Gå til innhold

Er det jeg som er prippen? Mangler ryggrad.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en kvinne i starten av tyveårene som har lite erfaring med dating og kjærester. Nå dater jeg en mann som er i midten av tredveårene og vi kommer veldig godt overens. Vi snakker om alt mellom himmel og jord, stiller opp for hverandre, har sex og koser oss sammen. Jeg har blitt veldig glad i han.

Så kommer problemet. Jeg er en person som er veldig usikker og mangler ryggrad. Jeg synes det er ubehagelig å si fra om ting til han. Utfordringen går på at jeg liker svært dårlig å bli tatt på brystene, skrittet og rumpa når det ikke er i en seksuell kontekst. Da føler jeg meg ofte nesten fornærmet, som at han ikke respekterer meg.

For å ta et eksempel, så pleier vi å hilse på hverandre med litt lett kyssing, og da tar han meg ofte på brystene med en eneste gang. Da kjenner jeg på følelsen av at det er dette han møter meg for, selv om han stiller opp på så mange andre områder for meg og hjelper til. Jeg har forsøkt å vri meg unna og/eller ta bort hendene hans, men da virker det som han ikke forstår helt hvorfor og bare fort er på den igjen. Jeg sier også "Ikke med en gang", men da går det fem sekunder og så er hendene hans på rumpa mi, under buksa, mens han prøver å kline heftigere. Og så fortsetter det, vips så er hendene hans nedi trusa mi. Jeg sier "Nei", men han sier muntert at han bare skal kjenne litt og vips så er han i gang med å fingre meg og legger hånda mi på bulen hans for å gni den.

Så klart synes jeg det er veldig godt, men det er dette psykiske aspektet ved det hele, å ikke bli hørt selv når jeg sier i fra. Jeg føler at det på sikt kan få meg til å miste følelsene mine for han, fordi jeg føler meg presset.

Av og til kan han bare klå på meg helt ut av det blå, og da føler jeg meg skikkelig billig. Jeg sier at han skal slutte, men han bare smiler og sier "Hvorfor det..." som at det er jeg som er prippen.

Min manglende ryggrad har også ført til at jeg har gått med på seksuelle ting jeg egentlig ikke har lyst til. Han spør og så sier jeg nei. Men så begynner han å be om å bare få prøve litt.. Igjen og igjen... Så jeg får dårlig samvittighet og går med på det. Vips så er denne aktiviteten en fast del av vårt sexliv, "fordi vi har jo gjort det før".

Jeg ser jo at jeg er helt håpløs som lærer han at nei ikke betyr nei, men "Kanskje, hvis du maser litt til". Jeg vet helt ærlig talt ikke hvordan jeg skal få snudd dette... Jeg har fortalt han at jeg har problemer med å si nei, for å kanskje få han til å være mer oppmerksom. Da sa han at vi kunne ta det i mitt tempo, men vi skled raskt inn i det gamle sporet.

Jeg trenger hjelp til å vite hvordan jeg kan si det til han uten å fornærme han, og eventuelt høre om andre i samme situasjon. Dette innlegget fremhever kun denne delen av det vi har sammen, og kan kanskje ikke virke så heldig for noen av oss, men utenom dette har vi det faktisk veldig fint sammen.

Anonymous poster hash: 94aa3...673
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si at du føler det er litt nedsettende. At det er greit i en seksuell situasjon, men puppeklemming som et hei er ikke greit. Si det på en saklig måte, så går det bra.

• Liker 5
Skrevet

Det virker som om han ikke egentlig respekterer og hører på deg. Dere bør ta en alvorsprat, eventuelt bør du finne en som faktisk lytter og som ikke ville funnet på å presse deg.

