Shakti Skrevet 26. juli 2004 #1 Skrevet 26. juli 2004 Lurer litt på hva andre ville gjort i samme situasjon... Vi gifter oss i slutten av september, har kjøpt kjole til denne dagen (ganske enkel men med et lite slep). På bryllupsdagen skal vi bare ha nærmeste famile + forlovere til middag, bruker jo selvfølgelig kjolen min da, men hva med vennefesten vi skal ha senere? Jeg må si her at det fort kan gå noen måndeder til vennesfesten pga husbygging som vi ønkser å bli ferdig med og dermed ta en kombinert bryllupsfest/innflyttingsfest. Virker det snodig å bruke brudekjolen flere måneder etter bryllupet?
Tantemor Skrevet 26. juli 2004 #2 Skrevet 26. juli 2004 Ja virkelig! Det blir helt feil synes jeg å bruke brudekjolen i denne vennefesten. Det gjelder om det er dagen etterpå eller flere måneder etterpå. Tenk grundig over dette er du snill, så ser du hvor dumt det er!!! Få rammet inn et bilde av dere i brudestasen istedet, eller vis video. Det synes jeg var lurere!
Gjest Poirot Skrevet 26. juli 2004 #4 Skrevet 26. juli 2004 Tror ikke jeg ville gjort det. Man gifter seg kun en gang (i hvertfall med samme person), å bruke den flere ganger ville jeg syntes ble litt å tøye strikken. På en vennesfest ville jeg nok valgt en litt mer komfortabel klesdrakt for fart og moro. Men: Man skal aldri si aldri, og du må jo gjøre som du vil.
lene Skrevet 26. juli 2004 #5 Skrevet 26. juli 2004 hei Har ei venninne som skal gifte seg og ha 2 fester som deg. Men det går bare 1 uke mellom hver fest - og de leier lokaler, har mat og drikke til gjestene på vennefesten også. Hun skal bruke brudekjolen begge gangene. men jeg tror ikke jeg ville gjort det hvis jeg var deg - skal du ikke ha vennefesten hjemme og det blir en kombnasjon med innvielsesfest.. tenk over det får du gjør det - kjøp heller en ny fin kjole synes nå jeg!
Gjest MrsL Skrevet 26. juli 2004 #6 Skrevet 26. juli 2004 Jeg ville heller kjøpt en annen pen kjole i stedet og gjort som Tantemor sa - vist video fra bryllupet eller noe
*marte* Skrevet 26. juli 2004 #7 Skrevet 26. juli 2004 Pusekatt, som var her inne i fjor, giftet seg i Las Vegas, og hadde også familie- og vennefest i brudekjolen. (Hun brukte altså kjolen ved tre anledninger.) Gjør som du føler for!
magnhild Skrevet 26. juli 2004 #8 Skrevet 26. juli 2004 Dette har jeg også lurt på. Vi skal ha vielse og vennefest på fredagen, og da har jeg selvsagt brudekjolen, også skal vi ha festmiddagen dagen etter, altså lørdagen. Lurer på om jeg kan ha samm ekjolen på meg da. Jeg på mtenke på det, men siden jeg ikke har kjolen på meg så lenge dagen før så kan det jo gå greit da... Eller??
Gjest Madam Felle Skrevet 26. juli 2004 #9 Skrevet 26. juli 2004 Jeg ville ikke ha brukt brudekjolen på vennefesten. Med den enkle grunn at en rett og slett gifter seg en gang. Ønsker en at vennene skal se den kan en like godt invitere de i kirken, eller på det stedet de skal gifte seg.
*marte* Skrevet 26. juli 2004 #10 Skrevet 26. juli 2004 Jeg ville helt klart hatt på meg kjolen på festmiddagen også! Hvordan skal du kunne være mer "festpyntet" enn brudekjolen din? Blir litt feil hvis du har en mindre pyntet kjole til festmiddagen enn vennefesten synes jeg.
Martha Stewart Skrevet 27. juli 2004 #11 Skrevet 27. juli 2004 Gjør som du vil, mener jeg også! :-) Jeg vurderer også om jeg skal ha brudekjolen på vennefesten. Den er uten slep og ellers veldig enkel, så jeg tror det vil gå greit. Men jeg heller mot å spandere på meg selv en flott selskapskjole, som jeg selvsagt også kan ha til senere anledninger. Får aldri for mange unnskyldninger til å kjøpe klær...
smofie Skrevet 27. juli 2004 #12 Skrevet 27. juli 2004 Siden du skriver at den er så pass enkel ville jeg ikke hatt betenkeligheter med å ha den på på festen.Synes bare det hadde vært koselig at gjestene fikk litt på følelsen at dette VAR i forbindelse med ekteskapet deres.Kommer selvfølgelig litt an på stilen på festen da.Er det en heisa fest, eller litt stil..vil det bli sagt noen ord fra f.eks brudgom e.l...Ting må ikke kræsje.
Shakti Skrevet 27. juli 2004 Forfatter #13 Skrevet 27. juli 2004 Vi har tenkt å ha middag også på vennefesten, og da med samme meny som på bryllupsdagen. Kjolen er todelt så jeg lurer litt på å bruke toppen og se om jeg finner et helt enktel skjørt som passer til. Ikke lett dette her... Har jo brukt 10500,- på kjole og sko så jeg har ikke lyst å kjøpe en dyr kjole til... Får tenke på det, det er jo en liten stund til enda... Takker for alle svar så langt :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå