Gå til innhold

Hvor ringer jeg for å klage på feststøy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er klokka halv 3, og de ***** naboene spiller musikk på full guffe, så man skulle tro at vi bor midt på en festivalcamp. Søvn kan bare glemmes, og dette går utover lesedagen i morgen.

En annen nabo har allerede vært ute og bedt dem dempe seg. Da er det vel greit om jeg ringer politiet?

Hvilket nummer bruker jeg? Regner med at det ikke er nødnummeret siden det ikke er direkte farlige ting som skjer? Hva sier jeg til politiet?

Anonymous poster hash: 1a886...4c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du ringer politiets nødnummer, så setter de deg over til nærmeste bil.

Anonymous poster hash: 373fc...a5e
  • Liker 2
Skrevet

Nødnummeret til politiet skal vel ikke brukes til slike anrop?? Det står vel strengt tatt ikke om liv? Ellers vil jeg si lykke til med å komme i gjennom på det vanlige nummeret, da skal du ha flaks.

Anonymous poster hash: ca94f...e9b

• Liker 6
Skrevet

Jeg kom igjennom, og de kommer om de får tid. Håper at flere, litt modigere naboer går ut og skjenner på dem i mens. Å terrorisere et helt nabolag med nach-spiel er så sykt frekt! Jeg vurderer å manne meg opp og ta med meg det gretne ny-vekkede trynet mitt bort dit. Men jeg vet ikke hva man sier til så frekke folk, og noen andre har allerede prøvd uten hell...

• Liker 2
Skrevet

Høres kjedelig ut.. Håper de demper seg snart av ene eller andre grunnen, og at du og andre naboer får nattesøvn..

• Liker 1
Skrevet

Skjønner ikke hva som foregår i hodet på sånne mennesker. Hadde gått over om jeg var deg.

Skrevet

Du ringer politiets nødnummer, så setter de deg over til nærmeste bil. Anonymous poster hash: 373fc...a5e

Nødnummeret er for akutt situasjoner. Vanlige nummeret på stedet finner en ved å google.

Har du et styre der du bor? Så ring styreleder. Politiet har vel rushtid nå med julebordsesong og fulle folk....stille her hos oss så de kan ikke være særlig høylydte?

Anonymous poster hash: 12dcf...2a4

• Liker 5
Skrevet

Takk for støtten! De holder på for full guffe fortsatt...

Jeg ønsker å finne ut hvem som eier leiligheten, så jeg kan klage til disse (det er ikke første gang denne leiligheten har høylydt musikk midt på natta!). Noen som vet hvordan man kan finne ut dette?

Skrevet

02800 er nummeret folkens!

Men kan du ikke søke de opp på 1881? Finne navnene i det huset også søke de opp på facebook for å se om det stemmer mtp. utseende?

Skrevet

...stille her hos oss så de kan ikke være særlig høylydte?

?

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker, on 07 Dec 2014 - 03:10, said:

Nødnummeret er for akutt situasjoner. Vanlige nummeret på stedet finner en ved å google.

Har du et styre der du bor? Så ring styreleder. Politiet har vel rushtid nå med julebordsesong og fulle folk....stille her hos oss så de kan ikke være særlig høylydte?

At det er stille hos dere betyr ikke at det er stille hos alle andre også. Det er lørdags natt, selvfølgelig er det mange som har fest.

TS har du prøvd å søke opp adressen på gulesider og ringt nr som står der? Jeg ville gjort det nå, enten får du fatt i dem som bor der og kan kjefte på dem, ellers får du gitt beskjed til eierne.

Anonymous poster hash: 827ea...04a

• Liker 2
Skrevet

02800 er nummeret folkens!

Men kan du ikke søke de opp på 1881? Finne navnene i det huset også søke de opp på facebook for å se om det stemmer mtp. utseende?

Dette var en god plan, men jeg kan umulig se for meg at disse tilbakestående festfolkene eier leiligheten selv. De leier nok av et utleiefirma. Hvis dette gjentar seg nok gamger, håper jeg at huseier kaster dem ut!

Skrevet

Når dette er en eieleilighet så har du vel et s t y r e å klage til? I sameier eller brl. Skal slike ting gå gjennom styrene.

Du kan få et problem med styret og med de som eier leiligheten fordi du har kontaktet politiet og ikke styret, som er vanlig prosedyre. Styreleder eller oppgangstillitsvalgt går som regel først ut eller ringer og ber dem dempe seg, FØR politiet kommer ....ville lagt veldig lavt var jeg deg.

Skrevet

Når dette er en eieleilighet så har du vel et s t y r e å klage til? I sameier eller brl. Skal slike ting gå gjennom styrene.

Du kan få et problem med styret og med de som eier leiligheten fordi du har kontaktet politiet og ikke styret, som er vanlig prosedyre. Styreleder eller oppgangstillitsvalgt går som regel først ut eller ringer og ber dem dempe seg, FØR politiet kommer ....ville lagt veldig lavt var jeg deg.

Hvorfor i all verden skal jeg det, når de plager oss andre med akkutt støy? Hvordan finner jeg ut kontaktinformasjonen til dette styret? Regner ikke med at de er tilgjengelige for å ordne med støy kl halv 4 på natta?

• Liker 10
Skrevet

Naboen bor i et annet hus, og har ingen ting med styret i mitt hus å gjøre.

Skrevet

Dessuten eier jeg min egen leilighet, og driter i hva slags problemer jeg kan få med "styret" i nabohuset.

• Liker 5
Skrevet

Nå har jeg vært og kjeftet på dem, og de har skrudd misikken av. Jippi! Endelig kan jeg sove, etter å ha tapt 4 verdifulle lesetimer i morgen.

Før jeg legger meg er spørsmålet: skal jeg ringe politiet og si at de ikke trenger å komme likevel, eller skjønner de det selv når det er en time siden jeg ringte?

• Liker 2
Skrevet

Nå har jeg vært og kjeftet på dem, og de har skrudd misikken av. Jippi! Endelig kan jeg sove, etter å ha tapt 4 verdifulle lesetimer i morgen.

Før jeg legger meg er spørsmålet: skal jeg ringe politiet og si at de ikke trenger å komme likevel, eller skjønner de det selv når det er en time siden jeg ringte?

Så bra! Ville ikke ringt, det er jo bare positivt om en patruljebil kjører forbi. Det er jo ikke slik at de henter inn folk som har fri for å dra til det huset :)

Ringe politiet var rett avgjørelse. Det er ikke noe (skikkelig) styre som ville sagt noe på det. I etterkan går det ann å ta kontakt med dem og sjekke hva som bør skje videre.

Skrevet

Anonymous poster hash: 0d812...456

Skrevet

Dummeste jeg har hørt. Er ikke noe som helst lovregler eller lignende om at styret må kontaktes før politiet. Tviler også på at noen brl. eller sameier har vedtekter om dette. Det er styret som kan komme med "formelle" advarsler i forbindelse med evt. utkastelse og lignende, men om jeg hadde vært styreleder i sameiet mitt, hadde jeg blitt rimelig irritert om noen ringte meg klokken 3 om natten og ba meg om å kjefte på de bråkete naboene. Det er faktisk ikke styrets (som ofte jobber på dugnad/for svært lavt honorar) oppgave å være altmuligmenn for alle tenkelige problemer.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...