Anonymous poster hash: 7ae7c...fc3
  • Liker 7
Skrevet

Du må finne frem til temperamentet ditt, du må bli provosert. Dersom du er provosert, så sier du automatisk fra uten nøling. Du kan øve deg når du er for deg selv, ved å snakke høyt som om du skulle si fra til han. Og da trenger du ikke spare på kruttet. Når du blir vant til å kjenne på følelsene og samtidig uttrykke dem, så blir det lettere å få det frem når du står ansikt til ansikt. Jeg er nok en person som kan bli provosert og si fra. Men jeg var ikke slik i oppveksten. Da var jeg stille og kunne være underkuet av venninner. Men jeg tror jeg bare fikk nok etter hvert. Aggresjonen samlet seg opp til slutt. :)

Anonymous poster hash: f0c0a...b9b
Skrevet

Jeg synes ikke du er prippen, TS. Du vet hva du vil og ikke vil. Som en annen påpeker, så virker det som at han ikke respekterer deg. En person med respekt for sin partner skal ta nei for et nei og ikke fysisk presse seg på for sex. Her virker det som at det første han gjør er å kaste seg over deg for nettopp det.

Gjenta deg selv. Hev stemmen. Ikke gi etter når han presser deg. Kanskje har du manglende ryggrad, men han har manglende respekt for deg.

Anonymous poster hash: e3c48...22d
  • Liker 3
Skrevet

Tusen takk for rådene, folkens!

Jeg skal definitivt øve for meg selv først før vi møtes igjen.

Han kommer til å spørre hvorfor ikke. Det ærlige svaret mitt er jo at jeg føler meg som et stykke kjøtt av og til når han prøver seg på den måten, men så direkte tør jeg ikke være. Er redd han kommer til å følge opp med spørsmål om han aldri skal få ta på meg, eller lignende... Vil bare være godt forberedt på mulige utfall av situasjonen.

Det føles veldig godt å kose og gjøre seksuelle ting når jeg føler han er glad i meg, ikke misforstå. Jeg er i utgangspunktet veldig glad i sex og kos. Men uten nok respekt så bygger det seg opp en type "resentment" innvendig som skyver meg mer og mer fra han på det planet. I tillegg til følelsen av en forventning fra han sin side at vi må gjøre sånne ting hver gang vi møtes, og at det begynner i det øyeblikket vi sier hei...

• Liker 3
Skrevet

Syns du skal være helt ærlig og si det om "et stykke kjøtt". Det burde han forstå. Ikke pakk det inn, ikke lag hint. Si det rett ut.

Lykke til.

Skrevet

En voksen mann i midten av 30-årene som oppfører seg selik fremstår som veldig umoden etter min oppfatning.

Anonymous poster hash: 6b42c...51e
  • Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

Beklager, TS, men mitt helt umiddelbare inntrykk er at han ser på deg kun som 'knulledukken sin'.

• Liker 1
Skrevet

Beklager, TS, men mitt helt umiddelbare inntrykk er at han ser på deg kun som 'knulledukken sin'.

Vondt å høre... :( Alt er så bra utenom dette, men det viser kanskje bare hvor langt enkelte er villige til å gå for å få seg noe... Og hvor langt jeg er villig til å gå for å føle at noen (i alle fall gir inntrykk av å) bryr LITT seg om meg. Sukk.

Skrevet

Dere er jo pulevenner virker det som, så er ikke akkurat spesielt rart at forholdet deres er basert på sex.

Anonymous poster hash: 37616...fc7
Skrevet

Vondt å høre... :( Alt er så bra utenom dette, men det viser kanskje bare hvor langt enkelte er villige til å gå for å få seg noe... Og hvor langt jeg er villig til å gå for å føle at noen (i alle fall gir inntrykk av å) bryr LITT seg om meg. Sukk.

Menn tømmer seg i alt som er varmt og vått dessverre. De er kåte griser hele gjengen. Du trenger ingen mann! Tilbud på vibratorer etc på kondomeriet. Ikke er de utro og lyver heller :)

Anonymous poster hash: 0d9dc...2fe

Skrevet

Menn tømmer seg i alt som er varmt og vått dessverre. De er kåte griser hele gjengen. Du trenger ingen mann! Tilbud på vibratorer etc på kondomeriet. Ikke er de utro og lyver heller :)

Sukk!

