3 dager i uken + overnatting)

Regninger er mobil, strøm, forsikring, medisiner, l.kassen og bil. ( Som jeg ikke får solgt, tro meg, har tenkt tanken)

Skrevet

Men får du ikke bidrag for ungene da?

Jeg betaler bidrag.

Gjest Phoenix
Skrevet

Jeg betaler bidrag.

Men da kjøper jo den med hovedomsorgen inn klær?

• Liker 4
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Jeg vet ikke om NAV er den rette plassen å søke om hjelp til det på.

Har du kontaktet ulike grupper/organisasjoner i nærområdet ditt? Jeg vil tro at frivillige organisasjoner som for eksempel Frelsesarmeen/Røde Kors etc., eventuelt Hjelp oss å hjelpe vil være mer aktuelt å få den type hjelp fra.

Når det er sagt: Har du søkt om å få bostøtte?

Skrevet

Nei,du får ikke noe TS. Det er den med hovedomsorgen og som mottar barnetrygden og bidrag som skal kjøpe klær av dette.

Skrevet

Om bilen er så dårlig at du ikke får solgt den så er det jo bare å levere den til opphugging. Da får du i hvert fall vrakpanten og slipper alle utgifter med den.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...