AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #1 Skrevet 6. desember 2014 Hvor ofte kjøper du nye briller (ikke solbriller)? Og er det lesebriller eller vanlige briller du har? Anonymous poster hash: e0187...afe
søtpai Skrevet 6. desember 2014 #2 Skrevet 6. desember 2014 Vanlige briller! Kjøper bare nye hvis synet blir dårligere.
Minya Skrevet 7. desember 2014 #3 Skrevet 7. desember 2014 Jeg kjøper aldri nye briller, jeg bytter bare glassene når synet endrer seg. Sliter med å finne briller som faktisk passer ansiktet mitt, da brillefasongen jeg har ikke har vært moteriktig på mange år. Mitt brillepar er nesten tjue år gammelt og er fortsatt like pent. Vanlige bruksbriller, ikke lesebriller.
Chizue Skrevet 7. desember 2014 #4 Skrevet 7. desember 2014 ...Kjøpte meg nye i år...Og ifjor og...Nesten hvert år, fordi dumme meg klarer å ødelegge brillepar etter brillepar... *sukk* -At jeg aldri lærer! Nesten som jeg vurderer synsoperasjon, hadde kanskje blitt billigere
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #5 Skrevet 7. desember 2014 Har bare kjøpt briller en gang, så styrken er for svak. (Bruker linser til vanlig). Bør kjøpe nye briller egentlig..Anonymous poster hash: 5c40d...79f
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #6 Skrevet 7. desember 2014 Kjøper briller når synsstyrken endrer seg eller de jeg har er moden for utskiftning. Har lesebriller, gåbriller og solbriller med styrke. Kunne hatt både lesebrille og gå brille i samme brille men med høy styrke er dette vanskelig å venne seg til.Anonymous poster hash: 75d99...0f0
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #7 Skrevet 7. desember 2014 Kjøper briller når synsstyrken endrer seg eller de jeg har er moden for utskiftning. Har lesebriller, gåbriller og solbriller med styrke. Kunne hatt både lesebrille og gå brille i samme brille men med høy styrke er dette vanskelig å venne seg til.Anonymous poster hash: 75d99...0f0
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #8 Skrevet 7. desember 2014 Kjøper briller når synsstyrken endrer seg eller de jeg har er moden for utskiftning. Har lesebriller, gåbriller og solbriller med styrke. Kunne hatt både lesebrille og gå brille i samme brille men med høy styrke er dette vanskelig å venne seg til.Anonymous poster hash: 75d99...0f0 Hvor høye styrker har du? Velger du gode progressive glass så skal det gå fint og vende seg til - og hvis ikke så har du ofte glassgaranti. Er jo mye mer praktisk enn å stadig bytte mellom avstand- og lesebrillene Jeg har hatt et ganske stabilt syn i lang tid så har ikke hatt behov for å skifte ut briller egentlig, men jobber i brillebutikk så da har det blitt noen nye likevel. Ca en i året kanskje. Astandsbrille. Anonymous poster hash: c15f7...6da
fruBeist Skrevet 7. desember 2014 #9 Skrevet 7. desember 2014 (endret) Nå begynner det vel å bli tre år siden jeg bytta briller fortige gang. Har merket det lenge at de bør byttes ut. Både styrkemessig og at innfatningen har fått en del juling på jobb i løpet av de seneste 18 månedene; de sitter dårlig på meg. Regner med å bytte etter jul en gang. Det er ca 22 år siden jeg fikk mitt første brillepar, og har hatt syv innfatninger, glassbytte en gang og en periode der jeg stort sett kun brukte linser. En innfatning hadde jeg kun et års tid før de var utslitt, et annet par brukte jeg som hovedbrille i årevis, og brukes fortsatt daglig hjemme på kveldstid. Det er sikkert minst 15 år siden de ble kjøpt. Jeg er forresten nærsynt (ca -3/-4), har enkeltstyrke på glasseng, og bruker brillene hele tiden. Endret 7. desember 2014 av fruBeist
Persephone Skrevet 7. desember 2014 #10 Skrevet 7. desember 2014 Jeg byttet ut mine da jeg var grusomt lei av innfatningen. De jeg har nå har jeg hatt en stund og har ikke planer om å bytte dem ut før de er helt ødelagte eller hvis jeg ikke kan skifte glass når jeg trenger høyere styrke. Er nærsynt så jeg bruker dem hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå