Gå til innhold

Oransje suppe med reker og salat i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg smakte for 1-2 år siden en kjempegod suppe, men ikke husker jeg navnet, og selv etter x antall googlesøk kommer jeg ikke noen vei. Det var en suppe med reker i, og om jeg husker rett var det salatblader e.l. også I suppa. Syns å huske den var full av fløte også, og smakte veldig kremete. Også var den oransje i farge, litt sånn karri-farge!

Noen som kjenner igjen hva jeg snakker om?? Har så lyst å lage denne suppa selv! Takk på forhånd for evt. hjelp :biggrin:

Anonymous poster hash: 1379c...884

Anonymous poster hash: 5ca97...de9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikker på at det ikke var en reke- eller hummersuppe med frisk koriander i?

Skrevet

Tror det var en spesiell suppe med et eget navn, om du skjønner. Noe med ...gambio..gambia? ts

Anonymous poster hash: 5ca97...de9
Skrevet

Gumbo?

Anonymous poster hash: 74901...6b6

• Liker 1
Skrevet (endret)

Høres veldig ut som det egentlig er gumbo du har fått, TS. Det er en slags suppe-frikassé, mye brukt i New Orleans og generelt blant creole-befolkningen i USA. Den er kjempegod om den blir laget riktig.

Som regel er kylling hovedingrediensen, men det finnes også sjømatgumbo, og den kan også brukes til alt mulig annet. Reste-gumbo feks, hvor man kan ha i omtrent hva som helst man har i kjøleskapet.

Høy andel av grønnsaker, rotfrukter og masse, masse godt krydder.

Kanskje dette var en lignende oppskrift du fikk smake?
http://www.epicurious.com/recipes/food/views/Shrimp-Chicken-and-Andouille-Gumbo-236774

Endret av Minya

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...