Gå til innhold

Menskopp stinker!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mooncup/menskopp, dere som vet hva det er. Er det noen her som opplever det samme?

Har kokt min i 10 min og den stinker enda + den har en rødaktig misfarging flere steder. Har prøvd å skrubbe vekk misfargingen uten hell.

Har også latt den ligge i en skål med MASSE såpe i en hel natt, men den lukter enda og har misfargen.

Har ikke hatt den lenge og det sto man skulle vaske den med kokvann i 10 min etter hver mensenuke. Har selvfølgelig vasket vekk blod når jeg har tømt den ellers 1-2 ganger om dagen.

Hva kan jeg vaske den med? Tenkte bakepulver da det er litt etsende og sterkt, men når ikke kokende vann i 10 min funker så vet jeg ikke.

Anonymous poster hash: b1356...910
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

At den forandrer litt farge etterhvert er vel ikke så unaturlig. Har aldri opplevd at min stinker, men den skal jo ikke lukte blomster heller.

Anonymous poster hash: 6df6a...42c

Skrevet

Men den skal vel ikke lukte noe etter man har vasket den? Bare slik den var når man kjøpte den.

Skrevet

Ingenting lukter helt som da det var nykjøpt.

Skrevet

Aldri opplevd at den har luktet noe annet enn vanlig gummi (ikke sterk lukt i det hele tatt). Selvsagt lukter det litt jernaktig av menstruasjonen, men det skal jo gå vekk med en gang den vaskes. Heller ikke opplevd noe misfarging med den jeg har. Kanskje menskoppen din er produksjonsfeil evt?

Anonymous poster hash: 4b915...ebd
Skrevet

Mooncup/menskopp, dere som vet hva det er. Er det noen her som opplever det samme?

Har kokt min i 10 min og den stinker enda + den har en rødaktig misfarging flere steder. Har prøvd å skrubbe vekk misfargingen uten hell.

Har også latt den ligge i en skål med MASSE såpe i en hel natt, men den lukter enda og har misfargen.

Har ikke hatt den lenge og det sto man skulle vaske den med kokvann i 10 min etter hver mensenuke. Har selvfølgelig vasket vekk blod når jeg har tømt den ellers 1-2 ganger om dagen.

Hva kan jeg vaske den med? Tenkte bakepulver da det er litt etsende og sterkt, men når ikke kokende vann i 10 min funker så vet jeg ikke.

Du bør når det er sagt også kanskje vaske den mer enn 1 gang om dagen. Det er ikke bra. Jeg har vasket den i vann (ikke koking altså) ca hver 4 time slik man gjør med OB og bind.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har aldri lest noe sted at den må vaskes hver fjerde time?

Skrevet

Kan jeg spørre hva en menskopp er, og hvordan det brukes? Sett mange her som har skrevet om det men har følt meg så dum om jeg spør om det haha

Anonymous poster hash: 6a2f2...793
Skrevet

Du bør når det er sagt også kanskje vaske den mer enn 1 gang om dagen. Det er ikke bra. Jeg har vasket den i vann (ikke koking altså) ca hver 4 time slik man gjør med OB og bind.

da er jo hele poenget vekke, synes jeg. Om jeg må passe på å vaske den hver fjerde time er det mere bry enn å skifte tampong. Det er jo felles vask på de fleste doer på skole og offentligheten. Jeg kan ikke akkurat sprade ut fra doen med et beger av blod og starte rengjøringen i vasken..

• Liker 3
Skrevet

Kan jeg spørre hva en menskopp er, og hvordan det brukes? Sett mange her som har skrevet om det men har følt meg så dum om jeg spør om det haha

Anonymous poster hash: 6a2f2...793

Plastikk/gummi''beger'' man bruker som en tampong, bare at den kan brukes flere ganger + det tar lengre tid før menskoppen blir full i forhold til tamponger.

Skrevet

Jeg har ladycup og har aldri opplevd vondt lukt fra den. Den har blitt litt misfarget, men det meste av det blir borte ved koking i vann med litt natron.

Jeg skyller min med vann hver gang jeg tømmer den, bruker innimellom litt intimsåpe på den da også. Ellers koker jeg den etter endt periode.

Skrevet

Jeg har aldri opplevd vond lukt fra min Ladycup. Den ble litt misfarget etter hvert, men først etter flere år. Jeg bare skyller den i lunket vann når den tømmes, og vasker den med intimsåpe når mensen er over. Jeg vet at det anbefales koking etter perioden, men det har jeg aldri gjort.

Hvordan oppbevarer du den? Bruker du tøyposen som fulgte med, så den får luft?

Skrevet

Jeg har en Meluna-menskopp og den lukter ingenting og har ikke noe misfarging. Den ser ut som ny, rett og slett. Men jeg har bare hatt den i ca 1,5 år - er din veldig gammel, TS?

Anonymous poster hash: 6913b...0c8
Skrevet

Den skal jo kunne sitte inne hele dagen hvis du ikke blør for mye. Hvis den ,må vaskes hver fjerde time er mye av vitsen borte skulle en tro. Da kan du jo like gjerne bruke ob. Og hvordan får du til å vaske den på offentlige toalett?

Vasker du deg hver 4 time når du bruker ob? Hvorfor?

Skrevet

Kjøp ny?

Anonymous poster hash: 4fe7a...476
Skrevet

Bruk ikke bakepulver på den. Heller ikke Eddik.

Men klorhexidin kan du legge den i eller skylle den med.

De varer jo ikke evig, så kanskje beste løsning er å kjøpe ny? Og et annet merke?

Anonymous poster hash: 167b7...0be

Skrevet

Dette mens-kopp greiene høres bare forferdelig knotete og grisete ut for meg, men har ikke brukt det så skal ikke så så mye:P Men jeg ville kjøpt en ny av et annet merke, og sett hva som skjer. Kan jo bare være feilproduksjon eller et dårlig merke, akkurat som med tamponger og bind.

Anonymous poster hash: eaf17...659
  • Liker 3
Skrevet

Min lukter ingenting. Jeg vasker den bare når jeg tømmer den morgen og kveld.

Skrevet

Hvorlenge? 5 mnd? 5 dager? Hvis du ikke har brukt dn så mye høres det nesten ut som det er en feil på den, når den lukter vondt og er misfarget så fort. Du kan jo ta kontakt med der du kjøpte den og høre.

Gjest Klaveret
Skrevet

Jeg har nå aldri vasket verken bind eller ob :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...