• Liker 1
Skrevet

Sukk!

Det er jo sant. Menn eier ikke moral. Og de som gjør det er med i en sekt.

Skrevet

Dette er mitt inntrykk også, TS. Når man respekterer og bryr seg om partneren sin, så presser og lurer man dem ikke med på seksuelle ting de ikke vil.

Han hører deg men bryr seg bare som sine egne behov. Det cirker ikke som han respekterer deg eller bryr seg om dine behov.

Jeg ville revurdert forholdet. Det er IKKE noe gøy når du får det på avstand og ser hvordan du har latt deg bli behandlet.

Skrevet

Denne fyren respekterer helt klart ikke deg og dine grenser og det er IKKE greit i det hele tatt! Selv om du har lite erfaring med dating og kjæresterier så vet du jo hva du liker eller ei. Og at en mann man burde kunne anse som voksen med slik oppførsel... nei vet du meg hva!!

Det kan være ubehagelig og ta opp slike ting, men tenk gjerne litt over hva du vil si. Kanskje du kan spørre hvorfor han driver slik? Si klart og tydelig ifra at du ikke aksepterer det og han har fått deg til å gå over grenser du ikke er komfortabel med.

Jeg er enig med Alice123!

Skrevet

Når man respekterer og bryr seg om partneren sin, så presser og lurer man dem ikke med på seksuelle ting de ikke vil.

Han hører deg men bryr seg bare som sine egne behov. Det cirker ikke som han respekterer deg eller bryr seg om dine behov.

Jeg ville revurdert forholdet. Det er IKKE noe gøy når du får det på avstand og ser hvordan du har latt deg bli behandlet.

Jeg er ikke helt enig i at kjæresten er den store skurken. Dette er et samspill mellom TS og kjæresten, og TS er ikke tydelig nok. Så det blir uklart for kjæresten hva hun egentlig vil. Og han vil gjerne hun skal ønske det samme som han, og prøver å overtale henne, og håper at han klarer det. Jeg mener kjæresten kan bli bedre dersom TS blir tydeligere og setter klare grenser.

Og TS, du behøver ikke forklare deg så mye for kjæresten så når du sier nei til at han rører deg seksuelt. Du kan si at du føler ikke for det akkurat nå, at det ikke er naturlig for deg i denne settingen.

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for alle innspill...

Jeg ønsker at det skal gå an å fikse dette, for utenom dette er han en flott fyr jeg er blitt veldig glad i.

Han viser at han bryr seg på alle andre måter som er mulig. Derfor svir tanken på om han bare bruker meg for sex noe veldig...

Jeg tar (som i hovedinnlegget) kritikk på at jeg kanskje ikke har vært tydelig nok. Nå vil jeg prøve dette neste gang vi møtes og holde dere oppdatert her på hvordan det gikk. Jeg skal være så ærlig som mulig. Jeg må bare unngå å knekke fordi jeg føler jeg skylder han noe tilbake siden han alltid stiller opp for meg ellers. Prøve å ikke gjøre noe med mindre jeg også har 100% lyst selv.

Skrevet

Og TS, du behøver ikke forklare deg så mye for kjæresten så når du sier nei til at han rører deg seksuelt. Du kan si at du føler ikke for det akkurat nå, at det ikke er naturlig for deg i denne settingen.

Skal prøve denne taktikken! :)

Gjest Lille-pus
Skrevet

Leser jeg galt når jeg forstår det som han 'roter rundt i underlivet ditt' ute i det offentlige rom?

Spør fordi jeg lurer på om jeg leste noe som egentlig ikke stod der, og kjente at det trykket på et av mine egne absolutte 'no go' punkt.

- det er bare min egen respons fordi jeg ikke setter pris på dem som forsøker å stikke fingrene inn når du bøyer deg og henter ut en liter melk fra kjøledisken på super'n.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...