AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #1 Skrevet 6. desember 2014 Jeg smakte for 1-2 år siden en kjempegod suppe, men ikke husker jeg navnet, og selv etter x antall googlesøk kommer jeg ikke noen vei. Det var en suppe med reker i, og om jeg husker rett var det salatblader e.l. også I suppa. Syns å huske den var full av fløte også, og smakte veldig kremete. Også var den oransje i farge, litt sånn karri-farge! Noen som kjenner igjen hva jeg snakker om?? Har så lyst å lage denne suppa selv! Takk på forhånd for evt. hjelp Anonymous poster hash: 1379c...884 Anonymous poster hash: 5ca97...de9
Havbris Skrevet 6. desember 2014 #2 Skrevet 6. desember 2014 Sikker på at det ikke var en reke- eller hummersuppe med frisk koriander i?
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #3 Skrevet 6. desember 2014 Tror det var en spesiell suppe med et eget navn, om du skjønner. Noe med ...gambio..gambia? ts Anonymous poster hash: 5ca97...de9
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #4 Skrevet 6. desember 2014 Gumbo?Anonymous poster hash: 74901...6b6 1
Minya Skrevet 7. desember 2014 #5 Skrevet 7. desember 2014 (endret) Høres veldig ut som det egentlig er gumbo du har fått, TS. Det er en slags suppe-frikassé, mye brukt i New Orleans og generelt blant creole-befolkningen i USA. Den er kjempegod om den blir laget riktig. Som regel er kylling hovedingrediensen, men det finnes også sjømatgumbo, og den kan også brukes til alt mulig annet. Reste-gumbo feks, hvor man kan ha i omtrent hva som helst man har i kjøleskapet. Høy andel av grønnsaker, rotfrukter og masse, masse godt krydder. Kanskje dette var en lignende oppskrift du fikk smake?http://www.epicurious.com/recipes/food/views/Shrimp-Chicken-and-Andouille-Gumbo-236774 Endret 7. desember 2014 av Minya
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå