Gå til innhold

Innkreve privat gjeld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

For ca seks måneder siden lånte min samboer bort penger til min storesøster.

Og etter at hun har fått pengene, så har hun vært veldig ufin mot oss.

Jeg har tidligere sagt til henne at hun kan betale tilbake pengene når hun er klar, men samboeren ønsker dem tilbake betalt nå siden det har oppstått konflikter mellom henne og oss.

Vi har sendt henne meldinger og bedt henne om å betale tilbake snarest, men hun er bare så veldig vrang og kommer med dumme unnskyldninger, og slenger bare dritt. Vi har truet med å finne inkassobyrå, men jenta nekter og sier at det blir bortkasta tid, og at hu skal ta det med til advokat/retten. Dette her klarer vi ikke lenger.

Så spørsmålet mitt er da;

1. Hvordan får vi sendt henne faktura slik at hun forstår at vi mener alvor?

2. Hvem kan vi gå til utenom namsmannen?

3. Er det noen byråer som tar av seg hele saken uten at vi må være tilstede 24/7?

Vi bryr oss egentlig ikke om pengene, vi bare klarer ikke folk som er så ufine spesielt når vi har hjelpet dem så mye.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må jo uansett til namsmannen til slutt. Hvorfor pådra ekstra kostnader og arbeid når det ikke er nødvendig?

Du må sende faktura og så varsler. Husk å få med forliksklage i tilfelle hun protesterer. Dere finner fremgangsmåte og stanardskjema på politi.no.

Kanskje hun skjønner alvoret når dere begynner med dette.

Det er veldig dumt å låne ut store summer uten gjeldsbrev og en tydelig nedbetalingsavtale!

Anonymous poster hash: 312db...9a9

Skrevet

Dokumentasjon! Dokumentasjon! Dokumentasjon!

Eventuelt kontakt noen i samme bransje som Espen Lie var i. Folk pleier og skrape sammen noen kr når han står på døra

Kan hende at familieforholdet får en knekk men pytt pytt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...