Gå til innhold

Været på Gran Canaria og Tenerife i januar?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvordan er erfaringene deres med været for dere som har vært der i januar? :)

Endret av KG dama
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kort googlesjekk si er at Gran Canaria er 15-21 grader i januar.

Tok meg 30 sekunder..

Anonymous poster hash: afce2...9e1
  • Liker 1
Skrevet

Hvordan er erfaringene deres med været for dere som har vært der i januar? :)

Kjenner bare GC sin sørvest side, og der var det 20 +- i januar 2014. Kaldt om natten, de har bare laken og tynne fleesetepper og ingen oppvarming på hotellene. Skal ha med ullstilongs i jan. Og lang ulltrøye til å sove i. Solen tar dårlig, så høy faktor er lik ingen farge. Pass på å bo på nordsiden av dalen eller helt i vannskorpen. Solen kommer ellers sent på dagen og varmer huset lite.

Anonymous poster hash: 2cecc...6f8

Skrevet

Kort googlesjekk si er at Gran Canaria er 15-21 grader i januar.

Tok meg 30 sekunder..

Anonymous poster hash: afce2...9e1

Jeg har selvfølgelig googlet det men jeg tenker på regn og vind og slikt. Det forekommer også der i januar.

Skrevet

Gran Canaria: Da vi var der var det ganske kjølig. Mye overskyet, litt regn og kald vind. Det var rundt 16 grader, så det gikk greit å sole seg når solen sto på for fullt - men det skjedde vel totalt 3-4 timer hele uken. Hadde bukse og genser på kveldene, men angret på at vi ikke hadde jakker med oss.

Tenerife: Da vi var der var det ganske fint. Sol hver dag, kokvarmt å sole seg, men vi frøs når vi hadde badet (pga svak vind). Om kveldene hadde vi type bukse og singlet/lignende og det fungerte fint.

(Har vært på Tenerife veldig mange ganger i januar og været har vært litt varierende, men det har ikke vært noe kaldere enn den gangen jeg nevnte. Det har forekommet regn enkelte ganger, men aldri vært kaldt eller noe)

Anonymous poster hash: e17b6...923
Skrevet

Ser det er turer til Tenerife til ca 2500 pr pers med 4 stjerners leil. Det er jo en god pris. Noen som har vært i Los Cristianos?? :)

Gjest earlgrey
Skrevet

Jeg var i los christianos/playa de las americas (green garden) i desember, er kanskje ca like varm som i januar da?:) var iallefall mellom 20-25 grader, helt ok :)

Skrevet

Ser det er turer til Tenerife til ca 2500 pr pers med 4 stjerners leil. Det er jo en god pris. Noen som har vært i Los Cristianos?? :)

Vi har pleid å dra enten dit eller Playa de Las Americas. Veldig fint begge steder syns jeg :)

Anonymous poster hash: e17b6...923

Skrevet

Ja har vært i los cristianos og plata de las americas kan anbefale begge stedene, en del år sidene nå, så har nok forandret seg mye siden jeg var der, var altid i syden (Kanariøyene) i oktober/november og januar/februar når jeg var yngre, været var veldig bra som regel men da sør siden(litt mot vest var vi som regel på begge øyene) av Tenerife og gran canaria, lanzarote var ofte kaldt på vinterstid(værtfall nord) av det jeg husker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...